https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Carrefour poprawia fuszerki na drogach

Bogdan Dondajewski
Układ drogowy przy Centrum Handlowym Glinki  nie został jeszcze zaakceptowany przez  drogowców
Układ drogowy przy Centrum Handlowym Glinki nie został jeszcze zaakceptowany przez drogowców Jarosław Pruss
Bydgoscy drogowcy nadal nie odebrali układu drogowego przy Centrum Handlowym Glinki. Powodem są fuszerki.

Błędy pracujących nad przebudową skrzyżowania Ujejskiego, Brzozowej, Kujawskiej i Jana Pawła II robotników dobitnie obnażyło oberwanie chmury, które w ubiegły piątek przeszło nad Bydgoszczą. W ciągu godziny woda skutecznie zalała wtedy tunel prowadzący do Centrum Handlowego Glinki. Jak udało nam się ustalić, odwodnienie pod nową konstrukcją jest tylko jednym z punktów na długiej liście fuszerek uniemożliwiających odbiór budowy.

Nie zdążyli na czas

A do tego powinno dojść już dawno, bo główne prace remontowe układu drogowego przy CH Glinki zakończono pod koniec ubiegłego roku.

Przypomnijmy. Otwarcie nowego centrum planowano na 9 grudnia 2006 roku. Jednak kilka dni przed otwarciem stan robót budził poważne zastrzeżenia. - To nie przypomina zakończonej inwestycji, tylko plac budowy - denerwował się wtedy Zbigniew Hoffmann, wojewoda kujawsko-pomorski. Wtórował mu wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego, który nie wydał ostatecznej decyzji na użytkowanie obiektu. - Inwestor nie dokończył przebudowy skrzyżowania ulic Ujejskiego, Brzozowej i Alei Jana Pawła II. Dlatego ze względów bezpieczeństwa nie pozwoliłem na otwarcie - uzasadniał swoją decyzję Stefan Markowski.

Budowali w pośpiechu

Po tej wpadce firmy pracujące na zlecenie Carrefoura robiły co mogły, by skończyć roboty przed handlowymi żniwami, czyli świętami Bożego Narodzenia. To im się udało i pierwsi klienci weszli do CH Glinki rankiem 15 grudnia.

Długa lista poprawek

Od tego czasu Carrefour skreśla kolejne punkty z długiej listy rzeczy do poprawek. - Zakwestionowaliśmy między innymi trzy zatoki autobusowe, odwodnienie tunelu pod Jana Pawła II, brak wyjazdu z terenu spółdzielni mieszkaniowej znajdującej się przy ulicy Kujawskiej, a nawet źle wykonane tereny zielone- wylicza Bogumił Grenz, rzecznik prasowy zarządu dróg miejskich.

Końca nie widać

Carrefour broni się. Pracownicy jego biura prasowego twierdzą, że układ kanalizacji deszczowej został zaprojektowany i wybudowany zgodnie z polskimi normami, a podtopienie tunelu spowodowała anomalia pogodowa - bardzo gwałtowna ulewa.

Kiedy w takim razie dojdzie do ostatecznego przekazania ulic drogowcom? Tego jeszcze nie wiadomo. - Obecnie zarząd dróg miejskich wprowadza do układu drogowego swoje zmiany dotyczące między innymi terenów zielonych - tłumaczy lakonicznie Ewa Pater z biura prasowego Carrefour Polska.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska