https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Drugi peron na dworcu PKP Bydgoszcz Główna już oddany został pasażerom

Agata Kozicka
Peron 2.: nowe zegary, elektroniczne wyświetlacze, szklana wiata i kamery. Wyżej o ok. 20 cm
Peron 2.: nowe zegary, elektroniczne wyświetlacze, szklana wiata i kamery. Wyżej o ok. 20 cm Agata Kozicka
Peron 2. już służy pasażerom. Obowiązuje nowa organizacja ruchu

Wiata wygląda solidnie i ma zdobienia historyzujące. Stylizowane są też ławki i śmietniki. Poręcze w klatce schodowej oraz barierki wokół niej są jednak mniej atrakcyjne niż te zdobne, które były tam przed remontem. Niestety - nie zostały poddane konserwacji.

Dla wygody pasażerów zamontowano elektroniczne wyświetlacze informujące o pociągach. Są duże zegary.
Wzdłuż niektórych słupów podpierających wiatę widać jeszcze niebieskie osłonki do instalacji. - To zniknie, kiedy już powstaną wszystkie perony i zepniemy cały system na dworcu - informuje Bartłomiej Muszyński, kierownik kontraktu.

Czytaj: Nowy dworzec PKP w Bydgoszczy. Budowa wychodzi na poziom ulicy [zdjęcia]

Peron drugi jest o około 20 cm wyżej niż przed remontem, co powinno oznaczać, że wejście do pociągu będzie łatwiejsze.
Dla pasażerów na peronie umieszczono także szklany kubik, który może chronić przed silnym wiatrem i zacinającym deszczem lub śniegiem.
W związku z oddaniem peronu 2. do użytku otwarto też już wyremontowany fragment przejścia podziemnego z peronu 3/3a. - Teraz zamknięte są perony 4 i 4a - informuje Muszyński. - Remont tych torów potrwa do marca przyszłego roku.

Na peron 2. wchodzimy od ul. Zygmunta Augusta tymczasowym przejściem podziemnym prowadzącym do peronu 3. Stamtąd tunel prowadzi nas do peronu 2. i 5. Jest wprawdzie bezpośrednie naziemne przejście z peronu 1. do 2., zamontowano nawet zabezpieczające barierki przy schodach na powierzchnię drugiego peronu, ale... - To tylko tymczasowe rozwiązanie m.in. dla pasażerów na wózkach lub z dużymi bagażami. Można tędy przejść tylko po wcześniejszym zgłoszeniu się na dworcu tymczasowym i w asyście - dodaje szef kontraktu

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
daniel

typowe partactwo i szpetota,i ta nawierzchnia peronowa w kolorze wisniowym ,jedno jest tylko dobre ze kolor wiaty nie jest w kolorze niebieskim!

co innego bylo na wizualizacji a co innego jest zrobione w rzeczywistosci. 

pkp plk to tandeta!!!!!!!!!

K
Krzyś

Jeśli w dzisiejszych czasach na dworcu głównym w dużym mieście wojewódzkim nie ma ruchomych schodów lub windy na każdy peron to chyba komuś się pojeb@ło i ten peron jest przed remontem.

m
marcel
W dniu 26.11.2014 o 15:17, Jan napisał:

w gaciach sobie załóż monitoring

** ***spierdalaj w huj

J
Jacek

Dokładnie. Ten peron nadaje sie tylko do remontu (i to natychmiastowego), a tu pisza że jest po remoncie. Może fotkę zrobili przed nim?

r
rozcz-arow-any

budynek dworca ma wygladac jak ze star trek'a, natomiast perony wyglądają conajmniej beznadziejnie, wygląda to jak przystanek pksu w witoldowie dolnym

J
Jan

w gaciach sobie załóż monitoring

B
Bydgoszczanin

A czy przewidziany jest monitoring? Może by dworzec i perony nie zdewastowano za szybko.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska