Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dostałeś taki SMS z PIN-em od swojej sieci? Szybko zablokuj te wiadomości premium!

(TIK)
- Takie dziwne wiadomości z PIN-ami dostaję od środy... Niby z numeru oficjalnego Orange. Za nic nie wiem o co chodzi. Żadnych aplikacji w ostatnich dniach nie instalowałem - napisał do nas w czwartek pan Jakub z Bydgoszczy.

W środę nasz Czytelnik otrzymał 13 wiadomości, a w czwartek rano, gdy z nim rozmawialiśmy już 7: - W nic nie klikałem, niczego nie uruchamiałem. Nie wiem co robić.

Jak wyglądały wiadomości otrzymane przez pana Jakuba poniżej...

Wiadomości SMS z PIN-ami
Wiadomości SMS z PIN-ami zrzut ekranu telefonu/pan Jakub
Wiadomości SMS z PIN-ami
Wiadomości SMS z PIN-ami zrzut ekranu telefonu/pan Jakub

Jak radzi Piotr Derlecki, specjalista ds. bezpieczeństwa CyberRescue: - Tłumacząc treść z języka rumuńskiego, wiadomość brzmi: "Wprowadź kod PIN, aby potwierdzić subskrypcję. Nie udostępniaj nikomu tego kodu PIN". Najprawdopodobniej ktoś na rumuńskiej stronie próbuje na ten numer uruchamiać płatne subskrypcje - tłumaczy ekspert CR. - Orange w takim przypadku do potwierdzenia subskrypcji wysyła kod PIN do przepisania.

- Moim zdaniem klient powinien skontaktować się z Orange w celu zablokowania usług premium, najlepiej od razu i w każdej możliwej postaci jaką oferuje Orange - radzi Piotr Derlecki.

Czytelnik zastosował się do porady - wyłączył usługi premium - i od tego czasu nie otrzymał już ani jednej takiej podejrzanej wiadomości.

Poprosiliśmy w czwartek o poradę-komentarz Orange, w którym bydgoszczanin ma telefon. Odpowiedź otrzymaliśmy 4 grudnia:

- Przedstawione w zrzutach ekranu wiadomości wyglądają na próbę aktywowania serwisu elektronicznego. Są to serwisy o podwyższonej opłacie, świadczone przez dostawców zewnętrznych z tym, że wiadomość SMS wychodzi od Orange.
Te konkretne wiadomości wyglądają na próbę autoryzacji jednego z takich serwisów, pełna aktywacja usługi nastąpiłaby z chwilą realizacji procesu logowania poprzez wpisanie otrzymanego SMS-em PIN-u - podaje biuro prasowe Orange. - Wiadomość przychodzi po uprzedniej próbie uruchomienia serwisu przez klienta lub osoby, która np. omyłkowo wprowadza nieprawidłowy numer telefonu na stronie internetowej dostawcy serwisu. Stąd konieczność autoryzacji PIN-em by w przypadku pomyłki, nie doszło do aktywacji płatnego serwisu u osoby, która nie jest nim zainteresowana.

Jak radzi biuro prasowe sieci, klient dzwoniąc do BOK może poprosić o zablokowanie dostępu do serwisów elektronicznych co sprawi, że w przypadku swojej bądź czyjejś pomyłki, otrzyma jedynie informację, że nie może uruchomić serwisów elektronicznych ze względu na aktywną blokadę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska