- Chcemy, aby mieszkańcy mieli możliwość zgłoszenia projektów, które uważają za najbardziej istotne i potrzebne do wykonania na swoim osiedlu - zaznaczył podczas konferencji prasowej prezydent Ryszard Brejza.
Wspomniane 720 tys. zł rozdzielone zostanie na miejscowe osiedla. O podziale środków decydować będzie liczba mieszkanców. Najwięcej, bo aż 224 tys. zł na obywatelskie inwestycje przeznaczyć będzie mogło os. Uzdrowiskowe, 150 tys. zł os. Stare Miasto, 115 tys. zł os. Piastowskiego, 90 tys. zł Solno, 76 tys. zł Mątwy, a 65 tys. zł Szymborze.
Budżet obywatelski realizowany będzie w mieście po raz pierwszy. Właśnie rusza kampania informacyjna. Każdy zainteresowany będzie miał okazję dowiedzieć się na czym polega nowa inicjatywa. Oprócz plakatów i ulotek najważniejszym źródłem informacji jest już uruchomiona przez ratusz strona internetowa - www.bo.inowroclaw.pl.
- W najbliższym czasie zaprosimy naszych mieszkańców do udziału w spotkaniach warsztatowych. Będziemy informować, jak składać wnioski i jak diagnozować potrzeby na swoim osiedlu - dodała Ewa Witkowska, zastępca prezydenta.
Budżet obywatelski będzie w Inowrocławiu wdrażany na zasadzie pilotażowej. - Nie zakładamy pojawienia się błędów. Mogą jednak pojawić się nieprzewidziane problemy. Z góry za nie przepraszamy - skomentowała Ewa Witkowska. Prezydent Brejza zaznaczył natomiast, że pracownicy ratusza, aby uniknąć błędów, przeanalizowali zasady działania budżetów obywatelskich wielu miast w Polsce. Zrobili to także po to, by wprowadzić rozwiązania, jakich inni nie mają. - Każde miasto ma przecież własną specyfikę - zauważył prezydent.
Gotowy jest harmonogram prac związanych z budżetem obywatelskim 2017. M. in. od 25 września do 6 października będzie można składać wnioski.