Bydgoszczanie lubią jazdę rowerami, co widać niemal codziennie na chodnikach czy ulicach naszego miasta. Problem polega na tym, że na chodnikach użytkownicy dwóch kółek przeszkadzają pieszym, na ulicy zaś kierowcom.
Tymczasem ogromna popularność roweru miejskiego w Bydgoszczy sprawiła, że trasy rowerowe są potrzebne jak nigdy dotąd. Na szczęście ścieżek dla rowerzystów w naszym mieście przybywa.
Jak informują urzędnicy ratusza, w kończącym się właśnie roku, w Bydgoszczy oddano do użytku drogi rowerowe o długości ponad 6 kilometrów.
Najdłuższą nową trasą rowerową jest droga rowerowa wzdłuż ul. Grunwaldzkiej na Okolu oraz wokół ronda Grunwaldzkiego. Ciąg dla rowerzystów powstał po obu stronach jezdni. Nowa trasa połączyła istniejące ścieżki zbudowane wcześniej wokół węzła Zachodniego oraz węzła Garbary. Droga rowerowa powstała również przy okazji budowy II etapu Trasy Uniwersyteckiej, a dokładnie pomiędzy ulicami Wojska Polskiego i Magnuszewską.
Rowerzyści zyskali też nową drogę rowerową wzdłuż ul. Łochowskiej, wzdłuż ul. Wojska Polskiego można przejechać rowerem od Trasy Uniwersyteckiej aż do Szpitalnej.
Ścieżka dla rowerów będzie też na zmodernizowanym wiadukcie wschodnim przy Armii Krajowej. Dojedziemy nią do Lasu Gdańskiego.
Plany na przyszły rok to drogi rowerowe wzdłuż:ul. Focha, Kruszwickiej, Kanału Bydgoskiego, ul. Kolbego.
Tymczasem, jak poinformowała na swoim facebookowym profilu Rada Osiedla Bartodzieje, trwa wykonywanie koncepcji trasy rowerowej Eurovelo 9 łączącej Trójmiasto z Adriatykiem. Trasa ta będzie przebiegać przez Bydgoszcz oraz... najprawdopodobniej przez Bartodzieje.
