- Tu nie ma żadnych minusów, a największym plusem są godziny pracy: od 8.00-16.00 – twierdzi Łukasz Gościak, _w spółce pracuje od ponad dwóch _lat. - Zaczynałem jako telemarketer, po 1,5 roku awansowałem i teraz koordynuję grupę sprzedażową.
1600 zł na start
Na start pracownicy mogą dostać 1300 zł - 1600zł (tyle wynosi tzw. podstawa). - Średnia zarobków to ok. 2 000 zł, jednak są osoby, które zarabiają zdecydowanie więcej lub zdecydowanie mniej – informuje Magdalena Beissert, pracująca dla firmy. - Dodatkowo pracownicy kwartalnie mogą otrzymać bonusy na konto (nawet kilka tysięcy). Jest to uzależnione od wyników konsultanta. Firma organizuje również cykliczne szkolenia, z których to konsultant wybiera z czego chciałby się szkolić.
Firma Contact Center oferująca usługi telemarketingowe zatrudnia dziś blisko 300 osób. - Na potrzeby nowego projektu, realizowanego dla jednego z największych operatorów komórkowych w Polsce - sieci Orange przygotowaliśmy ponad 200 nowych etatów – mówi Paulina Kaja, kierowniczka działu HR firmy Contact Center.
Przez pierwsze 6 miesięcy pracy firma oferuje umowę zlecenie (podstawę plus premię). Po tym czasie podpisuje z pracownikiem umowę o pracę. Firma zapewnia, że każdy pracownik ma szansę na awans. Po szczeblach kariery może wspiąć się na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży, eksperta ds. sprzedaży oraz starszego specjalisty ds. sprzedaży. Każdy pracownik ma też szansę by zostać koordynatorem grupy sprzedażowej.
Nie jest tu istotny staż pracy, liczą się umiejętności managerskie. Każdy koordynator zarządza kilkunastoosobową grupą. Jeśli dostrzeże potencjał w którymś z pracowników, zgłasza go do rekrutacji wewnętrznej. Również wiele stanowisk kierowniczych sprawują osoby, które zaczynały karierę jako konsultant. - Wielu z naszych koordynatorów lub kierowników zaczynała od stanowiska konsultanta. Staramy się dostrzegać potencjał najbardziej zaangażowanych pracowników i dawać im możliwości rozwoju – zapewnia Paulina Kaja.
Nabór trwa
Firma prowadzi rekrutacje na stanowiska konsultanta telefonicznego, do obsługi klientów indywidualnych i biznesowych w Toruniu. Proces rekrutacyjny w Contact Center składa się z dwóch etapów: rozmowy kwalifikacyjnej i zadań grupowych. Wszyscy nowozatrudnieni przejdą gruntowne szkolenia z zakresu obsługi klienta, sprzedaży, komunikacji czy zarządzania projektem. Oferty pracy skierowane są głównie do ludzi młodych, średnia wieku w spółce wynosi 23 lata.
Contact Center realizuje działania call trading, w których zawiera się telefoniczna sprzedażoraz dystrybucja usług i produktów. Konsultanci spółki mogą przeprowadzić nawet 100 tys. rozmów dziennie, a sprawny system logistyczny umożliwia wysłanie blisko 200 tys. paczek z zamówieniami miesięcznie.
W najbliższym czasie spółka planuje dalsze inwestycje związane ze wzrostem miejsc pracy, a także ekspansję na rynki zagraniczne.
Według danych GUS stopa bezrobocia w woj. kujawsko-pomorskim wynosiła w maju 15,5 proc. To o 4 proc więcej niż średnia krajowa.
