www.pomorska.pl/bydgoszcz
Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz
Liczby Kieleckiej
Liczby Kieleckiej
- 300 metrów istniejącego odcinka Kieleckiej zostanie wyremontowane
- 500 metrów ulicy trzeba będzie dobudować - od Mokrej do Chemicznej
Najpóźniej w październiku bydgoscy kierowcy będą się cieszyć z nowej nawierzchni ulicy Spornej. Droga, która łączy Toruńską z Fordońską, stanie się wtedy ciekawą alternatywą dla kierowców podróżujących na trasie z Kapuścisk do Bydgoszczy Wschód i Fordonu.
To jednak nie koniec. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej idzie dalej. W niedalekich planach ma bowiem przedłużenie Kieleckiej, która łączy Toruńską niedaleko skrzyżowania ze Sporną z Nowotoruńską.
- Chcemy ją pociągnąć dalej, do ulicy Chemicznej - wyjaśnia Anna Strzelczych-Frydrych, p.o. rzecznika prasowego ZDMiKP. - Wtedy, razem ze Sporną, będzie stanowić pełną alternatywę dla kierowców podróżujących ulicą Planu 6-letniego - wyjaśnia.
Przygotowania do budowy już ruszyły. Najpóźniej w listopadzie tego roku gotowa będzie dokumentacja techniczna, pozwolenie na budowę i przede wszystkim wstępny kosztorys inwestycji. - Roboty ruszą jednak najwcześniej w przyszłym roku - zastrzega rzeczniczka drogowców.
Czego się spodziewać? Prace składać się będą z dwóch etapów. Pierwszy to przebudowa istniejącego, 300-metrowego odcinka Kieleckiej od Smoleńskiej do Mokrej, a drugi to budowa od podstaw 500-metrowego przedłużenia ulicy - od Mokrej do Chemicznej.
Na całej trasie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz przyklejony chodnik ze ścieżką rowerową. Do tego przebudowane zostaną trzy skrzyżowania - Kieleckiej ze Smoleńską, Kieleckiej z Nowotoruńską, na której pojawią się dodatkowe pasy ruchu i sygnalizacja świetlna, oraz skrzyżowanie Kieleckiej z Chemiczną. Na tym ostatnim drogowcy wydzielą specjalne pasy do skrętów, a do tego wybudują dwa pasy ruchu na wlotach Chemicznej.
Przy okazji na Nowotoruńskiej pojawią się wyczekiwane przez okolicznych mieszkańców zatoki autobusowe z wiatami.
Całość uzupełni przebudowa instalacji podziemnych, nowe oświetlenie i organizacja ruchu, która dopiero zostanie określona przez projektantów.