Przypomnijmy, 18 listopada podczas jazdy testowej spłonęła przegubowa hybryda Solbusa dla Częstochowy.
Znane są pożary pojedynczych autobusów, kilku z dostarczonej partii, diesla i gazowych, zarówno w Polsce, jak u przewoźników w innych krajach Unii Europejskiej - oświadcza Lider Trading, właściciel marki Solbus. - Na tym tle ostatni wypadek, w którym uszkodzeniu uległ tył pojazdu, a w żadnym momencie nie było zagrożenia dla kierowcy czy osób postronnych, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Zwłaszcza, że dotyczył on pojazdu testowego, w którym inżynierowie Lider Trading wraz z inż. głównych komponentów układu napędowego testowali różne parametry sterowania. Tych, którzy mogą się zastanawiać nad bezpieczeństwem pojazdów komunikacji publicznej możemy zapewnić, że dostarczane do klientów spełniają wszystkie wymagania homologacyjne oraz wykonane są zgodnie z pełną wiedzą inżynierską zapewniającą także bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy. Dotyczy to także w szczególności autobusów hybrydowych, które w najbliższym czasie zostaną przekazane do MPK Częstochowa.