Jego celem jest kreowanie wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Organizator projektu - Polska Organizacja Turystyczna - otrzymała na jego realizację 30 mln euro.
Na pokładzie żaglowca "Fryderyk Chopin" płynie grupa młodych ludzi - Ambasadorów Polskiej Turystyki. Ich misja jest nierozerwalnie związana z hasłami, które określają kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej, a które wpisują się doskonale w życiorys Chopina: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność, kreatywność.
Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: "Move your imagination".
Ostatnio "Fryderyk Chopin" cumował w Amsterdamie, gdzie Polska Organizacja Turystyczna przygotowała specjalne atrakcje. Pokład statku był otwarty dla gości, rozdawano gadżety i broszury reklamujące Polskę. Przy nabrzeżu rozstawiono białe modele fortepianów.
Gościem specjalnym na konferencji prasowej był ambasador RP w Hadze, Janusz Stańczyk. Na pokładzie zagrali Robert Chojnacki i pianistka Urszula Danielewicz.
Kolejnym portem, który odwiedzi załoga, jest największe flamandzkie miasto - Antwerpia.
Udostępnij