Urzędnicy, zatrudnieni do tego zadania wywiązują się ze swej roli wzorowo, bowiem skuteczność doręczania tych dokumentów jest bardzo wysoka. Do tej pory, na ok. 15 tys. przygotowanych do doręczenia dokumentów odebrało je ponad 90 proc.adresatów.
Kolosalną rolę odgrywają również oszczędności, jakie ma z tego tytułu magistrat. O kwocie, jaką zaoszczędzi Urząd będzie można powiedzieć dopiero po zakończeniu akcji, czyli na początku marca, jednak jest to znacząca kwota dla budżetu. Na uwagę zasługuje również fakt, że z tej formy dostarczania decyzji zadowoleni są również mieszkańcy miasta.
Skuteczność doręczeń wynika przede wszystkim z tego, iż pracownicy Urzędu mogą aż trzykrotnie ponawiać próbę doręczenia decyzji, w następujących po sobie dniach, przy czym jedna z prób doręczenia odbywa się po godz. 16.00. Po trzeciej nieskutecznej próbie zostawione zostaje zawiadomienie o możliwości odbioru w ciągu 14 dni korespondencji w kancelarii magistratu. W przypadku, gdy pismo nie zostanie podjęte w terminie 7 dni od zawiadomienia, podatnik zostaje ponownie zawiadomiony o możliwości odbioru korespondencji.
Zgodnie z ordynacją podatkową, w przypadku kiedy doręczyciel nie zastanie adresata korespondencję może zostawić pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy, jeżeli ww. osoby podejmą się przekazania pisma adresatowi. W sytuacji pozostawienia pisma osobom trzecim dodatkowo umieszcza się zawiadomienie w oddawczej skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata, albo w widocznym miejscu przy wejściu na posesję.
Pracownicy Urzędu doręczający decyzje podatkowe nie przyjmują żadnych wpłat. Wszelkich operacji finansowych należy dokonywać wyłącznie w kasach Urzędu, czynnych od poniedziałku do piątku, w godz. 8.30-15.30. Doręczanie decyzji zakończy się pod koniec lutego br.
