https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz. Modernizacja torowiska zostanie okrojona. Miasto oszczędza

Przemysław Decker
Modernizacja torowiska ma ruszyć wiosną
Modernizacja torowiska ma ruszyć wiosną Archiwum
Nie będzie rewitalizacji Parku 900-lecia, a centrum sterowania ruchem zamiast przy al. 23 Stycznia, zostanie urządzone w zajezdni przy ul. Dworcowej.

- Koncepcja modernizacji się nie zmieniła - twierdzi Jolanta Nowak, pracownik Zarządu Dróg Miejskich.

Co się więc zmieniło?

Przede wszystkim miasto rozbije całą inwestycję na części. Oznacza to, że nie będzie ogłaszany jeden przetarg, ale kilka.

Przeczytaj także:Kierowcy! Uważajcie w Grudziądzu!

- Dzięki temu w postępowaniach będą mogły brać udział także mniejsze firmy - mówi Magda Jaworska-Nizioł, rzeczniczka prasowa Ratusza.

Rozbicie projektu na kilka elementów zastosowały już "Wodociągi" w przypadku modernizacji wysypiska śmieci w Zakurzewie.

Wiadomości z Grudziądza

W jaki jeszcze sposób Ratusz będzie chciał zaoszczędzić na remoncie torowiska? Zrezygnowano m.in. z ujętego pierwotnie w projekcie "liftingu" Parku 900-lecia.

Przypomnijmy, że ten zaniedbany zieleniec znajduje się na styku ulic: Legionów i Mieszka I, tuż obok pętli tramwajowej w Tarpnie. Nie będzie również badań archeologicznych tego terenu.

Wycięli komunikację z projektu

Miasto zrezygnowało również z budowy centrum sterowania ruchem przy al. 23 Stycznia.

- Poza tym część materiałów zostanie zastąpiona tańszymi o podobnych parametrach - dodaje Jolanta Nowak.

Kolejna zmiana: wykonawca inwestycji nie będzie musiał zabezpieczyć komunikacji zastępczej na czas remontu torowiska.

- Wykreśliliśmy ten zapis ze specyfikacji przetargowej. Jeszcze nie podjęliśmy decyzji w jaki sposób zostanie wybrany przewoźnik - tłumaczy Magda Jaworska-Nizioł.

W sumie inwestycja ma być tańsza o około 10 milionów złotych.

Ratusz musiał okroić projekt, bo po pierwszym przetargu okazało się, że na jego realizację brakuje około 20 milionów złotych.

Kolejne przetargi mają zostać ogłoszone na początku przyszłego roku. Jeśli ich rozstrzygnięcie pójdzie sprawnie, pierwsze prace mogą ruszyć jeszcze wiosną.

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Pomysł bardzo dobry, tylko że mądre głowy z urzędu miejskiego mają swoje wizje, czego efektem jest likwidacja linii tramwajowej nr 1, komu ona przeszkadzała ? W Częstochowie 2 linie w 99 % są takie same, i nikt nie dąży do likwidacji. Toruń np. z regionalnego programu operacyjnego dostał 10 milionów euro na rozbudowę sieci, Bydgoszcz buduje linie do dworca PKP, Olsztyn będzie budował od podstaw siec tramwajową, tylko w Grudziądzu nie umieją remontu przeprowadzić, nie wspominając już o strategii rozwoju sieci tramwajowej w mieście ...

Nie ma to jak przeczytać merytoryczny wpis eksperta od komunikacji miejskiej.
G
Gość
Zamiast kombinować zbudujcie 3 linię od dworca PKP poprzez Brico Marche, obok Olimpii do Waryńskiego-tam dalej dawnym torem PKP na Cytadele i jesteście na petli w Tarpnie. Proste a da wam zyski.

Pomysł bardzo dobry, tylko że mądre głowy z urzędu miejskiego mają swoje wizje, czego efektem jest likwidacja linii tramwajowej nr 1, komu ona przeszkadzała ? W Częstochowie 2 linie w 99 % są takie same, i nikt nie dąży do likwidacji. Toruń np. z regionalnego programu operacyjnego dostał 10 milionów euro na rozbudowę sieci, Bydgoszcz buduje linie do dworca PKP, Olsztyn będzie budował od podstaw siec tramwajową, tylko w Grudziądzu nie umieją remontu przeprowadzić, nie wspominając już o strategii rozwoju sieci tramwajowej w mieście ...
I
IZA
To nie nieudolność tylko ograniczone środki finansowe. Wystarczy odrobina dobrej woli, żeby to zrozumieć.

Nie masz racji.To oczywista oczywistość, że inwestycja nieprzygotowana. To bylejakość pracy i zarządzania.
G
Gość
Juz wykombinowali jakby tu dac zarobić firmie drogowej ze Świecia. Rozbiją przetarg na mniejsze "podetapy" z zamówieniem z wolnej ręki. Przez to cała inwestycja wyjdzie dużo drożej to oczywiste.Pisanie że użyją tańszych szyn nie wróży dobrze. I to bardzo.
W
Walek
Zamiast kombinować zbudujcie 3 linię od dworca PKP poprzez Brico Marche, obok Olimpii do Waryńskiego-tam dalej dawnym torem PKP na Cytadele i jesteście na petli w Tarpnie. Proste a da wam zyski.
k
koks
Jaka WŁADZA w mieście taki ZARZĄD w MZK !!!!!!!!!!!!! Inwestycje torowo - trakcyjne to czarna magia, bo brak myślenia technicznego jakie miał Dyrektor Taczyński i jego pracownicy doprowadziły do zakończenia inwestycji bo jak widać od kilku lat w tym zakładzie nic się nie dzieje - i taki będzie koniec tramwaju w tym zadupiu, ale drogi będą czyste a za złom po szynach i tramwajach będzie ostatnia kasa.
k
koks
Jaka WŁADZA w mieście taki ZARZĄD w MZK !!!!!!!!!!!!! Inwestycje torowo - trakcyjne to czarna magia, bo brak myślenia technicznego jakie miał Dyrektor Taczyński i jego pracownicy doprowadziły do zakończenia inwestycji bo jak widać od kilku lat w tym zakładzie nic się nie dzieje - i taki będzie koniec tramwaju w tym zadupiu, ale drogi będą czyste a za złom po szynach i tramwajach będzie ostatnia kasa.
G
Gość
Na żadną inwestycję nie ma pieniędzy. Po co robi się kilka tylko w małym stopniu zamiast zrobić jedną, a porządnie. Np. zamiast remontu torowiska w okrojonym zakresie lepiej pieniądze na to przeznaczone przerzucić na modernizację plaży miejskiej i zrobić to naprawdę na wysokim poziomie. Dzięki temu do miasta przyjeżdżaliby turyści bo niczym innym nie jesteśmy i nie będziemy w stanie ściągnąć do miasta nikogo z zewnątrz. Władze miejskie nie potrafią zrobić niczego w 100% na prawdziwie europejskim poziomie, a wszystko robią tylko po łepkach. Spójrzmy co dzieje się z solankami, basenami, plażą miejską, ścieżkami rowerowymi. Nic z prawdziwego zdarzenia.
G
Gość
Na żadną inwestycję nie ma pieniędzy. Po co robi się kilka tylko w małym stopniu zamiast zrobić jedną, a porządnie. Np. zamiast remontu torowiska w okrojonym zakresie lepiej pieniądze na to przeznaczone przerzucić na modernizację plaży miejskiej i zrobić to naprawdę na wysokim poziomie. Dzięki temu do miasta przyjeżdżaliby turyści bo niczym innym nie jesteśmy i nie będziemy w stanie ściągnąć do miasta nikogo z zewnątrz. Władze miejskie nie potrafią zrobić niczego w 100% na prawdziwie europejskim poziomie, a wszystko robią tylko po łepkach. Spójrzmy co dzieje się z solankami, basenami, plażą miejską, ścieżkami rowerowymi. Nic z prawdziwego zdarzenia.
G
Gość
Ale co zrozumieć ? Nie trzeba było opowiadać farmazonów i składać deklaracji bez pokrycia. Było wiadomo,że kryzys i nici jak sto dwa z planów. Niestety przed wyborami łatwo mówić .
G
Gość
Z obiecanej czekolady zrobiono wyrób czekoladopodobny. (miało być tak pięknie a wyszło tak jak zawsze) nieudolność nieudolność i jeszcze raz nieudolność

To nie nieudolność tylko ograniczone środki finansowe. Wystarczy odrobina dobrej woli, żeby to zrozumieć.
j
janaperun
Z obiecanej czekolady zrobiono wyrób czekoladopodobny. (miało być tak pięknie a wyszło tak jak zawsze) nieudolność nieudolność i jeszcze raz nieudolność
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska