W ub. roku z maszyn drukarskich "Druk-Intro" zeszła książka "66 sekretów kulinarnych niezwykłych restauracji. Gotuj z sercem". Cały dochód z jej sprzedaży przeznaczany jest na akcję dożywiania dzieci "Pajacyk", prowadzoną przez Polską Akcję Humanitarną.
Za darmo
"Gotuj z sercem" zawiera przepisy kulinarne szefów jednych z najlepszych polskich restauracji. Mówiąc najprościej, z książką tą tworzy się potrawy wykwintne. Nie oznacza to jednak, że wydawnictwo powstało ogromnym nakładem finansowym.
- Rozesłaliśmy maile z zapytaniem o koszty druku do 72 polskich zakładów poligraficznych. Otrzymaliśmy sporo odpowiedzi, ale tylko drukarnia z Inowrocławia zadeklarowała, że wykona tę usługę bezpłatnie - opowiada Anna Łuszcz z firmy "just cause", wydawcy książki. Pani Anna z góry zaznacza, że wydawca także nie czerpie zysków z dystrybucji "Gotuj z sercem".
Jak ciepłe bułki
Książka rozchodzi się jak przysłowiowe ciepłe bułki. Tylko w pierwszym miesiącu sprzedano jedną trzecią nakładu. Dzięki temu Polska Akcja Humanitarna mogła ufundować już ponad 15,5 tys. obiadów dla niedożywionych dzieci w kraju.
Przedstawiciele "just cause" i PAH odwiedzili "Druk-Intro". Złożyli podziękowania m. in. Maciejowi Rogalskiemu, prezesowi drukarni .
Podczas spotkania rozmawiano o kolejnym kulinarnym wydawnictwie, którego sprzedaż wesprze "Pajacyka". "Druk-Intro" po raz kolejny zaoferowała daleko idącą pomoc.
Czytaj e-wydanie »