Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszczanin dostał od Enei zawyżony rachunek za prąd. To kolejna taka sytuacja

mc
Zgłosił się kolejny klient, który uważa, że błędnie naliczono mu zużycie prądu.
Zgłosił się kolejny klient, który uważa, że błędnie naliczono mu zużycie prądu. Archiwum Polskapress
Po raz kolejny zgłasza się mieszkaniec Bydgoszczy, któremu błędnie odczytano dane z licznika energii elektrycznej i naliczono wyższe rachunki. Wcześniej opisywaliśmy sprawę właścicielki działki, która miała symboliczne opłaty za zużycie prądu na działce, ale w wyniku błędu naliczono jej do zapłaty kilka razy więcej.

Zobacz wideo: Rok 2023 w Bydgoszczy został ogłoszony rokiem Andrzeja Szwalbego

od 16 lat

- Miałem odczyt licznika w listopadzie ubiegłego roku - mówi jeden z mieszkańców Bydgoszczy, który skontaktował się z redakcją Gazety Pomorskiej. - Wychodziło na to, że zużyto 6600 kWh a mój licznik ma 4560 kWh i wystawili mi fakturę w wysokości 3500 zł. Dzwoniłem i wysyłałem pisma, wyjaśniałem, że to jest błąd, bo mój licznik nie pokazuje takiego zużycia. Słyszałem, że sprawa jest weryfikowana, że kwota do zapłaty zostanie usunięta.

Po miesiącu jednak - opowiada nasz Czytelnik - zamiast zweryfikować błąd, operator wyliczył, że moje zużycie to to 1900 kWh za jeden miesiąc, 1100 kWh za drugi, zsumowano wszystko razem i mam teraz do zapłaty 5300 zł.

To Cię może też zainteresować

W tej sprawie w imieniu klienta zwrócimy się do operatora. To kolejna sprawa dotycząca błędnego naliczenia zużycia prądu, jaką opisujemy w ciągu paru tygodni. Wcześniej informowaliśmy o mieszkance Bydgoszczy, która miała podobny problem. W styczniu do redakcji wpłynęła odpowiedź z firmy Enea S.A. w jej sprawie.

- Reklamacja złożona przez klientkę została uwzględniona. Wysłaliśmy już korektę faktury i prognoz - mówi Mateusz Pilarczyk, koordynator ds. public relations w Enea S.A.

Płaciła 500 zł rocznie, a potem miała tyle na dwa miesiące

We wrześniu ubiegłego roku kobieta dostała pismo od operatora energii elektrycznej z informacją, że zużycie prądu na jej działce (na 16 sierpnia 2022 roku) wyniosło 5635 kWh. Naliczono klientce niedopłatę w wysokości 2901,48 zł. Uwzględniając pobór prądu wyliczono jej przedpłaty na kolejne dwumiesięczne okresy rozliczeniowe w wysokości ponad 500 zł.

Według bydgoszczanki popełniono błąd przy odczycie danych z licznika i wprowadzaniu danych do systemu. Kobieta twierdzi, że "prawdopodobnie zamiast "cyfry 5 z przodu" powinna być "2".

- To jest ogród działkowy - mówiła mieszkanka Bydgoszczy. - Bywam tam tylko latem i nie nocuję. Wcześniej mój roczny rachunek wynosił średnio około 500 zł, a teraz mam płacić tyle co dwa miesiące. To jakiś absurd!
Klientka Enei podawała, że odczyt z licznika w września 2021 roku roku wskazywał zużycie 2465 kWh. - Kiedy dostałam pismo z ostatnim rozliczeniem, było to krótko przed moim wyjazdem do sanatorium. Jeszcze zanim wyjechałam, zrobiłam na działce zdjęcie licznika z zapisem zużycia około 2600 kWh - wyjaśniała bydgoszczanka. - Poszłam z tą fotografią do oddziału Enei w Bydgoszczy przy ulicy Warmińskiego i pokazałam ją. Złożyłam reklamację, powiedziałam, że to musi być jakiś "czeski błąd", pewnie przy wprowadzaniu stanu licznika do systemu zaszła pomyłka. Pani, która mnie obsługiwała, uspokajała i przyznała, że to pewnie błąd i że na pewno wszystko da się wyjaśnić. Co ważne, załączyła zdjęcie do dokumentacji sprawy.

W listopadzie 2022 roku jednak klientka otrzymała pismo z odmową uznania reklamacji. Jeszcze w poniedziałek, 9 stycznia klientka otrzymała kolejne pismo z żądaniem zapłaty zaległych rachunków. Musi uregulować płatność w ciągu 2 tygodni, inaczej jej sprawa ma zostać skierowana do sądu. Opisaliśmy tę sprawę. Ostatecznie w Enei przyznano rację klientce.

- Sytuacja wynikała z pomyłki przy odczycie licznika, odczyt został już skorygowany. Przepraszamy za niedogodności. Oczywiście w przypadku wątpliwości dotyczących odczytów stanu licznika energii elektrycznej klienci zawsze mogą się skontaktować z Eneą w celu wyjaśnienia sprawy - mówi Mateusz Pilarczyk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska