Wiata wygląda solidnie i ma zdobienia historyzujące. Stylizowane są też ławki i śmietniki. Poręcze w klatce schodowej oraz barierki wokół niej są jednak mniej atrakcyjne niż te zdobne, które były tam przed remontem. Niestety - nie zostały poddane konserwacji.
Dla wygody pasażerów zamontowano elektroniczne wyświetlacze informujące o pociągach. Są duże zegary.
Wzdłuż niektórych słupów podpierających wiatę widać jeszcze niebieskie osłonki do instalacji. - To zniknie, kiedy już powstaną wszystkie perony i zepniemy cały system na dworcu - informuje Bartłomiej Muszyński, kierownik kontraktu.
Czytaj: Nowy dworzec PKP w Bydgoszczy. Budowa wychodzi na poziom ulicy [zdjęcia]
Peron drugi jest o około 20 cm wyżej niż przed remontem, co powinno oznaczać, że wejście do pociągu będzie łatwiejsze.
Dla pasażerów na peronie umieszczono także szklany kubik, który może chronić przed silnym wiatrem i zacinającym deszczem lub śniegiem.
W związku z oddaniem peronu 2. do użytku otwarto też już wyremontowany fragment przejścia podziemnego z peronu 3/3a. - Teraz zamknięte są perony 4 i 4a - informuje Muszyński. - Remont tych torów potrwa do marca przyszłego roku.
Na peron 2. wchodzimy od ul. Zygmunta Augusta tymczasowym przejściem podziemnym prowadzącym do peronu 3. Stamtąd tunel prowadzi nas do peronu 2. i 5. Jest wprawdzie bezpośrednie naziemne przejście z peronu 1. do 2., zamontowano nawet zabezpieczające barierki przy schodach na powierzchnię drugiego peronu, ale... - To tylko tymczasowe rozwiązanie m.in. dla pasażerów na wózkach lub z dużymi bagażami. Można tędy przejść tylko po wcześniejszym zgłoszeniu się na dworcu tymczasowym i w asyście - dodaje szef kontraktu
Czytaj e-wydanie »