- Przemysł kolejowy będzie jedną z polskich inteligentnych specjalizacji, na których oprze się polski eksport - tak mówił Mateusz Morawiecki w lutym zeszłego roku prezentując program Luxtorpeda 2.0. Zapowiedział wsparcie projektów i produkcji taboru, m.in. bydgoskiej Pesy.
Tymczasem państwowa spółka PKP Intercity ogłosiła, że nie kupi dodatkowych 10 Dartów, z którą to innowacyjną koncepcją Pesa wiąże ogromne nadzieje na rozwój.
Pesa w Sejmie. Piotr Król: - W świat mogą pojechać nowoczesne pociągi, a nie naprawiane wagony
W kontekście hiobowych wieści w rynku kolejowego posłowie PiS - Andrzej Gawron, Dariusz Starzycki i Jarosław Gonciarz - zapytali wczoraj Ministerstwo Rozwoju, na czym właściwie polega wsparcie firm oferujących pojazdy szynowe.
Więcej na ten temat piszemy w papierowym wydaniu "Pomorskiej" z 26 maja i na plus.pomorska.pl: Pesa wjechała do Sejmu. Dart chce pędzić jeszcze dalej. Może jednak zahamować
