https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dart wjechał do Sejmu. Chce pędzić dalej, ale może zahamować

Agnieszka Domka-Rybka
PKP Intercity
Rezygnacja Intercity z zakupu Dartów zagraża Pesie, jej załodze i podwykonawcom. Czy też programowi Luxtorpeda? - pytali wczoraj w Sejmie posłowie.

- Przemysł kolejowy będzie jedną z polskich inteligentnych specjalizacji, na których oprze się polski eksport - tak mówił Mateusz Morawiecki w lutym zeszłego roku prezentując program Luxtorpeda 2.0. Zapowiedział wsparcie projektów i produkcji taboru, m.in. bydgoskiej Pesy.

Tymczasem państwowa spółka PKP Intercity ogłosiła, że nie kupi dodatkowych 10 Dartów, z którą to innowacyjną koncepcją Pesa wiąże ogromne nadzieje na rozwój.

Pesa w Sejmie. Piotr Król: - W świat mogą pojechać nowoczesne pociągi, a nie naprawiane wagony

W kontekście hiobowych wieści w rynku kolejowego posłowie PiS - Andrzej Gawron, Dariusz Starzycki i Jarosław Gonciarz - zapytali wczoraj Ministerstwo Rozwoju, na czym właściwie polega wsparcie firm oferujących pojazdy szynowe.

Więcej na ten temat piszemy w papierowym wydaniu "Pomorskiej" z 26 maja i na plus.pomorska.pl: Pesa wjechała do Sejmu. Dart chce pędzić jeszcze dalej. Może jednak zahamować

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan2

Produkujcie LEPIEJ, SZYBCIEJ i TANIEJ to nie opędzicie się od zamówień.

Przecież ewentualnie kontrahenci wiedzą ile, gdzie i komu płacicie odszkodowania za nie dotrzymanie umów.

Równia pochyła.

 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska