reklama

Gorączka w pociągu. Po kontroli: klimatyzacja w pojazdach Pesy w normie, wrócą na tory

agadZaktualizowano 
www.wkd.com.pl
Problem pojawił się na początku lipca.

Jest już gotowy raport Urzędu Transportu Kolejowego, z którego wynika, że klimatyzacja w pojazdach Pesy odpowiada obowiązującym normom.

Problem pojawił się na początku lipca. Jak wtedy poinformował "Dziennik Gazeta Prawna", Urząd Transportu Kolejowego wycofał z ruchu cztery pociągi EN97 wyprodukowane przez bydgoską Pesę. W ich zastępstwie zaczęły jeździć stare EN94 z lat 70.

Gorączka w wagonach. Pasażerowie mdleli

Wszystko przez wyniki kontroli, podczas której stwierdzono m.in., że w jednym z zatłoczonych pojazdów temperatura przekraczała 30 stopni. Jak podał "Dziennik Gazeta Prawna" ustalono także, że w składach pasażerskich pociągów nie działała klimatyzacja, a stężenie dwutlenku węgla przekraczało dopuszczalne normy. Pasażerowie mdleli z powodu gorączki. Konieczna była nawet interwencja pogotowia ratunkowego.

Warszawska Kolej Dojazdowa zgłosiła się z reklamacją do bydgoskiej fabryki, która zapewniała, że jej pojazdy spełniają normy.

WKD obawiała się wysokiej kary, jaką mógł na nią nałożyć Urząd Transportu Kolejowego, czyli nawet 1 mln zł.  "DGP" napisał, że odpowiedzialność finansową może przerzucić na Pesę i zażądać od niej odszkodowania.

Z rzecznikiem Warszawskiej Kolei Dojazdowej nie udało nam się  porozmawiać. Miał wyłączoną komórkę - przebywa na urlopie. Jednak kary dla WKD prawdopodobnie nie będzie.

Większy nadmuch na nagrzaną część

Grzegorz Mazur, rzecznik UTP powiedział nam, że pojazdy Pesy są po kontroli i mogą wracać na tory. Stanie się to za dwa, góra trzy dni.

- Z naszego raportu wynika, że układ klimatyzacji spełnia wszystkie polskie i europejskie normy - podkreśla Mazur. - WKD wraz z Pesą działały błyskawicznie. Wykazały dużą troskę o pasażerów.

- Po ich uwagach dokonaliśmy między modyfikacji kanałów nawiewnych wydłużając je i kierując tym samym nadmuch na najbardziej nagrzaną część pociągu - wyjaśnia Michał Żurowski, rzecznik Pesy. - Modernizacją objęliśmy wszystkie jednostki. Trwa oklejanie szyb pojazdów specjalną folią nieprzepuszczającą promieni słonecznych.
Żurowski komentuje, że Pesa nie jest stroną w postępowaniu wszczętym przez Urząd Transportu Kolejowego.

Producent zaproponował powtórny pomiar

- Jednak ze względu na dotychczasową współpracę z Warszawską Koleją Dojazdową, a przede wszystkim mając na uwadze dobro pasażerów, czujemy się współodpowiedzialni za zapewnienie komfortu podróżowania wyprodukowanymi przez nas pojazdami. Dlatego właśnie przerobiliśmy kanały nawiewne, oklejamy szyby specjalną folią i zaproponowaliśmy, by dokonano powtórnego pomiaru układu klimatyzacji - podsumowuje Michał Żurowski. 

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
edddi

A co ma  PESA do tego że maszynista nie włączy klimatyzacji? tak samo w autobusach czy odpowiadać ma producent autobusu za to że kierowca oszczędza paliwo i nie włącza klimatyzacji?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3