Celem konkursu, tak jak w poprzednich edycjach, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
To przedsiębiorcy oceniali
Inicjatywa zorganizowania konkursu powstała 18 lat temu. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane 28 lutego 2002 roku pomiędzy Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club.
Od tego czasu corocznie odbywa się kolejna edycja. W tym roku, w związku z pandemią koronawirusa, ankieta została przeprowadzona w sposób elektroniczny, co umożliwiło zadanie większej liczby pytań i przeprowadzenie szerszego badania.
Zadano respondentom wiele pytań dotyczących różnych aspektów interakcji z urzędami skarbowymi, m.in. dostępnej infrastruktury, poziomu obsługi, częstotliwości kontaktów czy języka, jakim urzędnicy porozumiewają się z kontaktującymi się z nimi osobami. Odpowiedzi na te pytania zostały podzielone na bloki tematyczne, pozwalające na przeanalizowanie wielu elementów składających się na wizerunek urzędów skarbowych i budowanych przez nich relacji z perspektywy przedsiębiorcy.
Wnioski z ankiety?
- klienci często kontaktują się z obsługującymi je urzędami,
- urzędy częściej kontaktują się z klientami,
- urzędy częściej odwiedzają klientów w sprawach dot. kontroli, informacje przekazują generalnie mailem i telefonicznie,
- klienci mają odpowiednie warunki do rozmowy,
- klienci często czekają na umówione spotkanie,
- szybkość załatwiania sprawy klienta jest zależna od kanału kontaktu,
- czasami urzędy odpisują na maile z opóźnieniem,
- urzędnicy są uprzejmi podczas spotkań,
- urzędnicy są kompetentni.
Kujawsko-Pomorskie jest w krajowej czołówce, jeśli chodzi o liczbę wyróżnionych urzędów skarbowych? Które to? Po odpowiedzi zapraszamy do poniższej galerii:
