- Podczas regularnych czynności eksploatacyjnych i przeglądowych elektrycznych zespołów trakcyjnych PesaDART stwierdzono lokalne odspojenia struktury poszycia niektórych pojazdów - wyjaśnia "Strefie Biznesu" Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - W celu weryfikacji uszkodzeń zdjęto poszycie w miejscu odspojenia.
Pesa nie zwalniała pracowników, bo czekała, aż Intercity kupi Darty, a nie kupi
Rzeczniczka PKP Intercity dodaje, że po analizie zespół konstruktorów z Pesy nie stwierdził naruszenia jakichkolwiek uszkodzeń konstrukcji nośnej oraz zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów i ruchu kolejowego: Obecnie z eksploatacji z tej przyczyny wyłączonych jest 7 pojazdów, a także 2 pojazdy pozostają w naprawach powypadkowych, za które PKP Intercity uruchamia składy zastępcze wagonowe. Pozostałe pociągi przeznaczone do ruchu są pod bieżącym nadzorem. Po naprawie poszycia pierwszy pojazd wkrótce wróci do ruchu, potem – jak deklaruje producent - sukcesywnie kolejne.
Takie pociągi Darty z Pesy wyruszą w długie, polskie trasy. Miliardowa umowa z Intercity podpisana
Z przyczyn technicznych 05 kwietnia następujące pociągi IC, Flirty wyprodukowane przez Stadlera, będą obsługiwane zastępczymi składami wagonowymi:
* IC 15104/5 ,,Rejewski” relacji Warszawa Wschodnia – Bydgoszcz Główna w zestawieniu jeden wagon klasy 1 oraz pięć wagonów klasy 2 w tym wagon przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach. W składzie pociągu brak wagonu barowego.
* Pociąg IC 51104/5 ,,Rejewski” relacji Bydgoszcz Główna - Warszawa Wschodnia w zestawieniu jeden wagon klasy 1 oraz pięć wagonów klasy 2 w tym wagon przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach. W składzie pociągu brak wagonu barowego.
* Pociąg IC 5130/1 ,,Kujawiak” relacji Bydgoszcz Główna - Warszawa Wschodnia w zestawieniu dwa wagony klasy 1 oraz sześć wagonów klasy 2. W składzie pociągu brak wagonu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach oraz wagonu barowego.
