MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ford Puma po liftingu. Pierwsza jazda, wrażenia, zmiany, ceny i wyposażenie

Kamil Rogala
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością.
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala
Ford postanowił odświeżyć dwa swoje najlepiej sprzedające się modele – Kugę i Pumę. O ile zmian w większej Kudze, szczególnie z zewnątrz, jest naprawdę sporo, tak Puma doczekała się głównie drobnej kosmetyki. Ale tego nie można powiedzieć o ofercie. Mogliśmy przejechać się oboma modelami i zebraliśmy pierwsze wrażenia oraz wnioski.

Ford Puma z drobnymi zmianami w wyglądzie…

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala

W zasadzie odświeżona Puma niewiele różni się od wersji sprzed zmian. Najważniejsze modyfikacje ograniczają się w zasadzie do wzorów LED świateł dziennych z przodu. Sporo nowości znajdziemy także w ofercie i większość zmian wynika właśnie z modyfikacji palety wersji i wyposażenia. Do oferty trafiły także nowe wzory felg, zaś najciekawszy lakier o nazwie Cactus Grey jest teraz dostępny bezpłatnie w całej gamie wyposażenia. I to w zasadzie tyle zmian zewnętrznych, które zauważymy na pierwszy (lub kolejny) rzut oka. Ale za to we wnętrzu…

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala

Tutaj mamy małą rewolucję, która obejmuje nie tylko nowe fotele przednie i wzory tapicerek, ale całkowicie przebudowany panel centralny z większym ekranem, który umieszczono niżej, pod nawiewami. Te z kolei tworzą sporą ramę i zrównują się z daszkiem na wirtualnym zestawem wskaźników. Nowa jest także dwuramienna kierownica ze spłaszczonym na górze i na dole wieńcem. Pierwsza myśl – podobieństwo do odświeżonej Toyoty GR Yaris. Trochę surowo, symetrycznie, odrobinę w rajdowym stylu. Mnie się bardzo podoba.
…ale mocno przebudowaną ofertą!

Odświeżony Ford Puma jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Już podstawowa wersja oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące przyciemniane tylne szyby, czujniki parkowania z tyłu, reflektory Full LED ze światłami dziennymi i mijania LED, tylne światła LED oraz kamerę cofania. Standardem jest również 12-calowy dotykowy ekran systemu SYNC4 z nawigacją satelitarną, bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay oraz 12,8-calowy konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów. W standardzie znajduje się także automatyczna klimatyzacja, oświetlenie ambientowe i tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości. Całkiem nieźle!

Bazowa wersja Titanium jest jedyną wersją ze standardowym zawieszeniem. Wersje ST-Line i ST-Line X wyposażone są w sportowe zawieszenie, a wersja ST w jeszcze bardziej zaawansowane sportowe zawieszenie, które zostało stworzone z myślą o lepszej kontroli i osiągach samochodu, aby zmaksymalizować sportowe wrażenia. Wersję ST można dodatkowo wyposażyć w utwardzone zawieszenie Performance, dostępne w Pakiecie Performance.

Pod maską Pumy tylko 1.0 EcoBoost?

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala

Gama silnikowa opiera się na silniku 1.0 EcoBoost, dostępnym w czterech wersjach z systemem tzw. miękkiej hybrydy. Niestety nie ma i nie będzie wersji z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM, która była dostępna tylko w topowej wersji ST. Ale do rzeczy. Bazowy silnik 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest oferowany zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią Powershift. Puma dostępna jest także w wersji o mocy 155 KM, wyposażonej w automatyczną skrzynię biegów Powershift. Najmocniejsza wersja, dostępna tylko w Pumie ST, to 1.0 EcoBoost Hybrid 170 KM ze skrzynią Powershift, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s, a jej zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP wynosi jedynie 6 litrów na 100 km.

A jak wrażenia z jazdy?

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala

Jakiś czas temu testowałem Forda Pumę z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 155 KM ze skrzynią automatyczną i podczas pierwszych jazd odświeżoną wersję… trafił mi się ten sam układ napędowy. Czy to źle? Skąd, bowiem poprzednie wrażenia były bardzo pozytywne – auto dawało zadziwiająco dużo frajdy z jazdy mimo jednostki trzycylindrowej o pojemności 998 cm3. Tak, przy niskich obrotach są spore wibracje i charakterystyczny terkot. Tak, przy niskich obrotach czuć, że brakuje elastyczności. Tak, wolałbym pod maską większy silnik czterocylindrowy, ale… 1.0 EcoBoost ma bardzo przyjemną charakterystykę i o ile w innych autach z silnikami trzycylindrowymi po jakimś czasie mam po prostu dość, tak tutaj po pokonaniu 400 kilometrów ze Szczyrku do Warszawy, nie czułem ani zmęczenia, ani irytacji, a komputer pokładowy wskazywał przyzwoite spalanie. Przy prędkościach 80-100 km/h można bez problemu zejść w okolice 5 l/100 km. Przy prędkości 120 km/h jest to około 6,5 l/100 km, a podczas jazdy autostradą trzeba się liczyć z wartościami w okolicach 7 l/100 km. Na dokładne pomiary nie było czasu, ale jak tylko auto trafi do naszej redakcji, na pewno sprawdzimy zużycie paliwa w różnych warunkach.

To, co pozytywnie zaskoczyło (nie tylko mnie), to bardzo przyzwoite wyciszenie auta. Do prędkości 120 km/h można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Zaskakujące jest również to, że nie bardzo czuć prędkość, co w tym segmencie – podobnie jak wyciszenie – nie jest zbyt często spotykane. Ford w tej materii naprawdę się postarał! Podróżowałem wersją ST-Line X, a więc z utwardzonym zawieszeniem o sportowej charakterystyce, ale ani razu nie miałem wrażenia, że jest za twardo czy niewygodnie. Puma ma sportowy charakter i tak właśnie powinno być.

Ile trzeba zapłacić za odświeżonego Forda Puma?

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala

Ceny odświeżonej Pumy startują od 99 900 zł brutto za wersję 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM z manualną skrzynią biegów i z wyposażeniem Titanium. Wersja ST-Line z silnikiem 125 KM kosztuje 109 160 zł, a za wersję z mocniejszą jednostką o mocy 155 KM - 120 660 zł. Topowy wariant ST kosztuje 148 560 złotych.

Ford Puma po liftingu. Podsumowanie

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad
Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością. Kamil Rogala

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na swobodne zapoznanie się z autem, bowiem mieliśmy do pokonania dość długą trasę, ale pierwsze wrażenia po pokonaniu ponad 400 kilometrów są bardzo pozytywne. Ford wziął sobie do serca opinie użytkowników i zmienił to, co im doskwierało. Wygląd zewnętrzny nie był obiektem narzekań, więc pozostał niezmieniony, a we wnętrzu – zgodnie z sugestiami – pojawiły się nowoczesne rozwiązania m.in. świetnie działający system SYNC 4. Na więcej wniosków przyjdzie czas po dłuższym teście, na który czekamy z niecierpliwością.

Porównanie Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 KM (AT7) do wybranych konkurentów:

 

Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 KM (AT7)

Alfa Romeo Junior 1.2 Ibrida 136 KM (AT6)

Renault Captur 1.6 E-Tech Hybrid 143 KM (Multi-mode)

Cena (zł, brutto)

od 131 160 (katalogowo)

od 130 100 (katalogowo)

od 120 800 (katalogowo)

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover /5

crossover/5

Długość/szerokość (mm)

4207/1805

4173/1781

4239/1797

Rozstaw osi (mm)

2588

2557

2639

Pojemność bagażnika (l)

456/1216

415/1280

348/1458

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1259

1305

1370

Pojemność zbiornika paliwa (l)

42

44

48

Układ napędowy

spalinowy (MHEV)

spalinowy (MHEV)

Spalinowy (HEV)

Rodzaj paliwa

benzyna bezołowiowa

benzyna bezołowiowa

benzyna bezołowiowa

Pojemność (cm3)

998

1199

1598

Liczba cylindrów

3

3

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 7-stopniowa

automatyczna, 6-stopniowa

automatyczna, wielotrybowa Multi-mode

Osiągi

 

 

 

Moc (KM)

155

136

143

Moment obrotowy (Nm)

190

230

205

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,7

8,9

10,6

Prędkość maksymalna (km/h)

200

206

180

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,8 (WLTP)

5,2 (WLTP)

4,8 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

131

117

107

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska