Błędy pracujących nad przebudową skrzyżowania Ujejskiego, Brzozowej, Kujawskiej i Jana Pawła II robotników dobitnie obnażyło oberwanie chmury, które w ubiegły piątek przeszło nad Bydgoszczą. W ciągu godziny woda skutecznie zalała wtedy tunel prowadzący do Centrum Handlowego Glinki. Jak udało nam się ustalić, odwodnienie pod nową konstrukcją jest tylko jednym z punktów na długiej liście fuszerek uniemożliwiających odbiór budowy.
Nie zdążyli na czas
A do tego powinno dojść już dawno, bo główne prace remontowe układu drogowego przy CH Glinki zakończono pod koniec ubiegłego roku.
Przypomnijmy. Otwarcie nowego centrum planowano na 9 grudnia 2006 roku. Jednak kilka dni przed otwarciem stan robót budził poważne zastrzeżenia. - To nie przypomina zakończonej inwestycji, tylko plac budowy - denerwował się wtedy Zbigniew Hoffmann, wojewoda kujawsko-pomorski. Wtórował mu wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego, który nie wydał ostatecznej decyzji na użytkowanie obiektu. - Inwestor nie dokończył przebudowy skrzyżowania ulic Ujejskiego, Brzozowej i Alei Jana Pawła II. Dlatego ze względów bezpieczeństwa nie pozwoliłem na otwarcie - uzasadniał swoją decyzję Stefan Markowski.
Budowali w pośpiechu
Po tej wpadce firmy pracujące na zlecenie Carrefoura robiły co mogły, by skończyć roboty przed handlowymi żniwami, czyli świętami Bożego Narodzenia. To im się udało i pierwsi klienci weszli do CH Glinki rankiem 15 grudnia.
Długa lista poprawek
Od tego czasu Carrefour skreśla kolejne punkty z długiej listy rzeczy do poprawek. - Zakwestionowaliśmy między innymi trzy zatoki autobusowe, odwodnienie tunelu pod Jana Pawła II, brak wyjazdu z terenu spółdzielni mieszkaniowej znajdującej się przy ulicy Kujawskiej, a nawet źle wykonane tereny zielone- wylicza Bogumił Grenz, rzecznik prasowy zarządu dróg miejskich.
Końca nie widać
Carrefour broni się. Pracownicy jego biura prasowego twierdzą, że układ kanalizacji deszczowej został zaprojektowany i wybudowany zgodnie z polskimi normami, a podtopienie tunelu spowodowała anomalia pogodowa - bardzo gwałtowna ulewa.
Kiedy w takim razie dojdzie do ostatecznego przekazania ulic drogowcom? Tego jeszcze nie wiadomo. - Obecnie zarząd dróg miejskich wprowadza do układu drogowego swoje zmiany dotyczące między innymi terenów zielonych - tłumaczy lakonicznie Ewa Pater z biura prasowego Carrefour Polska.