Podczas spotkania zaprezentowane zostały projektowane warianty przebiegu obwodnicy. Z projektu wynika, że obwodnica będzie biegła po zachodniej stronie miasta zaczynając od drogi krajowej nr 62, a kończyć się będzie na drodze krajowej nr 62 w Pikutkowie, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej. Opracowane zostały trzy warianty przebiegu tej trasy. W każdym wariancie nie obejdzie się bez wyburzeń czy to budynków mieszkalnych, czy gospodarczych.
Jak powiedział nam po spotkaniu burmistrz Brześcia, Tomasz Chymkowski, każdy wariant miał swoich zwolenników i przeciwników. Preferowany wydaje się jednak ten omijający Guźlin, choć wiąże się z koniecznością dokonania korekt w Pikutkowie.
W każdym wariancie długość obwodnicy Brześcia Kujawskiego to ponad 9 km. Korzyści z zaplanowanej inwestycji? To nie tylko poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi, ale i usprawnienie ruchu na kierunku Strzelno-Włocławek, poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu.
Organizatorom spotkania w Brześciu Kujawskim zależało także na zebraniu wniosków dotyczących prezentowanych materiałów i rozwiązań projektowych. Mieszkańcy mogą jeszcze zgłaszać swoje opinie i uwagi poprzez ankiety, które można wysłać drogą mailową lub pocztą tradycyjną na adres: GDDKiA oddział w Bydgoszczy ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz lub e-mail: [email protected] Termin składania wniosków? Do 16 listopada br.
Przypomnijmy, że budowa obwodnicy Brześcia Kujawskiego została ujęta w rządowym " Programie budowy 100 obwodnic". W tym samym programie znalazły się także budowy obwodnic Kowalewa Pomorskiego, Strzelna, Nowej Wsi Wielkiej, Kruszwicy i Lipna. Na razie trwają przygotowania do inwestycji - opracowywana jest dokumentacja, a konkretnie studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Inwestycja ma być wykonana w w systemie "projektuj i buduj". Zadanie planowane jest na lata 2025-2029.
