Przebudowa alei Jana Pawła II, ważnej arterii komunikacyjnej, bo wyprowadzającej ruch z miasta w kierunku Nowej Wsi i Kruszyna, rozpoczęła się wiosną. Prace zostały zaplanowane w związku z tym, że wcześniej została przekwalifikowana kategoria drogi, z powiatowej na wojewódzką. I chodzi o to, żeby aleja spełniała nowe standardy. Ponadto mieszkańcy Michelina dopominali się o rozwiązanie problemu korków, które tworzyły się i tworzą w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Prace na alei Jana Pawła II prowadzone są od strony granicy miasta. I będą kontynuowane tylko do ulicy Liściastej, czyli na odcinku wynoszącym 2 kilometry 80 metrów. Na kolejny odcinek - od ulicy Liściastej do lasu jest projekt, ale Urząd Miasta we Włocławku szuka możliwości uzyskania dofinansowania.
A na jakim etapie jest przebudowa alei Jana Pawła II? Jak powiedział nam Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka, od granicy miasta do ulicy Botanicznej została już położona warstwa ścieralna na przebudowywanej jezdni. I drogowcy zbudowali kolejne rondo. W najbliższym czasie ma być przebudowane skrzyżowanie z ulicami Szkolną i Wiązową. Montowane jest też nowe oświetlenie ledowe. W listopadzie na liczącym 2 kilometry 80 metrów odcinku alei ma być posadzonych 350 drzew. - Termin zakończenia inwestycji nie jest zagrożony - informuje zastępca prezydenta.
Kiedy planowane jest zakończenie robót na odcinku alei Jana Pawła II od granicy miasta do ul. Liściastej. Jak się dowiedzieliśmy, w grudniu tego roku. A przypomnijmy, w ramach tej inwestycji zmieniona zostanie nie tylko jezdnia, bo układane są też nowe chodniki i będzie nowa nawierzchnia drogi rowerowej. Ponadto urządzone zostaną na nowo tereny zielone.
Nowością dla użytkowników drogi będą ronda - na skrzyżowaniach alei Jana Pawła II z ulicami: Zachodnią i Brzezinową, Pocztową i Michelińską, Łosią i Botaniczną oraz Wiązową i Szkolną. I te, choć oddane zostało do ruchu na razie pierwsze z nich - na krzyżowaniu z ul. Zachodnią i ul. Brzezinową, budzą kontrowersje, że są za małe, ale władze miasta tłumaczą, że zarówno ronda, jak i pozostałe elementy ulicy mają parametry zgodne z klasą i kategorią drogi. Bo taka a nie inna średnica ronda ma za zadanie wymóc na kierowcach odpowiednią prędkość przejazdu, a im mniejsza średnica, tym mniejsza prędkość. Bo zamierzeniem władz miasta było spowolnienie ruchu na alei Jana Pawła II, a tym samym, jak zapewniał prezydent Marek Wojtkowski w odpowiedzi na interpelację radnego Janusza Dębczyńskiego (PiS), poprawienie jego płynności.
Dodajmy, że w planach władz miasta jest także budowa drogi alternatywnej z Michelina na osiedle Południe. Chodzi o przedłużenie ulicy Wiejskiej do Michelina, czyli wybudowanie dwukilometrowego odcinka nowej drogi. W kierunku lasu ma być przedłużona m.in. ulica Letnia. Ale też przewidywana jest rozbudowa i przedłużenie ul. Szewskiej. Ulica obecnie łącząca ul. Letnią i Kaletniczą, w przyszłości ma biec aż do al. Jana Pawła II. W miejscu, w którym przedłużona Szewska oraz biegnąca z drugiej strony osiedla Szyszkowa będą łączyć się z główną trasą Michelina, ma powstać rondo.
Na remont czekają też ulice Brzezinowa i Mielęcińska, które stanowią objazd przebudowywanej alei Jana Pawła II.
