Portal pisze, że pojawiło się ogłoszenie, które zaprasza Pesę Bydgoszcz do negocjacji na temat naprawy pojazdu ED161, bo tylko producent ma kwalifikacje do właściwego zajęcia się sprawą. Serwisuje on zresztą, na mocy umowy z PKP Intercity, wszystkie Darty.
Portal rynek-kolejowy.pl wspomina, 20., czyli ostatni z wyprodukowanych Dartów na trasie Lublin – Wrocław, w kwietniu 2017 roku, w okolicach Krotoszyna, przejechał wszystkimi wózkami nad znacznym, ponad metrowym ubytkiem jednej z szyn z prędkością 78 km/h.. TUTAJ MOŻNA ZOBACZYĆ ZDJĘCIE USZKODZONYCH TORÓW
Dart po tym zdarzeniu ma otrzymać nowe wózki po feralnym przejeździe.
Cytowany tam Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy wyjaśnił, że ze względu na przyczynę uszkodzenia konieczne było szczegółowe określenie zakresu naprawy w oparciu o opinie rzeczoznawców. Bezpieczeństwo pasażerów ma kluczowe znaczenie i dlatego Pesa uznała, że jedynym odpowiedzialnym rozwiązaniem jest decyzja o naprawie pojazdu po przygotowaniu analiz ekspertów.
Rzecznik Pesy obiecał Portalowi Kolejowemu, że po zakończeniu negocjacji i podpisaniu umowy Dart ED161- 020 jak najszybciej wróci do eksploatacji.
