https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec tymczasowy w Bydgoszczy ma wady [wideo]

Joanna Pluta
Brak podjazdów przy wejściu głównym na dworzec to spore utrudnienie. - Oby to się zmieniło - liczą podróżni. Ciasne i niewielkie windy to kolejna rzecz, Państwa zdaniem, którą należałoby na nowym dworcu zmienić.
Brak podjazdów przy wejściu głównym na dworzec to spore utrudnienie. - Oby to się zmieniło - liczą podróżni. Ciasne i niewielkie windy to kolejna rzecz, Państwa zdaniem, którą należałoby na nowym dworcu zmienić. Dariusz Bloch
Ogólnie się podoba. Ale podróżni z Bydgoszczy i spoza miasta, których spotkaliśmy tam wczoraj, wskazują kilka rzeczy do poprawki.

Od niedawna pasażerowie kolei mogą już korzystać z części budowanego jeszcze dworca PKP Bydgoszcz Główna. I tu warto podkreślić, że to wciąż dworzec tymczasowy - dookoła trwa budowa. Pojechaliśmy na miejsce, żeby sprawdzić jak w nowych warunkach radzą sobie podróżni.

- Pierwsza przeszkoda jest jeszcze przed wejściem - mówi pani Marietta, która próbowała wjechać na dworzec z wózkiem dziecięcym. - Te trzy schodki może nie są wysokie, ale uciążliwe. A podjazdów jak na razie brak. Mam nadzieję, że jednak będą.

Przeczytaj także: Remontowany Dworzec Bydgoszcz Główna od środka [zobacz zdjęcia]
Schody ruchome już w hallu dworca mogą być kolejnym utrudnieniem - gdy nie działają. A z tego, co do nas dociera od Czytelników wiemy, że tak się zdarza. - Nie dalej jak kilka dni temu spędziłem godzinę na dworcu czekając na pociąg - mówi pan Janusz. - Schody w górę nie działały. Ludzie z walizami wspinali się do góry. - Nie mogli pojechać windą? - pytam. - Mogli, ale się boją.

Wind na dworcu jest na razie kilka - będzie więcej. Niestety wszystkie dosyć małe i ciasne. - Ja nie będę tym jechać. Wszystko jest w budowie, niech pani zobaczy, wszędzie wystają jakieś kable - mówi jedna z podróżnych, którą spotkaliśmy wczoraj na dworcu. - Niech się zatrzyma, ja tam utknę. Już wolę iść po schodach. Tak jak inni. Bo też się boją. Albo nie wiedzą gdzie są windy.

To akurat nie powinno być problemem, bo do wind prowadzą strzałki. Choć prawda, że trochę mało widoczne. Kasy za to działają bez zarzutu - jest ich sporo, kupowanie biletu więc idzie dość sprawnie. Gorzej, że nigdzie na dworcu nie ma informacji. - Wszystko jest na tablicach świetlnych oczywiście - mówi Marcin, student. - Ale wiem, że ktoś taki, jak np. moja babcia nie dojrzy, co tam jest napisane. Wolałaby na pewno porozmawiać z jakimś człowiekiem, a nie szukać informacji po całym dworcu.

Nie działają jeszcze punkty SOS dla osób niepełnosprawnych. Wisi na nich karteczka "Urządzanie w trakcie rozruchu, nie dotykać". - Ogólnie jest tu całkiem, całkiem. Mam nadzieję, że kłopoty są tymczasowe, jak dworzec - mówi Marcin.

A jakie są Państwa opinie?

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

X
Xavier

Świetny, wymaga kosmetycznych poprawek, ale w końcu to dworzec tymczasowy. Najlepsza jest klatka dla palaczy w poczekalni. Uważam, że takie traktowanie palaczy jest bardzo wychowawcze i sprawi iż jeszcze mniej ludzi będzie palić.

Z
Zygfryd Czajka
W dniu 11.09.2015 o 21:16, Darek Pokal napisał:

Dworzec to bubel, nie bedę się rozwadniał bo wad jest zbyt wiele, na szczęscie nie korzystam z usług PKP polska kolej jest dla mnie za droga, niewygodna i do swojej wygórowanej ceny nieprzewidywalna, poprostu nie opłaca, może dla studentów, samochodu nie mam ale nie muszę mieć bo korzystam z innych środków transportu których jest mnóstwo na rynku wystarczy poszukać w necie, tanich, wygodnych i punktualnych; good bye PKP

Zgadza się.

Może i dworzec to bubel (niskie perony 3 i 4) ale skoro nie korzystasz, to po co komentujesz?

Komentarze zostawmy tym co korzystają. I oceńmy po oddaniu w 100% całego obiektu i otoczenia.

M
Maksymilian Dobosz
W dniu 11.09.2015 o 11:59, a napisał:

Skoro, to dworzec tymczasowy ma wady to co sie ekscytujecie. Dworzec wlaściwy pewnie tych wad będzie pozbawiony :)

 

Część zapewnie zniknie, ale niskie perony 3 i 4 zostaną.

To jest jednyny minus tego dworca. Szkoda że nie dało się zrobić 550mm jak w wiosce pod Lubiczem.

J
Janusz Karski
W dniu 11.09.2015 o 07:13, MG napisał:

Błąd nr 1 to : brak schodów ruchomych na perony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeszcze więcej wykrzykników daj, to zrobią :)

A
ASX

Miejmy nadzieję, że odpowiedzialni za budowę czytają komentarze czytelników i zdążą jeszcze skorygować te "niedoróbki".

Gorzej, że niektórych błędów nie da się naprawić, jak np. brak ruchomych schodów na perony.

Problem też będzie ze śliską podłogą. Nie wiadomo, czy niskie perony będą kompatybilne z pociągami.

Jak się wydało na budowę 200 mln, można było jakieś 10-20 dodać, dworzec byłby bardziej funkcjonalny.

Ale cóż u nas - jak zwykle - pseudo-oszczędności...

 

 

g
gregor

może  i tymczasowy, ale mam pytanie- kto wpadł na pomysł- genialny w swej prostocie- aby na ok. 100 m kwadratowych ustawić ławki dla oczekujących między którymi stoją kolejki do kas- sam stałem 40 minut więc stwierdzenie jest sporo kas jest nieco na wyrost- a w tym wszystkim przebijają się podróżni wchodzący i wychodzący z dworca, wspaniałe! 

wiem - w budowie ale przecież wystarczy ławki ustawić 10 metrów dalej, w już wybudowanej części, i może otworzyć ze 3 kasy.

 

D
Darek Pokal

Dworzec to bubel, nie bedę się rozwadniał bo wad jest zbyt wiele, na szczęscie nie korzystam z usług PKP polska kolej jest dla mnie za droga, niewygodna i do swojej wygórowanej ceny nieprzewidywalna, poprostu nie opłaca, może dla studentów, samochodu nie mam ale nie muszę mieć bo korzystam z innych środków transportu których jest mnóstwo na rynku wystarczy poszukać w necie, tanich, wygodnych i punktualnych; good bye PKP

V
Valdamus

Nikt już nie pamięta, że budowa ta nazywała się - jako zadanie - "Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, etap I" ?
Na razie mamy nowy dworzec, ale nie mamy zintegrowanego centrum. Z dworca nadal przechodzi się po pasach przez ruchliwą ulicę, by rozejść się pomiędzy kilkoma wiatami przystankowymi. W dodatku przyjeżdżający na dworzec kilkoma autobusami, wysiadają o 100 metrów od gmachu i idą doń, przepychając się między czekającymi na przystankach odjazdowych.
Czy "Pomorska" może się zainteresować co z etapem II? Czy jest już znane jego finansowanie? Czy powstało studium wykonalności, pierwsze kosztorysy, założenia prajektowe?

n
naleśnik

Te schody przed wejściem i brak podjazdów to faktycznie porażka. Ruchome schody, lub przynajmniej taśmociągi na duże torby podróżne powinny być przy każdym wejściu na peron, tam gdzie są stacjonarne schody.

 

Zresztą bryła nowego dworca także pozostawia wiele do życzenia. Mieliśmy niepowtarzalną szansę zrobienia czegoś ciekawego a tak zafundowaliśmy sobie nową "kaskadę". A wystarczyło przeprowadzić konkurs i zlecić pracę ludziom, którzy widzieli na własne oczy kilka dworców w Europie...

T
Trabant

Dworzec nie jest do konca  przmyslany. Np ktos niepelnospawny - jak ma sforsowac schody (winda jeszcze nie dziala i moze nie dzialac- to sie zdarzy).  Brak wyskoiego peronu (2 i 3 pozostal niski)  -  wysiadnie z wielka walizka to koszmar, nie wspomne o kims na wozku).

a
a

Skoro, to dworzec tymczasowy ma wady to co sie ekscytujecie. Dworzec wlaściwy pewnie tych wad będzie pozbawiony :)

S
Sum
W dniu 11.09.2015 o 09:41, malina napisał:

A ja sie pytam - gdzie jest zegar?

 


A ja sie pytam - gdzie jest zegar?

Jak "się" pytasz - to sobie odpowiedz.

g
gość

Byłem na dworcu kilka dni temu.Ogólnie wrażenie dobre ale dużym minusem brak svhodów ruchomych na perony.

J
Janek

Dworzec Bydgoszcz Głowna pozostaje tylko nominować do:

 

MAKABRYŁA ROKU 2015

 

 

- 3 stopnie przy wejściu do budynku

 

- projekt stacji który równie dobrze zrobi gimnazjalista

 

- wąskie ciągi komunikacyjne

 

- zbyt mała ilość schodów ruchowym. I jeżeli nie dało sie ich zrobić na perony to chociaż można by
zastosowac to co na dworcu we Wrocławi - czyli taśmociąg do bagażu

- wysokośc peronów, nawet na stacji Pszczółki wysokość perony jest zgodna ze schodami.
Jeżeli tego nie dało sie zrobić przy budynku głównym to chociaż na peronach dla pociągów
dalekobieżnych można było to uczynić

- kostka z wypustkami na której bagaże turkoczą

 

- i jeszcze wiele innych rzeczy

Ogólnie Allplan totalnie sporażkował się tym projektem

m
malina
A ja sie pytam - gdzie jest zegar?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska