https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Inowrocław. 16 lat w Unii Europejskiej przyniosło wiele ważnych inwestycji

Red
Z unijnym wsparciem budowano też obwodnicę Inowrocławia. Jej ostatni odcinek oddano do użytku w październiku 2019
Z unijnym wsparciem budowano też obwodnicę Inowrocławia. Jej ostatni odcinek oddano do użytku w październiku 2019 Dominik Fijałkowski
- Gdyby nie środki unijne, trudno byłoby nam w tej chwili planować jakiekolwiek działania - mówi Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.

1 maja minęła 16. rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Jak podkreślają władze Inowrocławia, w tym czasie miasto odważnie sięgało po środki unijne. W latach 2006-2008 zakupiono za nie nowy sprzęt i zmodernizowano infrastrukturę MPK oraz przebudowano oczyszczalnię ścieków.

Unijna kasa pomogła przeprowadzić rewitalizację Solanek. W starej części parku zmodernizowano alejki, wymieniono latarnie, wybudowano fontannę w jej historycznej lokalizacji, utworzono Ogrody Papieskie. Wybudowano Pijalnię Wód-Palmiarnię „Inowrocławianka”, Chatę Kujawską oraz Inowrocławską Termę. Na terenie liczącym 30 hektarów powstała nowa część Solanek.

Rewitalizacją przy unijnym wsparciu objęte zostało centrum Inowrocławia. Przebudowano m. in. płytę Rynku i plac Klasztorny.

Europejskie pieniądze umożliwiły budowę dwóch łączników: ul. Metalowców z ul. Toruńską oraz od al. Niepodległości do ul. Staszica, co poprawiło przepustowość miejskiej sieci dróg.

Wymieniając inwestycje z unijnym wsparciem nie można zapomnieć o remoncie zabytkowej kamienicy przy ul. Kasztelańskiej 22 i zaadaptowaniu jej na potrzeby Kujawskiego Centrum Kultury. Wyremontowany został też budynek Teatru Miejskiego oraz utworzono Stałą Wystawę Solnictwa i Instytut Prymasa Józefa Glempa.

Powstanie Inowrocławskiego Obszaru Gospodarczego, wymiana oświetlenia ulicznego na ekologiczne LED-owe, modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Rakowicza, rozbudowa ścieżek rowerowych, przebudowa placu przed dworcem PKP, to także efekty unijnego wsparcia.

Trzeba wspomnieć o nowoczesnym taborze komunikacji miejskiej. Unijne pieniądze pozwoliły zakupić autobusy elektryczne oraz hybrydowe i sprawić, że Inowrocław stał się pierwszym miastem w Polsce, które w stu procentach posiada ekologiczny transport miejski.

Jedną z najważniejszych drogowych inwestycji, która powstała m.in. przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, jest obwodnica Inowrocławia. To 24-kilometrowa, dwujezdniowa trasa, budowana w latach 2015-2019, która wyprowadziła z miasta ruch tranzytowy.

- Inowrocław od wielu lat sięga po wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Jest to doskonały przykład dobrego wykorzystania szansy, jaką dano nam 1 maja 2004 roku - podkreśla prezydent Brejza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Cala sytuacje należy rozwazać w kategorii bilansu księgowego, o którym Brejza nie ma zielonego pojęcia.Zwyczajnie należy policzyć ile wpłacamy i ile "dostajemy" z Brukseli , ale przede wszystkim ile tracimy przez obecność obcych korporacji w Polsce.Oni wywożą z naszego kraju kilkakrotnie więcej środków finansowych (w skali roku) aniżęli nam "przysyłają". Nie to jest najgorsze!! Najgorsze jest to ,że tracimy znacznie więcej bo wywiezione środki finansowe nie wywołują żadnych skutków gospodarczych w naszym kraju.Patrząc z tej strony straty , które ponosimy trudno oszacować.I słynne już "karuzele vatowskie".Oni je stosowali(zachodnie korporacje) i stosują w najlepsze za zgodą naszych władz wszelkiej maści!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska