www.pomorska.pl/grudziadz
Więcej informacji z Grudziądza znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/grudziadz
Gigantyczna, bo aż 10-krotna różnica w zaproponowanych cenach zaskoczyła urzędników, którzy otworzyli koperty z ofertami firm gotowych przygotować dokumentację IV etapu Trasy Średnicowej.
W sumie do przetargu stanęło osiem firm projektowych. Sześć z nich złożyło oferty opiewające na kwoty poniżej miliona złotych (dwie w okolicach 500 tysięcy). Jedna oferta opiewała na kwotę 1,1 mln zł, a najdroższa na niemal 5,7 mln zł. Kryterium decydującym o wyborze jest cena.
Zaprojektowanie, a potem wykonanie około 1,3-kilometrowego IV etapu średnicówki będzie jednym z najtrudniejszych zadań podczas budowy całej trasy.
Odcinek ten ma połączyć II etap średnicówki kończący się przy ul. Południowej z drogą dojazdową do autostrady, która powstanie przy Szosie Toruńskiej. Nie będzie to proste, bo "średnicówka" w tym miejscu musi przeciąć ulicę Południową, linię kolejową Grudziądz-Toruń i Szosę Toruńską. Trzeba też uwzględnić interesy właścicieli domków jednorodzinnych oraz firm istniejących przy Szosie Toruńskiej.
Miasto wstępnie zaproponowało, aby pod ulicą Południową wybudować tunel, a nad Szosą Toruńską i linią kolejową postawić wiadukt. Możliwe jednak, że zamiast tunelu powstanie dłuższy wiadukt. Decyzja o tym zapadnie po analizie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, od przygotowania którego prace rozpocząć ma firma projektowa.
Czytaj e-wydanie »