Pani Barbara z Bydgoszczy kilka dni temu dostała pismo z Enei. Ma podać swój PESEL. W piśmie czytamy: „Enea S.A. jako administrator danych osobowych zobowiązana jest do posiadania prawidłowych, kompletnych i aktualnych danych Klientów, a w Twoim przypadku nie posiadamy kluczowej informacji, czyli numeru PESEL (...) W przypadku braku numeru PESEL niekompletne dane nie będą mogły zostać przeniesione do Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii, co utrudni dalszą obsługę Twojej umowy dotyczącej sprzedaży energii elektrycznej”.
- Pismo wygląda rzeczywiście na wysłane przez Eneę, ale boję się czy to nie jest oszustwo. Tyle jest ostrzeżeń przed podawaniem danych, że wolę dmuchać na zimne. Rzeczywiście jest to pismo z Enea? Czy to jakaś akcja uzupełniania danych klientów? - pyta nasza Czytelniczka.
Korzyści dla klientów
- Potwierdzamy, jest to pismo wysłane od Enei do klientów z prośbą o uzupełnienie danych. Związane jest to z dostosowaniem systemu rozliczeń klientów do cyfrowych rozwiązań Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE) - mówi Berenika Ratajczak, rzecznik prasowy Enea.
Jak dodaje, Enea we współpracy z wiodącymi na rynku firmami informatycznymi pracuje nad wdrożeniem przełomowego, cyfrowego rozwiązania - Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). System wprowadzi nowe rozwiązania w energetyce, na których skorzystają wszyscy uczestnicy rynku. Kolejnym etapem realizacji projektu jest dostosowanie systemu bilingowego Enei do CSIRE.
Wprowadzenie centralnego systemu oznacza dla klientów skrócenie procesów obsługowych, m.in. zmiany sprzedawcy czy zawarcia umowy. Umożliwi również rozwój nowych usług, dzięki sprawnemu przepływowi informacji między uczestnikami rynku po to, by lepiej odpowiadać na rosnące potrzeby klientów. Poprawi także efektywność użytkowania energii elektrycznej i wykorzystywania w pierwszej kolejności tej, która jest produkowana przez odnawialne źródła energii. Klient otrzyma możliwość świadomego zarządzania swoim zużyciem, a w przypadku prosumentów dopasowania zużycia energii do jej produkcji.
Tak uzupełnimy dane
Klienci, którzy dostaną pisma z Enea z prośbą o aktualizację danych osobowych, mogą to zrobić na kilka sposobów. Są to:
- kontakt telefoniczny pod numerem 611 111 111 (należy wybrać ścieżkę dotyczącą aktualizacji danych osobowych),
- wypełnienie formularza kontaktowego na www.enea.pl,
- wypełnienie formularza załączonego do otrzymanego pisma i przesłanie go na adres korespondencyjny Enea S.A. ul. Górecka 1, 60-201 Poznań,
- wizyta w Biurze Obsługi Klienta.
Podczas kontaktu należy powołać się na numer kontrahenta znajdujący się w górnym lewym rogu na pierwszej stronie faktury oraz na numer otrzymanego pisma.
Nie przegap
