Hiacynt działa w Toruniu od 13 lat. Zajmuje się produkcją i dystrybucją kosmetyków. Ale początki były bardzo skromne. - Wiadomo, takie były czasy, człowiek chciał coś robić, jeszcze nie wiedział jak, ale ucząc się na błędach próbowałem rozkręcić swój biznes - wspomina właściciel firmy Jacek Matlakiewicz. - To był 1997 rok. Miałem swój samochód dostawczy, woziłem kosmetyki dziś już znanej firmy. Handlowałem nimi w przeróżnych miejscach i tak to się zaczęło. Powoli rozszerzałem asortyment, wynająłem pierwsze magazyny, później zbudowałem siedzibę.
W rozwijaniu firmy od początku pomagał mu kolega. Wspomina, że było kilka wpadek. - Najczęściej wspólnie śmiejemy się z pomysłu, by sprzedawać lusterka - mówi Maciej Różalski, dyrektor do spraw marketingu. - Zamówiliśmy ich wielki kontener. Część lusterek pobiła się już w czasie transportu, później okazało się, że sprzedać tak wielką ilość luster kosmetycznych wcale nie jest łatwo. Dziś udaje im się lepiej rozpoznawać potrzeby rynku i wykorzystywać nisze.
Oprócz stworzenia marki Niko, firma współpracuje z producentami z Hiszpanii i USA. Są jedynym dystrybutorem mineralnych kosmetyków La Rosa. Udało im się również wybudować własne lokum i choć bardzo chcieliby jeszcze się rozbudować, na przeszkodzie stoi... wyczekiwany przez torunian most. - Chcieliśmy kupić kolejną działkę po lewej stronie Wisły, ale niestety, zgody na to nie dostaliśmy - przyznaje Różalski.
Za to menadżerowie firmy mają inny sposób na rozwinięcie skrzydeł. Hiacynt został właśnie jedynym dystrybutorem nowoczesnej, opatentowanej metody French Dashing Diva do wykonywania francuskiego manicure.
- To zupełnie coś innego, takiego rozwiązania nie ma ani w Polsce, ani w Europie - zapewnia Agnieszka Remus, menadżerka do spraw rozwoju. - Ta metoda jest łatwiejsza, szybsza i znacznie mniej inwazyjna dla kobiecych paznokci niż tradycyjne sposoby trwałych stylizacji. Teraz skupiamy się na trenowaniu pracowników salonów kosmetycznych tak, by nauczyli się nowych rozwiązań w praktyce. Wkrótce Hiacynt rusza też na podbój zagranicznych rynków. Nowe kierunki to Hiszpania i Niemcy. Na razie na stałe dystrybuuje swoje produkty w Czechach i na Słowacji.
