Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co pocztowcy planują na 2022 rok? Rozmowa z dyrektorem Poczty Polskiej w Bydgoszczy

Katarzyna Piojda
Katarzyna Piojda
- Coraz częściej docieramy do klientów za pośrednictwem listonoszy czy kurierów - zaznacza dyrektor Karol Górski.
- Coraz częściej docieramy do klientów za pośrednictwem listonoszy czy kurierów - zaznacza dyrektor Karol Górski. Tomasz Czachorowski
Rozmowa z Panem Karolem Górskim, dyrektorem Poczty Polskiej S.A. Regionu Sieci w Bydgoszczy o tym, co na przełomie roku słychać na poczcie.

2021 rok był dla pocztowców z Kujawsko-Pomorskiego bardziej łaskawy czy trudniejszy w porównaniu z 2020?
Rok 2021 był równie trudny, niemniej w porównaniu do 2020 roku łaskawszy. Wynika to z faktu, że w pewnym stopniu oswoiliśmy się już z pandemią, potrafimy szybciej i skuteczniej działać oraz zapobiegać nieprzewidzianym sytuacjom.
W 2021 roku zauważyliśmy mniejszą liczbę absencji chorobowych wśród pracowników placówek pocztowych. Polityka przeciwdziałania skutkom pandemii wdrożona w poczcie przyniosła zatem oczekiwane rezultaty.
W 2021 roku, w porównaniu do 2020, odnotowaliśmy niewielki spadek liczby klientów korzystających z naszych usług bezpośrednio w placówkach pocztowych. Wynika to zapewne z tego, że coraz częściej docieramy do klientów za pośrednictwem listonoszy czy kurierów. Dzięki temu z wielu usług można skorzystać bez konieczności wychodzenia z domu.

Jakie plany Poczta Polska ma na 2022 rok? Szykują się nowości?
Oczywiście, że tak. Poszukując najlepszych rozwiązań dla klientów, z perspektywy komfortu i wygody odbioru przesyłek w 2022 roku, na terenie województwa kujawsko-pomorskiego planowane jest uruchomienie 98 automatów paczkowych. 50 automatów zlokalizowanych będzie w bezpośrednim sąsiedztwie sieci sklepów Biedronka, a 49 przed placówkami pocztowymi.
Usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe (KEP) obok usług logistycznych i cyfryzacji, są jednym z głównych obszarów strategicznego rozwoju obranego przez Pocztę Polską na lata 2021-2023. Rosnący trend zakupów internetowych, ściśle powiązany z oczekiwaniami klientów w zakresie wygodnej dostawy zamówionego towaru, wyznacza bieżące standardy logistyczne i przyspiesza działania naszej spółki w zakresie rozwoju kolejnego kanału dostaw - do automatów paczkowych. Poczta Polska zapewni w ten sposób kompleksową ofertę. W związku z rozwojem sieci automatów paczkowych, systematycznie zwiększamy udział w rynku kurierskim.
Realizując założenia strategiczne w kierunku umocnienia pozycji na rynku KEP, Poczta Polska wdrożyła już pewne zmiany w ofercie przesyłek kurierskich i paczkowych, co wyraża się chociażby w uruchomieniu nowej odsłony sztandarowej usługi Pocztex. Rosnący wolumen przesyłek, a także wymagania klientów poskutkowały znacznym uproszczeniem oferty krajowych usług KEP.
Od 15 listopada 2021 roku w sprzedaży dostępne są tylko przesyłki kurierskie Pocztex oraz paczki powszechne. Nowa usługa Pocztex jest realizowana w dwóch serwisach tj. Kurier (dostawa na terenie kraju w przewidywanym terminie D+1) oraz Na Dziś (dostawa w wybranych miastach lub relacjach w terminie D+0). Zapraszamy Państwa do szczegółowego zapoznania się z ofertą pod adresem: https://www.pocztex.pl/.

Koronawirus nas nie opuszcza i nam nie odpuszcza. W jaki sposób załoga każdej placówki pocztowej dba o bezpieczeństwo i zdrowie klientów oraz pracowników?
Poczta Polska wypełnia zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia w zakresie wytycznych dotyczących działań przeciwepidemicznych.
To znaczy: cyklicznie przypominamy naszym pracownikom o konieczności utrzymywania zaleceń sanitarnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zakrywanie ust i nosa w miejscu pracy, utrzymywanie czystości w miejscu pracy i dezynfekcję z uwzględnieniem często dotykanych powierzchni, takich jak blaty, biurka, klawiatury, klamki oraz zachowanie dystansu społecznego.
Ważna jest też informacja o liczbie osób mogących przebywać w placówce pocztowej – obecnie jest to nie więcej niż jedna osoba na 15 metrów kwadratowych, z wyłączeniem pracowników do obsługi klienta. Wszyscy pracownicy Poczty Polskiej na bieżąco są zabezpieczani przez pracodawcę w środki ochrony osobistej. Nade wszystko bowiem ważne jest dla nas bezpieczeństwo zarówno naszych klientów, jak i pracowników.

Czy Poczta Polska ma oferty pracy w naszym województwie?

Obecnie w województwie kujawsko-pomorskim prowadzimy rekrutację na stanowiska listonosza - 16 rekrutacji, do spraw. ekspedycyjno-rozdzielczych - 3 rekrutacje, do spraw obsługi klienta - 7 rekrutacji oraz jedną rekrutację oraz do obsługi zaplecza. Wszystkie chętne osoby zapraszamy do aplikowania na te stanowiska pracy pod adresem https://www.pocztapolska.pl/aplikuj/

Na jakie plusy może liczyć zatrudniony na poczcie?
Oferujemy pensję zawsze na czas i premię miesięczną, wolne weekendy, dofinansowanie do wypoczynku oraz wydarzeń kulturalnych, atrakcyjne warunki zakupu prywatnej opieki medycznej i karty Multisport.
Poczta Polska jest firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego zatrudnia również osoby z niepełnosprawnościami. Traktujemy to jako ważny element polityki przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. Jako największy pracodawca w kraju podjęliśmy wyzwanie sukcesywnego wzrostu wskaźnika zatrudnienia pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności.

Okres przedświąteczny to zawsze czas wzmożonej pracy, ale czy w całym tym zgiełku znalazła się chwila, aby zrobić coś dobrego dla drugiego człowieka?
Jak najbardziej. W tym roku Region Sieci Poczty Polskiej w Bydgoszczy przeprowadził w wybranych placówkach pocztowych akcję charytatywną pod nazwą „Gwiazdkowa zbiórka z Pocztą Polską”. Zbiórka przeprowadzona została po wcześniejszym uzyskaniu zgody dyrektorów placówek-opiekuńczo wychowawczych w 6 miejscowościach, tj. Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku, Wąwelnie, Wroniu oraz Bąkowie.
Dzięki zaangażowaniu pracowników 42 placówek pocztowych, a przede wszystkim dzięki ogromnej hojności naszych klientów i pracowników, udało się zebrać imponująco wiele prezentów - książek, gier, zabawek edukacyjnych, pluszowych zabawek, słodyczy, przyborów szkolnych, ręczników oraz ozdób bożonarodzeniowych.
Wszystkie dary zostały sprawiedliwie podzielone, pięknie zapakowane i przekazane dzieciom.
Dlatego też korzystając z okazji, pragnę podziękować wszystkim klientom, którzy zakupili i przekazali na akcję charytatywną dary dla dzieci. Dziękuję również naczelnikom urzędów pocztowych oraz asystentom za pełne zaangażowanie i gorące serca, które przyczyniły się do powodzenia tej akcji.
Wiem, że dzieci były szczęśliwe po otrzymaniu upominków, co wynika z pięknych podziękowań, jakie wpłynęły od obdarowanych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Nie zapomnieliśmy również o przygotowaniu we własnym zakresie świątecznych upominków dla najbardziej potrzebujących rodzin naszych pracowników. Ściśle współpracowaliśmy w tym zakresie również z Fundacją „Pocztowy Dar”, która obdarowała blisko 100 pocztowych rodzin (w tym 9 rodzin z województwa kujawsko-pomorskiego), zakwalifikowanych do tegorocznej akcji pomocowej „Pocztowa Gwiazdka 2021”.

Gdyby miał Pan napisać życzenia noworoczne na kartce pocztowej, jak one by brzmiały?
Wszystkim czytelnikom oraz klientom poczty składam życzenia zdrowia, które stanowi najważniejszy element naszego życia.
Codziennie czekamy na państwa w naszych placówkach pocztowych. Jesteśmy otwarci na państwa oczekiwania i dziękujemy za zaufanie, którym nas codziennie obdarzacie. Na 2022 rok życzę pomyślności - zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Dobrego roku!

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska