https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy przygotowują się do kolejnej inwestycji na Kapuściskach

(bog)
Po remoncie Spornej (na zdjęciu) i Kieleckiej bydgoscy kierowcy będą mieli ciekawe połączenie Kapuścisk z Bydgoszczą Wschód i Fordonem
Po remoncie Spornej (na zdjęciu) i Kieleckiej bydgoscy kierowcy będą mieli ciekawe połączenie Kapuścisk z Bydgoszczą Wschód i Fordonem Tytus Żmijewski
Remont ulicy Spornej to nie jedyne udogodnienie na trasie z Kapuściska do Fordonu. Być może już w przyszłym roku ruszy budowa przedłużenia ulicy Kieleckiej.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

Liczby Kieleckiej

Liczby Kieleckiej

- 300 metrów istniejącego odcinka Kieleckiej zostanie wyremontowane

- 500 metrów ulicy trzeba będzie dobudować - od Mokrej do Chemicznej

Najpóźniej w październiku bydgoscy kierowcy będą się cieszyć z nowej nawierzchni ulicy Spornej. Droga, która łączy Toruńską z Fordońską, stanie się wtedy ciekawą alternatywą dla kierowców podróżujących na trasie z Kapuścisk do Bydgoszczy Wschód i Fordonu.

To jednak nie koniec. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej idzie dalej. W niedalekich planach ma bowiem przedłużenie Kieleckiej, która łączy Toruńską niedaleko skrzyżowania ze Sporną z Nowotoruńską.

- Chcemy ją pociągnąć dalej, do ulicy Chemicznej - wyjaśnia Anna Strzelczych-Frydrych, p.o. rzecznika prasowego ZDMiKP. - Wtedy, razem ze Sporną, będzie stanowić pełną alternatywę dla kierowców podróżujących ulicą Planu 6-letniego - wyjaśnia.

Przygotowania do budowy już ruszyły. Najpóźniej w listopadzie tego roku gotowa będzie dokumentacja techniczna, pozwolenie na budowę i przede wszystkim wstępny kosztorys inwestycji. - Roboty ruszą jednak najwcześniej w przyszłym roku - zastrzega rzeczniczka drogowców.

Czego się spodziewać? Prace składać się będą z dwóch etapów. Pierwszy to przebudowa istniejącego, 300-metrowego odcinka Kieleckiej od Smoleńskiej do Mokrej, a drugi to budowa od podstaw 500-metrowego przedłużenia ulicy - od Mokrej do Chemicznej.

Na całej trasie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz przyklejony chodnik ze ścieżką rowerową. Do tego przebudowane zostaną trzy skrzyżowania - Kieleckiej ze Smoleńską, Kieleckiej z Nowotoruńską, na której pojawią się dodatkowe pasy ruchu i sygnalizacja świetlna, oraz skrzyżowanie Kieleckiej z Chemiczną. Na tym ostatnim drogowcy wydzielą specjalne pasy do skrętów, a do tego wybudują dwa pasy ruchu na wlotach Chemicznej.

Przy okazji na Nowotoruńskiej pojawią się wyczekiwane przez okolicznych mieszkańców zatoki autobusowe z wiatami.

Całość uzupełni przebudowa instalacji podziemnych, nowe oświetlenie i organizacja ruchu, która dopiero zostanie określona przez projektantów.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

~Karol~
Czemu nie zrobiono remontu ul. Sandomierskiej i poszerzyć pas skrętu na Pl-6letniego?
G
Gość
W odpowiedzi na art. Nowym skrótem na wschodzie, dodam swoją opinię na ten temat.Jestem mieszkańcem właśnie tego rejonu miasta,i mam następującą propozycję. O ile mnie pamięc nie myli przedłużenie ul. Spornej miało przebiegac na wprost przez teren po dawnej bazie PTHW przy ul.Toruńskiej,następnie dalej cały czas prosto,przez teren ;hurtu warzywnego; przy ul. Smoleńskiej i dalej prosto przez pozostawioną(już z tą myślą) szeroką ul.Stopnicką do ul.Nowotoruńskiej z łagodnym podjazdem do w/w.Dalej do ul.Chemicznej to już sprawa projektantów.Piszecie o wyremontowaniu 300 m odcinka ul.Kieleckiej,jakiego wyremontowaniu,chyba o wybudowaniu czy był tam ktoś i to widział,przecież to jest piaszczysty wąwóz na szerokośc jednego auta osobowego i dobudowaniu 500 m.do ul.Chemicznej.Jeśli przedłużono by ul.Stopnicką do ul. Chemicznej to tam nie ma 800 m.Na całej trasie ul.Kielecka ma miec po dwa pasy ruchu.Pytam się z której strony? Czy z wygibasem na skrzyżowaniu ul.Kieleckiej z ul.Smoleńską? i stromym podjazdem do ul. Nowotorunskiej? A co będzie się działo na skrzyżowaniu ul.Toruńskiej i ul. Kieleckiej?Przecież przy ul.Kieleckiej po prawej i lewej stronie są hurtownie i tam też będzie kocioł.Chyba o wiele łatwiej jest budowac prosto jeśli są do tego warunki.Plan w/gazety ma na całej trasie 5 skrzyżowań ,a mój tylko 4 skrzyżowania.Po wybudowaniu przedłużenia ul.Spornej, można by zamknąc odcinek ul.Kieleckiej(pomiędzy ul.Smoleńską a ul. Nowotoruńską),ślepa uliczka. Marek Strzyżewski.
G
Gość
a ja pamiętam jak mieszkańcy protestowali żeby Planu była poszerzona i chcieli tak jak jest teraz. Zawsze jest źle, dobrze że może przed końcem tej kadencji jakieś decyzję zapadną.
R
Rada Osiedla Kapuściska
Rada Osiedla Kapuściska od kilku lat domaga się od ZDMiKP rozwiązania problemu zakorkowanej ulicy Pl.6-letniego , proponując tzw. obwodnicę Kapuścisk ,biegnącą od ul. Nowotoruńskiej (na wysokości wylotu z mostu Kazimierza Wielkiego) do ul. Chemicznej wzdłuż jaru za ul. Sandomierską. Miejska Pracownia Geodezyjna wykonała nawet Studium tego tematu w związku z pracami dla Bydgoskiego Parku Przemysłowego. Jednak urzędnicy z ZDMiKP uważają ,że inwestycja ta byłaby za droga. Dlatego wymyślono niby alternatywne rozwiązanie z połączeniem wylotu ul.Kieleckiej z ul. Chemiczną , jako połączenie ul. Fordońskiej poprzez most na ul. Spornej z Kapuściskami. Lepszy rydz niż nic , mówi ludowe przysłowie ,dlatego trzeba się cieszyć i z tego , ale to tylko w małym stopniu rozwiąże problem zakorkowanej ul. Pl. 6-letniego .Na pewno umożliwi to szybszy dojazd do pracy i z powrotem mieszkańcom Fordonu pracującym w Zachemie , Nitrochemie i Parku Przemysłowym .Docelowo i tak potrzebna jest ulica-droga wzdłuż jaru za ul. Sandomierską , a już koniecznie gdyby powstała druga nitka mostu Kazimierza Wielkiego. L.P
z
ziomalzkap
Przypominam, że tego mieszkańcy domagali się już przed laty, gdy powstawał most, ale drogowcy i urzednicy jak zawsze wiedzieli lepiej. Teraz Planu 6-letniego jest kompletnie zakorkowana, przejście na drugą stronę grozi kalectwem lub śmiercią (a było tych wypadków w ostatnich latach!). Mądry Polak po szkodzie. Ech, ci nasi "fachowcy"...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska