https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Facebook. Aplikacje przekazują dane użytkowników firmom reklamowym

Wirtualne Media / The Wall Street Journal
Facebook
Facebook fot. Facebook
Wiele popularnych aplikacji dostępnych na Facebooku przesyła informacje identyfikujące użytkowników firmom zajmującym się reklamą i monitorowaniem internetu - wynika ze śledztwa przeprowadzonego przez gazetę "The Wall Street Journal".

Sprawa dotyczy dziesiątków milionów użytkowników aplikacji w portalu społecznościowych, w tym także osób, które zdecydowały się na najbardziej restrykcyjne ustawienia prywatności.

- To wbrew regulaminowi Facebooka. Tym samym wraca pytanie o zdolność serwisu do bezpiecznego przechowywania identyfikowalnych informacji o aktywności jego użytkowników - czytamy w artykule.

Śledztwo gazety wykazało, że ID z Facebooka, czyli numer przypisywany każdemu użytkownikowi, przekazują zewnętrznym firmom wszystkie z dziesięciu najpopularniejszych aplikacji, a trzy z nich (m.in. popularna gra FarmVille) przesyłają również dane o znajomych członków społeczności.

Przeczytaj też: Niebezpieczne aplikacje na Facebooku. Jak działają?

Jak twierdzi 'WSJ', takie dane otrzymuje co najmniej 25 firm zajmujących się reklamą i monitorowaniem internetu, z których wiele tworzy profile internautów poprzez śledzenie ich aktywności w sieci.

Rzecznik Facebook-a poinformował, że podejmowane są kroki mające na celu "radykalne ograniczenie" ujawniania osobistych informacji o użytkownikach. Serwis zamierza wprowadzić nową technologię, która ma zlikwidować opisany przez gazetę problem. Po tym jak dziennikarze 'WSJ' poinformowali o nim Facebooka, wiele aplikacji (większość z nich nie jest tworzonych przez sam portal) stało się niedostępnych, chociaż konkretny powód, dla którego tak się stało, nie jest oficjalnie podawany.
Udostępnij

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska