Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czerszczanie nie chcą kolejnych rond. Zarządca drogi ma inne zdanie

Anna Klaman
Anna Klaman
Radny Andrzej Sabiniarz prosił starostę , by porozmawiał z dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich i przekonał go do rezygnacji z budowy rond przy przebudowie skrzyżowań w Czersku. Jaki jest efekt?

- Mieszkańcy ul. Szkolnej i ul. 21 Lutego w Czersku domagają się zmiany planowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku rozwiązań projektowych dotyczących skrzyżowań - zauważył radny powiatowy Andrzej Sabiniarz. - Chodzi o skrzyżowania ul. Szkolnej i Targowej oraz 21 Lutego i Tucholskiej. Planuje się tam budowę rond, co zdaniem mieszkańców będzie miało negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Dalej Sabiniarz podkreślał, że konieczne będzie przejęcie gruntów od lokalnych przedsiębiorców, co uniemożliwi im plany rozwojowe. I że drogę 237 trzeba przebudować, ale ronda są złym rozwiązaniem.
Prosił starostę Stanisława Skaję, by jako zarządca ul. 21 Lutego w Czersku podjął rozmowy z dyrektorem ZDW w celu uzgodnienia innych rozwiązań projektowych.
Jaka była reakcja starosty Stanisława Skai? Przesłał interpelację radnego do dyrektora ZDW, a następnie uzyskaną odpowiedź - radnemu.

https://pomorska.pl/jakie-beda-obchody-setnej-rocznicy-odzyskania-niepodleglosci-w-chojnicach/ar/13239783

Jaki jest skutek? Krótko mówiąc, ZDW podtrzymuje swoje stanowisko. - Zaproponowane rozwiązania na skrzyżowaniach ul. Szkolna, 21 Lutego i Tucholska w postaci rond rozwiązują kilka poważnych problemów - czytamy. - Likwidują tzw. "łamane pierwszeństwo" na drodze wojewódzkiej. Umożliwiają w sposób bezpieczny przekroczenie skrzyżowania każdemu uczestnikowi ruchu, pomimo braku wystarczającej widoczności z uwagi na zwartą zabudowę...

Są też słowa o tym, że z jednej strony lokalizacja nieruchomości przy drodze jest dla przedsiębiorców, z jednej strony korzystnym rozwiązaniem, ale i - z drugiej - może wiązać się z koniecznością zajęcia terenu w wyniku poszerzania lub rozbudowy drogi z uwagi na wzrost natężenia ruchu.

- Zaproponowane rozwiązania w sposób minimalny ingerują w grunty przylegające do pasa drogowego - to inny fragment pisma. - Rozumiemy żal właścicieli nieruchomości podlegających częściowemu wykupowi i informujemy, że zrobiliśmy wszystko, by ingerencja odbyła się z minimalnym uszczerbkiem dla nich z maksymalnym podniesieniem bezpieczeństwa na drodze.

Czy da się uniknąć wypadków drogowych? Odpowiada ekspert.
źródło: Dzień Dobry TVN/x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska