Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektryczne lokomotywy Gamy Marathon będą jeździć w Europie. Kolejna w tym tygodniu umowa Pesy na lokomotywy

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
CARGOUNIT i PESA podpisały umowę na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych z silnikiem dojazdowym wraz z opcją na dostawy kolejnych 20 lokomotyw.
CARGOUNIT i PESA podpisały umowę na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych z silnikiem dojazdowym wraz z opcją na dostawy kolejnych 20 lokomotyw. Pesa
CARGOUNIT i PESA podpisały umowę na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych z silnikiem dojazdowym wraz z opcją na dostawy kolejnych 20 lokomotyw. Pierwszych 20 lokomotyw Gama Marathon ma trafić do lidera rynku wynajmu lokomotyw w Europie Środkowo Wschodniej do końca grudnia przyszłego roku.

CARGOUNIT to jedna z największych firm zajmujących się wynajmem lokomotyw i lider tego typu usług w Europie Środkowo Wschodniej. Spółka posiadająca flotę prawie 200 lokomotyw podpisała z PESA umowę zakładającą dostawę dziesięciu pojazdów, z opcją na dostawę 20 kolejnych lokomotyw.

- Wybraliśmy lokomotywy z modułem dojazdowym z PESA ponieważ idealnie wpisują się w potrzeby naszych klientów. Jedna lokomotywa, którą można prowadzić składy w trakcji elektrycznej, a później przy użyciu tej samej lokomotywy wykonywać prace manewrowe w portach czy terminalach, to rozwiązanie nie tylko redukujące koszty, ale także pozwalające oszczędzić czas i zwiększyć efektywność przewozów. Co równie ważne, jest to rozwiązanie ekologiczne, przyjazne środowisku, ponieważ zastosowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej z modułem dojazdowym spełniającym normy emisji Stage V na końcówkach linii oznacza ograniczenie emisji CO2 - powiedział Łukasz Boroń, Prezes CARGOUNIT.

Gamy Marathon to najnowsza wersja naszych lokomotyw manewrowych

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym, a nie lokomotywa manewrowa. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten użytkowany i doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd,przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3200 ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili. Jest także przydatny w sytuacjach awaryjnych, pozwalając doprowadzić pociąg do celu pomimo nagłego zaniku napięcia w sieci.

- Gamy Marathon 111Ed30 to najnowsza wersja naszych lokomotyw manewrowych z silnikiem dojazdowym. Zastosowaliśmy w nich nowy, ekologiczny silnik spalinowy, jednocześnie zwiększając moc agregatu względem naszych wcześniejszych realizacji” – podkreślił Piotr Rościszewski, kierownik sprzedaży Rynku Lokomotyw i Wagonów PESA Bydgoszcz.

- Decyzja CARGOUNIT, partnera o ugruntowanej pozycji na kolejowym rynku, to dla nas powód do satysfakcji i potwierdzenie jakości naszych lokomotyw. Zainteresowanie nimi ciągle rośnie, a my wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów pracujemy nad dalszym doskonaleniem rodziny Gama - dodał Maciej Maciejewski, wiceprezes zarządu PESA Bydgoszcz.

W portfolio nowych pojazdów oferowanych przez PESA znajdą się lokomotywy– wielosystemowa (3kV/15kV/25 kV, 200 km/h, multisystem), dwunapędowa (3kV/25 kV,160 km/h, dual mode stageV) ilokomotywy elektryczne z silnikiem dojazdowym (3 kV/25kV, 160 km/h, last mile, stage V). PESA rozwija również projekt manewrowej lokomotywy wodorowej, poza SM42-6Dn pracuje również nad nową lokomotywą zasilaną z ogniw wodorowych, która ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez przewoźników towarowych i intermodalnych, operujących między innymi w dążących do bezemisyjności „zielonych portach” i terminalach intermodalnych.

20 lokomotyw Gama Marathon może trafić do klienta do końca 2023 roku

Strategia CARGOUNIT zakłada rozwój w krajach Trójmorza poprzez oferowanie przewoźnikom kolejowym nowoczesnych lokomotyw elektrycznych w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania wynikający ze wzrostu przewozów kolejowych jak i potrzebę wymiany użytkowanych lokomotyw na nowoczesne.

- Decyzję o wyborze platformy Gama Marathon od PESA Bydgoszcz podjęliśmy po gruntownej analizie potrzeb naszych klientów oraz dostępnych na rynku lokomotyw z homologacją na polskim rynku. Lokomotywy Gama Marathon znalazły uznanie wśród przewoźników kolejowych obecnych na polskim rynku za sprawą mocnego modułu dojazdowego, pozwalającego na wyeliminowanie konieczności korzystania z dodatkowej lokomotywy spalinowej do prac manewrowych. Dodatkowym czynnikiem, który przesądził o wyborze lokomotyw elektrycznych produkowanych przez PESA Bydgoszcz była szybkość dostawy. Nowe Gamy Marathon w ramach podpisanej właśnie umowy z PESA mają trafić do CARGOUNIT już w lutym przyszłego roku, zaś łącznie 20 lokomotyw Gama Marathon może trafić do klientów CARGOUNIT do końca grudnia 2023 roku.” – stwierdził Łukasz Boroń, prezes zarządu CARGOUNIT.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska