Zobacz wideo: Więzienie za łamanie kwarantanny. Jest wyrok
Przetarg na modernizację torowisk tramwajowych w Grudziądzu podzielony był na trzy części.
Koperty z ofertami złożonymi przez firmy otwarto już 21 lipca. Wtedy okazało się, że w budżecie projektu brakuje pieniędzy.
Miasto na wszystkie prace chciało przeznaczyć 108,7 mln złotych, a najtańsze złożone oferty wymagają zapłacenia 129 milionów złotych. Rachunek jest prosty: zabrakło ok. 20 mln zł.
Z powodu tej "finansowej dziury" miasto długo zwlekało z ogłoszeniem wyboru wykonawców. Ponieważ był to przetarg już powtórzony (w pierwszym podejściu firmy złożyły jeszcze droższe oferty, a miasto miało jeszcze niższy budżet), tym razem postanowiono go nie unieważniać, tylko znaleźć brakujące pieniądze. Miastu udało się pozyskać dodatkowe wsparcie urzędu marszałkowskiego.
O wyborze wykonawców Grudziądzki Park Przemysłowy - bo to na jego platformie prowadzony był przetarg - poinformował dopiero 5 października.
Kto wygrał przetarg na modernizację sieci tramwajowej w Grudziądzu? Wyniki:
- kompleksowy remont torowiska tramwajowego oraz całej ul. Toruńskiej na odcinku między ul. Marcinkowskiego a al. 23 Stycznia prowadzić ma firma "Strabag", która za prace życzy sobie 21,7 mln zł,
- modernizację torowiska między ul. Wiejską a osiedlem Rządz - z rozbudową istniejącej tutaj pętli, ale z wyłączeniem wyremontowanego już odcinka od pętli Południowa do skrzyżowania ul. Chełmińskiej i Kraszewskiego - prowadzić ma spółka ZUE z Krakowa, która zaproponowała cenę 58,6 mln zł,
- Torowisko wraz z ulicą Chełmińską, na odcinku od ul. Wiejskiej do Laskowickiej remontować ma konsorcjum, w skład którego wchodzą Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „Rajbud” Sp. z o.o. z Szymbarku, które do przetargu stanęło z kwotą 48,7 mln zł.
Odpadło pięć ofert modernizacji torowisk tramwajowych w Grudziądzu
O pierwszą część inwestycji starały się dwie firmy.
O drugą część zaplanowanych robót ubiegały się cztery firmy. Dwie oferty - warszawskich firm Trakcja PRKiI oraz Tor-Kar-Sson - zostały odrzucone.
O trzecią część inwestycji zabiegało aż sześć firm. Trzy oferty - ponownie firm Trakcja PRKiI i Tor-Kar-Sson, a także Przedsiębiorstwa Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego - zostały odrzucone.
Oferty zostały odrzucone ponieważ firmy, które je złożyły, nie zgodziły się na przedłużenie terminu rozstrzygnięcia przetargu. Żadna z odrzuconych ofert nie była najtańszą.
Jeśli nie pojawią się odwołania od wyników przetargu, a Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie będzie miał zastrzeżeń do jego przebiegu - tak duży przetarg podlega jego kontroli - miasto będzie mogło w połowie listopada zawrzeć umowy z wybranymi firmami.
Zgodnie z zapisami przetargu, cała modernizacja torowisk w Grudziądzu ma się zakończyć w październiku 2022 roku.
Prowadzenie prac będzie wymagało zawieszenia kursowania tramwajów linii nr 2 na co najmniej kilkanaście miesięcy.
Modernizacja torowisk tramwajowych w Grudziądzu to największa w ostatnich latach inwestycja, która ma być realizowana w Grudziądzu. Jest połączona z planowanym zakupem czterech nowych wozów tramwajowych.
- Strażacy z Grudziądza mają do rozdania ponad 400 czujek czadu dla dwóch osiedli
- Już 155 osób zakażonych koronawirusem w Grudziądzu i powiecie grudziądzkim! [7.10]
- Koronawirus w Ratuszu i dwóch szkołach w Grudziądzu
- Wyższe i... niższe czynsze w Spółdzielni Mieszkaniowej w Grudziądzu
- Nareszcie! Koniec remontu ulicy Sienkiewicza w Grudziądzu [zdjecia]
