Sieć click&collect Poczty Polskiej, zgodnie z zapowiedziami, powiększyła się do 11 tys. punktów i obejmuje placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka/Freshmarket, oraz kioski i saloniki Ruchu. To największa tego typu sieć w całej Polsce. Dzięki niej klienci Poczty Polskiej mają możliwość odebrania swojej przesyłki w wybranym przez siebie miejscu o dogodnej dla siebie porze. Dostępność punktów sprawia, że klienci coraz częściej korzystają z tej formy odbierania zakupów internetowych.
Czytaj również: 77 tysięcy pracowników Poczty Polskiej dostanie wyższe wynagrodzenia
W roku 2018 było ich o prawie 60 proc. więcej niż w roku 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150 proc.
Usługa odbioru paczki w punkcie jest prosta. Klient zamawiający przesyłkę otrzymuje od Poczty Polskiej powiadomienie, o przekazaniu paczki do wybranego punktu. SMS lub e-mail zawiera numer paczki oraz adres i kod odbioru. Na odebranie przesyłki klient ma 7 dni od chwili otrzymania powiadomienia. Oprócz tego, od chwili nadania aż do doręczenia paczki do wybranego punktu odbioru istnieje możliwość śledzenia przesyłki.
Przeczytaj też: Poczta Polska wprowadza swoje paczkomaty "Pakomatic"
Sieć "Odbiór w Punkcie" to najszybciej rosnący kanał dostaw w Poczcie Polskiej. To klient decyduje gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę. Ma to szczególne znaczenie dla kupujących w e-sklepach, którzy większość dnia przebywają poza miejscem zamieszkania.
