PKP PLK rozpoczęło nabór wniosków do programu przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych na bezkolizyjne skrzyżowania wielopoziomowe. O takie rozwiązanie aż prosi się to przy ulicy Inwalidów i Kamiennej w Bydgoszczy.
Sześć torów, dwie linie kolejowe
Przejazd przy Inwalidów ma sześć torów, które składają się na linię nr 18 łączącą Bydgoszcz z Toruniem i Warszawą oraz magistralę transportową linię nr 201. Są momenty, gdy samochody stoją przed opuszczonymi rogatkami bardzo długo, a po ich otwarciu udaje się przepuścić tylko 3-4 pojazdy przed ponownym zamknięciem przejazdu.
Pierwszy etap naboru wniosków dla programu budowy wielopoziomowych przejazdów potrwa do lutego przyszłego roku. Kryteria powodują, że skrzyżowanie przy stacji Bydgoszcz Bielawy spełnia wymogi: wysokie natężenie ruchu pociągów oraz samochodów, bardzo duża prędkość eksploatacyjna linii pasażerskiej, położenie przy stacji kolejowej oraz fakt, że Bydgoszcz jest ważnym punktem na kolejowej mapie Polski.
Ostatnia taka szansa?
- Taka szansa może już się nie powtórzyć, bo tu w grę wchodzi dofinansowanie wysokości osiemdziesięciu procent. Przypomnę, że przez ten przejazd biegną dwie linie - osobowa i towarowa, to fragment układu komunikacyjnego, który jest bardzo obciążony. Efekt jest taki, że tam samochody praktycznie cały czas stoją w korkach przez zamkniętym przejazdem. Po przebudowie skrzyżowania na bezkolizyjne, mielibyśmy alternatywne połączenie do Fordonu, a prezydent miasta, mógłby się tym pochwalić. Tymczasem nie dzieje się nic. Budowa alternatywnego połączenia z Fordonem to inwestycja, na którą mieszkańcy czekają od dziesięcioleci - stwierdza Wojciech Bielawa, radny Bydgoskiej Prawicy.
Radny skierował w połowie sierpnia do prezydenta Bydgoszczy interpelację w tej sprawie.
Radny zawraca uwagę, że praktycznie jedynym połączeniem z Fordonem jest ul. Fordońska. Pod Skarpą i Zamczysko to połączenie lokalne. Komunikację ułatwiłoby połączenie Akademicka-Inwalidów, gdyby nie fatalny, bardzo często zamykany dla ruchu samochodowego przejazd przy stacji Bydgoszcz Bielawy.
To nie jest pytania do ratusza?
Pytaliśmy ratusz, czy zamierza składać wniosek o dofinansowanie przebudowy. - To jest pytanie do Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej - stwierdziła Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy.
Nie będzie wniosku o dofinansowanie
Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, informuje, że obecnie trwa przygotowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę trasy W-Z na odcinku od Łęczyckiej do Lelewela, ale koncepcja nie przewiduje budowy przejazdu bezkolizyjnego w tym miejscu. - Rozwiązanie to nie zostało ujęte również w przygotowywanej od kilku lat dokumentacji projektowej zleconej przez PKP PLK w ramach modernizacji linii kolejowych 19 i 201 - podkreśla Mirosław Kozłowicz. Dlatego miasto nie planuje udziału w naborze w konkursie PKP PLK.
Sytuacja "niezrozumiała"
Wojciech Bielawa ocenia decyzję władz Bydgoszczy jako "niezrozumiałą". - Dla mnie to sytuacja niezrozumiała, że miasto nie chce skorzystać z zewnętrznego dofinansowania na tak ważną inwestycję. Niestety, ale wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy Bydgoszczy będą w tym miejscu kolejne lata tkwić w korkach. Ze środków na przebudowę przejazdów skorzystają mieszkańcy innych miast, a nie bydgoszczanie - mówi radny.
Włochy i Szwajcaria zmieniają swoje granice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Weronika Rosati rozebrała się do rosołu. Chwilę później cała się ślizgała... Powabna?
- Buty, które miała na stopach Cichopek, wyprzedają się na pniu! Padliśmy na widok cen
- Jan Królikowski TEŻ ROZSTAŁ SIĘ z matką swojego dziecka! Wszystko wyszło na jaw
- Pokazali z bliska szyję Małgorzaty Kożuchowskiej. Widać już upływ czasu? | ZDJĘCIA