Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chętnie korzystają z zajęć dodatkowych w gminie Brodnica

Karina Knorps
Uczniowie klasy III  szkoły w Gorczenicy podczas gry z nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej Haliną Krajnik
Uczniowie klasy III szkoły w Gorczenicy podczas gry z nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej Haliną Krajnik Nadesłane / Szkoła Podstawowa w Gorczenicy
W trzech szkołach w gminie Brodnica realizowane są dwa programy, które poprzez gry i eksperymenty mają rozwijać umiejętności uczniów.

W Szkołach Podstawowych w Gorczenicy i w Szabdzie, w ramach jednego z programów, nauczyciele stosują metodę „Matematyczne Stacje Badawcze”, która ma rozwijać zdolności uczniów. Praca w ramach tej metody pozwala na samodzielne odkrywanie i wykorzystywanie wiedzy.
Uczniowie szkół stawiają pytania, tworzą hipotezy, dostrzegają różne problemy i szukają sposobów na ich rozwiązanie.
Uczniowie ze szkół korzystają także z gier - wykonują obliczenia przy pomocy gry Bingo, piramidy matematycznej i Schubitrixa. Dzieci mają styczność z Edurobotem, grami dydaktycznymi, a także eksperymentami, burzą mózgów czy pokazami. Nie brakuje także zajęć w terenie.

Festiwal Brodnica Classix ma stać się lokalną tradycją

Programem jest objętych 130 uczniów z obydwu szkół. Ci z lepszymi wynikami traktują je jako zajęcia dodatkowe, a ci trochę słabsi jako zajęcia wyrównawcze.
- Na zajęcia dzieci przychodzą bardzo chętnie - mówi Elżbieta Krajnik, dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorczenicy. - Zajęcia są urozmaicone i odbiegające od standardowych lekcji.
Także dyrektor Szkoły Podstawowej w Szabdzie, Dorota Katarzyńska potwierdza, że dzieci chętnie uczęszczają na zajęcia, udział w projekcie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Obie szkoły realizują od początku roku szkolnego program „Zdobywanie przez uczniów kompetencji kluczowych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka obcego w szkołach Gminy Brodnica”. Zakończony ma być w lipcu 2020 r.
- Prowadzone są zajęcia rozwijające, wyrównujące i terapeutyczne - mówi Elżbieta Krajnik. - Są to zajęcia dodatkowe z matematyki, informatyki, przyrody, języka angielskiego, doradztwa zawodowego oraz zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, logopedyczne i rewalidacyjne.
- Zajęcia prowadzone z dziećmi są urozmaicone, kładziemy nacisk na pracę w grupach, pracę w terenie, wykorzystujemy zasoby Internetu i tablice interaktywne - dodaje Dorota Katarzyńska.

Wartość programu to ponad 488 tys. zł, ale gmina otrzymała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego. Dofinansowanie to wynosi ponad 470 tys. zł.

Także 100 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Gortatowie z siedzibą w Szczuce korzysta z zajęć zapewnionych w ramach programu „Zdobywanie przez uczniów Szkoły Podstawowej w Gortatowie z siedzibą w Szczuce kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy”. Udział w programie ma rozwinąć u dzieci kompetencje niezbędne na rynku pracy, dlatego są organizowane zajęcia z tak ważnej obecnie dziedziny jak robotyka. Wartość tego projektu to ponad 199 tys. zł, otrzymano dofinansowanie w kwocie ponad 169 tys. zł.

Nauczyciele ze wszystkich trzech szkół mogą dzięki programom skorzystać ze szkoleń, np. o wykorzystaniu do nauki metody eksperymentu. Szkolenia mają podnieść zwłaszcza jakość prowadzenia zajęć z przedmiotów ścisłych.
Szkoły natomiast mają zapewniony niezbędny do prowadzenia zajęć sprzęt.

Flash Info odcinek 4 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska