Spis treści
Jakie kroki podjęto wobec dyrektorów dwóch miejskich placówek?
W maju 2025 radny Janusz Dębczyński w interpelacji skierowanej do prezydenta Kukuckiego zapytał, jakie kroki – poza zwolnieniem z pracy – zostały podjęte wobec dyrektorów dwóch miejskich jednostek.
„Proszę o informację, czy Pan prezydent oprócz odwołania ze stanowiska dyrektorów DPS i OSiR skierował wnioski do odpowiednich organów w sprawie licznych nieprawidłowości w placówkach zarządzanych przez te osoby” – pyta radny Janusz Dębczyński.
Piotr Ordon stracił pracę. Przyczyna? Utrata zaufania
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie z funkcją dyrektora włocławskiego OSiR-u pożegnał się Piotr Ordon. Został odwołany ze stanowiska ze względu na utratę zaufania. Więcej na ten temat pisaliśmy w poniższym materiale:
„W odniesieniu do Ośrodka Sportu i Rekreacji we Włocławku, na podstawie protokołu kontroli doraźnej, dokonałem zgłoszenia do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o popełnieniu czynu noszącego znamiona naruszenia dyscypliny finansów publicznych w OSiR” – wyjaśnia Krzysztof Kukucki w odpowiedzi na interpelację.
Dyrektorka DPS-u zwolniona dyscyplinarnie
Pracę w miejskiej jednostce straciła również Lidia Lewandowska, która od 2019 roku była dyrektorką DPS-u przy ul. Nowomiejskiej. Została zwolniona dyscyplinarnie po przeprowadzeniu kontroli.
- Jesteśmy po kontroli, dostałem protokoły od zespołu kontrolnego, który wskazał na nieprawidłowości. W ocenie prawników były one wystarczająco mocne, aby rozwiązać umowę dyscyplinarnie. Taką decyzję podjąłem. Skierowaliśmy sprawę do prokuratury i do rzecznika finansów publicznych, bo w ocenie zespołu kontrolującego doszło do naruszenia prawa i dyscypliny finansów – komentuje sprawę prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki.
Przypomnijmy, że już od pewnego czasu mówiono o mającej panować w DPS-ie złej atmosferze i mobbingu dyrektorki wobec pracowników. O odwołanie dyrektorki ze stanowiska prosił radny Janusz Dębczyński. Więcej na ten temat pisaliśmy w poniższym materiale:
Zawiadomienia po kontroli w DPS-ie we Włocławku
W odpowiedzi na złożoną przez radnego Dębczyńskiego interpelację w sprawie nieprawidłowości, prezydent Włocławka zaznacza, że zgodnie z zaleceniami zawartymi w protokole kontroli doraźnej z 2l marca 2025 w Domu Pomocy Społecznej przy ul. Nowomiejskiej 19, złożył kilka zawiadomień.

Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja
16 kwietnia 2025 roku złożono zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej we Włocławku o podejrzeniu przestępstwa z art. 270 & 1, art. 271 & 1, art. 286 & 1 oraz art. 231 & 1 kodeksu karnego.
Pierwszy z nich dotyczy fałszowania dokumentów - podrobienia lub przerobienia dokumentu w celu użycia go za autentyczny oraz użycia takiego dokumentu jako autentycznego, jest karalne i podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Drugi z przytoczonych artykułów dotyczy poświadczenia nieprawdy w dokumencie (kara od 3 miesięcy do 5 lat). Trzeci artykuł odnosi się do przestępstwa oszustwa, które zagrożone jest karą od 6 miesięcy do 8 lat; a ostatni dotyczy nadużycia uprawnień przez funkcjonariusza publicznego (kara do 3 lat).
W dalszej części odpowiedzi, prezydent wyjaśnia, że 22 kwietnia 2025 złożono dwa kolejne wnioski:
wniosek do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o rozstrzygnięcie wątpliwości w sprawie obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
wniosek do Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Bydgoszczy, Oddział we Włocławku o przeprowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących czasu pracy pracowników.
Kto pokieruje DPS-em? Trwa konkurs na wolne stanowisko
OSiR ma już nowego dyrektora. Stanowisko objęła Anna Szczęsna. Obecnie trwa natomiast konkurs na stanowisko dyrektora DPS-u przy ul. Nowomiejskiej. Został ogłoszony 27 maja 2025, a kandydaci na złożenie wniosków mają czas do 9 czerwca.
Jakie niezbędne wymagania postawiono przed kandydatami? Muszą m. in.: mieć wykształcenie wyższe magisterskie, polskie obywatelstwo, nieposzlakowaną opinię, być niekarane i mieć pełną zdolność do czynności prawnych i pełnię korzystania z praw publicznych oraz co najmniej 5-letni staż pracy (w tym minimum 3 lata pracy w pomocy społecznej. Wymagane są także uprawnienia specjalistyczne - specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, a także znajomość przepisów prawnych niezbędnych do prowadzenia samorządowej jednostki budżetowej.
Jest też cały szereg wymagań dodatkowych:
preferowane wykształcenie: z obszaru pracy socjalnej, polityki społecznej, pedagogika, psychologii, socjologii, administracji, prawa bądź ekonomii;
znajomość obsługi urządzeń biurowych, komputera, programu komputerowego Microsoft Office, Power Point,
doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku/ staż pracy: doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
umiejętności zawodowe: umiejętność zarządzania personelem, myślenie strategiczne, sprawne planowanie i organizowanie pracy, planowanie wydatków związanych z funkcjonowaniem jednostki, umiejętność stosowania przepisów prawa;
inne: umiejętności organizacyjno-menadżerskie;
predyspozycje osobowościowe: sumienność, kreatywność, empatia, bezstronność, dyspozycyjność, właściwa postawa etyczna, umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu.
Kto pokieruje DPS-em we Włocławku? Trwa konkurs. Poprzednia ...