Każdy mieszkaniec otrzyma list od burmistrza, deklarację o wysokości opłaty, informator o nowej ustawie oraz ulotkę o ważnych terminach, metodzie naliczania stawki i rodzajach pojemników na odpady segregowane. Zakończenie akcji nastąpi do 20 maja.
Czasu jest już niewiele, bo deklaracje trzeba złożyć w urzędzie do 31 maja i nikt już nam o tym nie przypomni. Pierwszą opłatę trzeba uiścić do 15 lipca. Można to zrobić w urzędzie lub przelewem na konto bankowe.
Czytaj także: Nowe stawki za śmieci. Korzystne dla rodzin wielodzietnych
Jeśli po przeczytaniu wszystkich materiałów, będziemy mieli wątpliwości bądź uwagi, możemy skontaktować się z wydziałem komunalnym Urzędu Miejskiego. Także za pomocą internetu, bo na stronie internetowej miasta jest zakładka
[email protected], a także odsyłacz do formularza, za pomocą którego możemy zadać pytania. - Na razie jest cisza - mówi Ewa Piekarska z wydziału komunalnego. - Ale odbieramy sporo telefonów z pytaniami od mieszkańców.O co pytają najczęściej? - Kiedy otrzymają informatory i do kiedy trzeba składać deklaracje - wylicza Ewa Piekarska. - Jak będzie wyglądać segregacja i ile pojemników będzie do niej potrzebnych. Są też pytania o stawki za wywóz odpadów.
Opłaca się segregować
Przypomnijmy, że stawki za wywóz odpadów uchwaliła Rada Miejska i przyjęła zasadę naliczania ich od liczby osób, z zachowaniem różnicy pomiędzy śmieciami segregowanymi i zmieszanymi.Jeśli więc nie chcemy segregować śmieci, to stawka wyniesie 13 zł 50 gr od mieszkańca w gospodarstwie do czterech osób włącznie, za piątą osobę - 6 zł 75 gr, za kolejną - zero zł.
Gdy segregujemy śmieci, odpłatność wynosi 10 zł od mieszkańca (w gospodarstwie liczącym do czterech osób włącznie), za piątą osobę - 5 zł, nie ma odpłatności za każdą kolejną.
Śmieci będą wywożone do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Nowym Dworze, który będzie obsługiwał gminy z powiatów chojnickiego i człuchowskiego.
Czytaj e-wydanie »
