https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz. Tramwaje na osiedle Rządz? Stop! Rozpoczyna się modernizacja torowiska

(Deks)
Wycięte drzewa przy ul. Chełmińskiej to znak zbliżającego się remontu torowiska
Wycięte drzewa przy ul. Chełmińskiej to znak zbliżającego się remontu torowiska Piotr Bilski
Przestaną nas wozić 11 marca. W ich miejsce w trasę wyjadą autobusy. Dodatkowo uruchomione zostaną szynowce linii nr 1. Przyczyna tych roszad? Rozpoczyna się modernizacja torowiska. Wreszcie.

Robotnicy najpierw wezmą się za odcinek torów, od ul. Południowej do ul. Kraszewskiego. Wycięli już tam drzewa.

Na całego prace mają ruszyć w przyszły poniedziałek. Demontowane będą stare szyny, chodnik i przebiegająca tam ścieżka rowerowa. Utrudnienia dla kierowców?

- Zwężona zostanie ulica Chełmińska, ale nie planujemy jej zamknięcia. Jeśli będzie to konieczne, ruchem pokierują sygnaliści - tłumaczy Jacek Bederski z Zarządu Dróg Miejskich.

Na większe zmiany muszą się przygotować pasażerowie. W miejsce kursujących na trasie Rządz-centrum miasta szynowców,

Miejski Zakład Komunikacji uruchomi komunikację zastępczą. Autobusy mają w godzinach szczytu jeździć co 12 minut. Urzędnicy zdecydowali także o wskrzeszeniu linii tramwajowej nr 1 Tarpno-Dworzec PKP.

Czytaj: Wiemy, kto wyremontuje torowisko w Grudziądzu

Bilety będą obowiązywać

Rozkłady jazdy zostały tak przygotowane, aby pasażerowie komunikacji zastępczej mogli swobodnie przesiąść się do "jedynki" i odwrotnie.

- Jeśli skasujemy bilet w tramwaju linii nr 1, to na jego podstawie będzie można dojechać autobusem na Rządz - dodaje Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy MZK.

Jeszcze nie wiadomo czy pojazdy komunikacji zastępczej będą jechały tylko do pętli tramwajowej na Rządzu, czy wjadą też na samo osiedle. Szczegółowe rozwiązania i rozkłady jazdy mamy poznać w ciągu kilku najbliższych dni. "Pomorska" będzie o tym informować.

Założenie jest takie, że budowa drugiego torów i nowych peronów na tym odcinku, zakończy się w czerwcu lub lipcu.

Później przebudowywane będą inne fragmenty torowiska, w tym te najtrudniejsze, bo przebiegające przez stare miasto.

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nikolas
dobra miski, czy przebudowa trakcja związana jest z wprowadzeniem tablic wyświetlających za ile czasu dojedzie tramwaj na dany przystanek?

Tego akurat Ci nie powiem.
Ma być tak jak kiedyś jajo na Placu Stycznia, to wiem.
Przebudowa wiąże się również z przebudową sieci wod-kan.;energetycznych itd. na całej długości starej jedynki.
Ponoć ma być dyspozytornia w Tarpnie.
k
kuriusz
dobra miski, czy przebudowa trakcja zwiazana jest z wprowadzeniem tablic wyswietlajacych za ile czasu dojedzie tramwaj na dany przystanek?
N
Nikolas
Czy ktoś się orientuje czy torowisko będzie miało szerokie tory czy nadal wąskie jak teraz? Bo jest okazja to zmienić, szerokie tory są bezpieczniejsze, szybsze, dają większy komfort podróży.

Nie za tej kadencji!
Przebudowują pętlę na Rządzu, bo mało jest bocznic n na pętli?!?!?!
Linia od Al.23 stycznia nie będzie przebudowywana.
Natomiast linia od tarpna do Dworca PKP będzie przebudowywana cała.
Usprawnieniem będzie tu przebieg linii od dworca PKP do dworca PKS i stamtąd prosto do Al.23 stycznia.
Ten odcinek mogli by zrobić szerokotorowy, ale twierdzą, że nie trzeba, dzięki nowoczesnym podkładom.
Uważam to za bzdurę!
Wykorzystanie nowoczesnej technologii i połączenie jej z systemem szerokotorowym było by super korzystne dla staromiejskiej zabudowy Grudziądza.
Linia nr1 mogła by biec na szerokich torach, a dwójka do momentu uzyskania środków na przebudowę, od Placu Stycznia na Rządz. Wtedy przebudowa pętli na Rządzu miała by logiczny sens.
Ale sikorki się uparły, że są "najmądrzejsze" na świecie.
Uzasadnianie, że specjaliści orzekli, to oczywiście dymanie nas w ...
Gdyby specjalistom wskazali, że mają ocenić zasadność szerokotorówki, to jestem pewien, że projekt takie rozwiązanie by miał jako cel najbardziej korzystny dla zabudowy staromiejskiej.
N
Nikolas
Czy ktoś się orientuje czy torowisko będzie miało szerokie tory czy nadal wąskie jak teraz? Bo jest okazja to zmienić, szerokie tory są bezpieczniejsze, szybsze, dają większy komfort podróży.

Nie za tej kadencji!
Przebudowują pętlę na Rządzu, bo mało jest bocznic n na pętli?!?!?!
Linia od Al.23 stycznia nie będzie przebudowywana.
Natomiast linia od tarpna do Dworca PKP będzie przebudowywana cała.
Usprawnieniem będzie tu przebieg linii od dworca PKP do dworca PKS i stamtąd prosto do Al.23 stycznia.
Ten odcinek mogli by zrobić szerokotorowy, ale twierdzą, że nie trzeba, dzięki nowoczesnym podkładom.
Uważam to za bzdurę!
Wykorzystanie nowoczesnej technologii i połączenie jej z systemem szerokotorowym było by super korzystne dla staromiejskiej zabudowy Grudziądza.
Linia nr1 mogła by biec na szerokich torach, a dwójka do momentu uzyskania środków na przebudowę, od Placu Stycznia na Rządz. Wtedy przebudowa pętli na Rządzu miała by logiczny sens.
Ale sikorki się uparły, że są "najmądrzejsze" na świecie.
Uzasadnianie, że specjaliści orzekli, to oczywiście dymanie nas w ...
Gdyby specjalistom wskazali, że mają ocenić zasadność szerokotorówki, to jestem pewien, że projekt takie rozwiązanie by miał jako cel najbardziej korzystny dla zabudowy staromiejskiej.
G
Gość
Czy ktoś się orientuje czy torowisko będzie miało szerokie tory czy nadal wąskie jak teraz? Bo jest okazja to zmienić, szerokie tory są bezpieczniejsze, szybsze, dają większy komfort podróży.

z tego co się orientuję to tory będą w ogóle usunięte a tramwaje będą podwieszane na linkach.
s
s
Czy ktoś się orientuje czy torowisko będzie miało szerokie tory czy nadal wąskie jak teraz? Bo jest okazja to zmienić, szerokie tory są bezpieczniejsze, szybsze, dają większy komfort podróży.
s
s
Czy ktoś się orientuje czy torowisko będzie miało szerokie tory czy nadal wąskie jak teraz? Bo jest okazja to zmienić, szerokie tory są bezpieczniejsze, szybsze, dają większy komfort podróży.
A
Asior
Tramwaje na Rządz powinny być zlikwidowane. Z Rządza do centrum miasta, jeżdżą wyłącznie na gapę. Szkoda zachodu z tramwajami na ten rejon. Rowerami ,samochodami, albo piechotą do śródmieścia. Nikt nie kontroluje zakichanych gapowiczów. Olać ich problem transportu.Albo niech jeden z drugim na barana nosi. Na tym rejonie MZK traci ,transport zbędny.

A może całkiem odciąć Rządz od miasta i zrobić getto,bo po co mamy jażdzić do miasta,przecież starczą trzy kursy rano ,w południe a wieczorem na laczach dla rozrywki,niech się ktoś wreszcie przyjrzy ilości i częstotliwości kursowania komunikacji z Rządza,nie wspomnę o niewypale z pętlą autobusową na początku osiedla ewenement na skalę światową .Mam cichą nadzieję że przy modernizacji ,remoncie Sobieskiego będzie to wzięte pod uwagę,by nie było tłumaczeń że za wąsko,że nie braliśmy tego pod uwagę,że musi być jak w planach......a ludzie z miesięcznym dygają pół osiedla bo autobus ma przerwę 20 min.na pętli

i tu masz odpowidz na swoją tezę
N
Naiłes się szaleju
Mieszkaniec pewnie bierze za dużo prochów. Gada głupoty. Nie ma lepszej alternatywy jak tramwaj na Rządz. Poszedłbym dalej. Poprawiłbym Komunistów sprzed 35 lat i puscił go też do Mniszka. Gapowiczami jak juz powinna skuteczniej zając się pani Naczelnik Kleczewska. Chorym pomysłem jest puszczac zastępcze autobusy w ul. Toruńską. Mądry tego nie wymysli....
G
Gość
A może by tak otworzyć dla samochodów ulicę toruńską? Jest ona nieczynna tylko ze względu na ruch tramwajów a skoro tramwaje tą ulicą nie jeżdżą to może by ułatwić odrobinę życie kierowcom osobówek?
M
Maja
Dziwnie jest ustawiony przystanek przy Orlenie na rogu Jackowskiego.Na samym wjeździe do ulicy.Kierowcy muszą czekać aż autobus odjedzie a do tego gdy wyjeżdża przecina ciągłą linie aby włączyć się do ruchu.A MZK twierdzi,że po drugiej stronie nie można zrobić przystanku tylko trzeba drałować do Monopolu lub Lidla.Ci co nie mieszkają koło Jackowskiego mogą sobie mówić,że trzeba iść ale co mają mówić ludzie starzy,których jest tu dużo i do tego chodzą o kulach?
m
mieszkaniec
Tramwaje na Rządz powinny być zlikwidowane. Z Rządza do centrum miasta, jeżdżą wyłącznie na gapę. Szkoda zachodu z tramwajami na ten rejon. Rowerami ,samochodami, albo piechotą do śródmieścia. Nikt nie kontroluje zakichanych gapowiczów. Olać ich problem transportu.Albo niech jeden z drugim na barana nosi. Na tym rejonie MZK traci ,transport zbędny.
K
Karol
A przystanek autobusowy "Chełmińska/Kraszewskiego"(pod Lidlem) będzie dla autobusów? Mam nadzieję...
F
ForrestGump
Ciekawe jak rozwiążą ruch pieszo rowerowy, jest to bardzo ważny odcinek!

Ciekawe dlaczego prasa nie porusza problemu poruszania się pieszych i rowerzystów. W kółko tylko samochody i KM, jakby nikt już z własnych nóg nie korzystał, a może być duży problem, bo cała trasa łącznie z chodnikiem i drogą rowerową będzie przebudowywana.
F
ForrestGump
Ciekawe jak rozwiążą ruch pieszo rowerowy, jest to bardzo ważny odcinek!

Ciekawe dlaczego prasa nie porusza problemu poruszania się pieszych i rowerzystów. W kółko tylko samochody i KM, jakby nikt już z własnych nóg nie korzystał, a może być duży problem, bo cała trasa łącznie z chodnikiem i drogą rowerową będzie przebudowywana.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska