https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Walczą o przystanek autobusu 67 jak Dawid z Goliatem

(bog)
Bydgoszcz. Walczą o nowy przystanek dla autobusu 67. Zgody wciąż nie ma
Bydgoszcz. Walczą o nowy przystanek dla autobusu 67. Zgody wciąż nie ma Jarosław Pruss
Mimo solidnych argumentów Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie chce przychylić się do wniosku bydgoskich miłośników komunikacji miejskiej.

Chodzi o propozycję utworzenia dodatkowego przystanku na trasie autobusów 67. Zdaniem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy taki przystanek przydałby się na Śniadeckich, w rejonie skrzyżowania z Sienkiewicza.

- Najważniejszą zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie odległości do najbliższego przystanku dla ulic Śniadeckich, Chrobrego, Zduny, Podolskiej, Lipowej, oraz części ulic Sienkiewicza i Dworcowej - argumentuje Michalina Chopcia, prezes stowarzyszenia.

Drogowcy nie zgodzili się na to. Twierdzą, że miedzy przystankami przy Warszawskiej a Krasińskiego jest 840 metrów, co jak na polskie standardy jest odległością wystarczająca aż nadto.

Wiadomości z Bydgoszczy

Mimo że większość tego typu apeli jest przez drogowców odrzucanych, to stowarzyszenie nie składa broni. Mało tego w kolejnym piśmie punktuje stanowisko ZDMiKP - przytacza na przykład studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Szczecina i Warszawy, gdzie zaleca się, aby standardy dotyczące przystanków były dwa do trzech razy mniej restrykcyjne niż w Bydgoszczy. Do tego miłośnicy komunikacji podają konkretne przykłady z naszego podwórka: odległość między przystankiem Rondo Jagiellonów a Gdańska-Dworcowa - 360 m, albo Zbożowy Rynek a Nowy Rynek - 350 metrów.

- Podtrzymujemy naszą opinię odnośnie przydatności przystanku na linii 67 - mówi Michalina Chopcia. - Jednocześnie proponujemy drugie rozwiązanie. Polegałoby ono na uruchomieniu przystanku w rejonie skrzyżowania Śniadeckich z Pomorską, likwidacji przystanku Krasińskiego-Gimnazjalna oraz uruchomieniu przystanku Markwarta-3 Maja. Rozwiązanie takie umożliwiłoby bezpośrednie przesiadki pomiędzy liniami 52 i 67, szczególnie gdy nie funkcjonuje linia autobusowa nr 59. No i pozwoliłoby lepiej wykorzystać niedawno zmodernizowany przystanek Markwarta-3 Maja - tłumaczy.

Co tym razem odpowiedzą drogowcy?

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
czytelnik
Pomorska jak zwykle do tyłu, oficjalny komunikat jest na stronie ZDMiKP.
Na Markwarta/3 maja będą się zatrzymywać wszystkie linie autobusowe, Krasińskiego/Gimnazjalna zlikwidowana, a nowy przystanek na Śniadeckich/Gdańska
P
Piotr
Może by tak Gazeta Pomorska Prezes Stowarzyszenia lub ZDMIKP pomyślał by o takiej oto sprawie jadąc z osiedla Piaski do szpitala zakaźnego na ulice Floriana mam bardzo dobre połączenie linia 54 autobus niskopodłogowy który staje po tej samej stronie co szpital co dla osoby która ma problem z poruszaniem się ma bardzo duże znaczenie. Po zmianach będzie tragicznie bo linia 54 ma jeździć na Błonie co wymusza na mnie przesiadanie się na tramwaj nr 3 na węźle Garbary lub na autobus nr 51 56 58 na R.Grunwaldzkim. Wygodniej będzie na R.Grunwaldzkim ale co dalej problem na R.Jagiellonów zostaje. Muszę przejść pod R.Jagiellonów ale jak skoro nie dam rady po schodach iść. Proponuje by krótkie wozy linii 51 lub 58 zatrzymywały się przed R.Jagiellonów po tej samej stronie co szpitala jeżeli jest to niemożliwe bo autobus musiał by zaraz udać się na lewy pas to proponuje wydłużyć linie 51 lub 58 do Dworca Autobusowego ze wspólnym przystankiem końcowym przy Focus Mail.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska