Spis treści
- Wielkogabarytowy transport do nowej elektrowni w Grudziądzu
- Generator będzie wieziony ulicami Grudziądza, w nocy z 16 na 17 kwietnia
- 16 kwietnia wstrzymane będzie kursowanie tramwajów linii nr 2 MZK Grudziądz
- Trasa przejazdu wielkogabarytowego transportu w Grudziądzu, 16 kwietnia
- Za budowę elektrowni w Grudziądzu płaci PKN Orlen
W nocy z wtorku na środę, do elektrowni w Grudziądzu wieziony będzie kolejny „wielki gabaryt”. I znowu będą utrudnienia.
Wielkogabarytowy transport do nowej elektrowni w Grudziądzu
Do budowanej w Grudziądzu elektrowni, w ostatnich tygodniach wieziono już dwa wielkogabarytowe elementy: turbinę i transformator.
Przed nami następny wielkogabarytowy transport: generatora prądu.
Nasze relacje z poprzednich transportów
Generator jest już Grudziądzu. Podobnie jak wcześniejsze elementy turbozespołu elektrowni, przypłynął Wisłą na barce. W niedzielę czeka na rozładunek na pomoście, który specjalnie na potrzeby wielkogabarytowych elementów elektrowni zbudowano przy grudziądzkiej żwirowni.
Podobnie jak poprzednie części turbozespołu, transport generatora znad Wisły na ul. Skowronkową spowoduje utrudnienia w ruchu, dlatego będzie prowadzony w nocy, aby były one jak najmniejsze.
Generator będzie wieziony ulicami Grudziądza, w nocy z 16 na 17 kwietnia
Transport generatora prądu zaplanowano na noc z wtorku na środę.
Newralgicznym miejscem jest skrzyżowanie ul. Bydgoskiej i Chełmińskiej, na którym z powodu wielkości transportu, trzeba rozmontować część sygnalizacji świetlnej.
W związku z tym we wtorek, od g. 17.30 na tym skrzyżowaniu wprowadzone zostaną ograniczenia w ruchu: ulicą Bydgoska nie będzie można przejechać na wprost, a jedynie z małym objazdem za peronami przystanków tramwajowych.
16 kwietnia wstrzymane będzie kursowanie tramwajów linii nr 2 MZK Grudziądz
Ponieważ przewóz wielkogabarytowego generatora wymaga także zdemontowania części linii zasilającej tramwaje, konieczne jest wstrzymanie kursowania "dwójek".
Około g. 17 przestaną kursować tramwaje linii nr 2. W zamian jeździć będą autobusy komunikacji zastępczej oraz tramwaje linii nr 1: Tarpno - dworzec kolejowy.
Tramwaje linii nr 2 przestaną kursować we wtorek, około g. 17:
ostatni kurs z Tarpna wykonany zostanie o g. 16.51,
ostatni kurs z Rządza wykonany zostanie o g. 17.20.
Od g. 17.13 na trasie między al. 23 Stycznia (przystanek przy inkubatorze przedsiębiorczości) a Rządzem uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza AT.
Autobusy te będą kursowały ul. Focha, Włodka, Chełmińską, Kraszewskiego, Konstytucji 3 Maja na Rządz i z powrotem tą samą trasą. AT kursować będą z częstotliwością tramwajów w dni powszednie.
Na trasie dworzec kolejowy - Tarpno, od g. 17 kursować będzie tymczasowa linia tramwajowa oznaczona cyfrą „1”.
Między tramwajem „jedynką” a autobusami komunikacji zastępczej będzie można przesiadać się bez konieczności kasowania dodatkowego biletu.
Trasa przejazdu wielkogabarytowego transportu w Grudziądzu, 16 kwietnia
Po przejechaniu skrzyżowania ul. Bydgoskiej i Chełmińskiej, generator wieziony będzie samobieżną następującymi ulicami:
Bydgoską,
Konarskiego
fragmentem średnicówki
ul. Warszawską
w stronę Jaskółczej
do Skowronkowej.
Utrudnienia w ruchu mają potrwać do ok. g. 2 w środę.
Za budowę elektrowni w Grudziądzu płaci PKN Orlen
Za budowę elektrowni gazowo-parowej w Grudziądzu odpowiada spółka CCGT Grudziądz z Grupy Energa. Jako wykonawcę tej inwestycji wybrano konsorcjum spółek: Siemens Energy Global, Siemens Energy oraz Mytilineos.
Inwestycję do kwoty 1,8 miliarda złotych sfinansuje PKN Orlen, którego częścią jest Energa.
Grudziądzka elektrownia prąd do sieci ma produkować od początku 2026 roku. Docelowo zasili nawet miliona gospodarstw domowych.
Dzieje się w Grudziądzu i okolicach
