27 proc. Polaków deklaruje, że kupując świąteczny prezent, zawsze lub często sięga po alkohol, wynika z badania przeprowadzonego w październiku 2017 roku przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Największą popularnością cieszą się w tym przypadku wina, wódki czyste i smakowe oraz whisky.
To jest ciekawe, KLIKNIJ i przeczytaj
Banki już się szykują na wysoką inflację i mniej chętnie udzielają kredytów
Już od pierwszych tygodni listopada rozpoczynamy poszukiwania prezentów świątecznych, zarówno tych przeznaczonych dla najbliższych, jak i tych, które chcemy ofiarować partnerom biznesowym. Zwłaszcza w tym drugim przypadku zadanie nie jest proste, ponieważ prezent powinien być neutralny, uniwersalny, a równocześnie musi wyróżniać się najwyższą jakością oraz eleganckim opakowaniem. Te wszystkie funkcje spełniają alkohole, zwłaszcza z kategorii premium, które chętnie kupujemy z przeznaczeniem na prezent. Jak wynika z badania zrealizowanego przez SW Research, osoby, które deklarują, że wybierają alkohol na upominki, najczęściej sięgają po wina – 24 proc. badanych. Mniejszą, ale dużą popularnością wśród respondentów, cieszą się wódki czyste (18,8 proc.) oraz whisky (17,7 proc.).
Co ciekawe koniaki, które przez wielu utożsamiane są z luksusem, mają podobną liczbę zwolenników co wódki smakowe (po 6 proc. badanych). Jako marki najchętniej wybierane na upominek badani wskazywali: Finlandia® Vodka (17,7 proc.), Żubrówka (12,5 proc.), Jack Daniel’s (11,7 proc.), Johnnie Walker (10,5 proc.) oraz Carlo Rossi (9,6 proc.).
-Alkohole niezmiennie pozostają jednym z najpopularniejszych prezentów – mówi Piotr Zimolzak, Dyrektor Działu Analiz w SW Research. - Sięgamy po nie zarówno wówczas, kiedy wybieramy się z wizytą do znajomych, jak i wtedy, gdy poszukujemy prezentu świątecznego. Niezależnie jednak od tego z jakiej okazji kupujemy alkohol poszukujemy marek, które znamy i cenimy za smak.
- Cena zaś, choć ma spore znaczenie, nie jest najważniejszym kryterium wyboru trunku. To istotne wskazówki dla osób planujących działania marketingowe. Okazuje się bowiem, że ewentualne promocje cenowe w miesiącach poprzedzających święta, wyprzedzać powinny konsekwentnie prowadzone działania wizerunkowe. Dzięki nim konsumenci mają okazję poznać markę i nabrać do niej zaufania, a to jak można przypuszczać, przełoży się na jej zakup, zarówno wówczas kiedy poszukujemy prezentu, jak i wtedy, gdy planujemy spotkanie ze znajomymi - dodaje Zimolzak.
Badanie zrealizowane zostało w dniach 17.10-18.10.2017 przez agencję SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI).
