- Jakich towarów bądź usług najczęściej dotyczą interwencje jakie pani podejmuje?
- Konsumenci zwykle proszą o pomoc przy reklamacjach obuwia, ubrań, sprzętu gospodarstwa domowego i usług budowlanych.
- Najważniejsze prawa konsumentów to...
- Każdy nowy towar podlega reklamacji. Oznacza to że, przysługuje nam naprawa bądź wymiana na nowy produkt. Gdy jest to niemożliwe, wówczas możemy domagać się zwrotu gotówki. Sprzedawca ma dwa tygodnie na rozpatrzenie reklamacji.
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
- O czym należy pamiętać, aby uniknąć problemów z reklamacją?
- Podstawą jest dowód zakupu, czyli na przykład paragon, faktura. Im więcej szczegółów zawartych w umowie tym jest ona bardziej przejrzysta i łatwiej będzie nam wyegzekwować jej warunki.
- Na jaką pomoc mogą liczyć osoby, które chcą skorzystać z grudziądzkiego biura Federacji Konsumentów?
- Przede wszystkim udzielamy bezpłatnych porad prawnych. Bierzemy udział w mediacjach pomiędzy klientem a sprzedawcą, piszemy pozwy do sądu oraz pomagamy w toku postępowania procesowego.
- Kto może się zgłosić do biura FK?
- Każdy. Zachęcamy, aby odwiedzały nas osoby starsze ponieważ z doświadczenia wiem, że im najtrudniej jest odnaleźć się w przepisach.
