https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Inowrocław. Unijne miliony na rewitalizację Parku Solankowego

(X)
Dzięki unijnym pieniądzom wyremontowane zostaną też inowrocławskie tężnie solankowe, uchodzące za najładniejsze w Polsce
Dzięki unijnym pieniądzom wyremontowane zostaną też inowrocławskie tężnie solankowe, uchodzące za najładniejsze w Polsce FOT. ZP
Inowrocławski Park Zdrojowy uchodzi za jeden z najładniejszych w Polsce. Wiele wskazuje na to, że dzięki kolejnym inwestycjom będzie mógł walczyć o miano najpiękniejszego.

pomorska.pl/inowroclaw

Więcej informacji z Inowrocławia znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/inowroclaw

Park Solankowy w Inowrocławiu będzie jeszcze raz tak duży jak obecnie. Powstanie w nim pijalnia wód mineralnych, palmiarnia, basen rehabilitacyjny, boiska sportowe i plac zabaw dla dzieci. Wszystko dzięki 20 mln zł dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Pisaliśmy już, że w ramach RPO WK-P do 2012 r. otrzymamy z Brukseli 951 mln euro. Samorządowe władze województwa postanowiły część tych pieniędzy przeznaczyć na "Rozwój usług turystycznych i uzdrowiskowych" w regionie (tzw. oś 6 RPO).

I właśnie w ramach tych funduszy Inowrocław otrzyma 20 mln zł na rozwój i modernizację Parku Solankowego. Część prac jest już w toku: odnawiana jest aleja główna oraz alejki boczne, modernizowane oświetlenie. Co więcej - projekt obejmuje też poszerzenie obszaru parku (obecnie ma on 32,5 ha powierzchni) i kolejne 30,3 ha. 10 ha z tego jest własnością miasta, 13 ha pozyskane od Agencji Nieruchomości Rolnych i 7,3 ha kupione od osób prywatnych.

Na nowym terenie powstanie oczko wodne o powierzchni 7,5 tys. metrów kw, pijalnia wód mineralnych i palmiarnia. Nie dośc na tym. W planach jest odkryty basen rehabilitacyjny, któremu towarzyszyć będzie plaża, boiska i plac zabaw oraz brodzik dla dzieci. Z pieniędzy unijnych wyremontowane zostaną też uważane za najpiękniejsze w Polsce inowrocławskie tężnie solankowe.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 33 mln zł, z czego 20 mln zł pochodzić będzie właśnie z RPO. Umowę o dofinansowanie tego przedsięwzięcia prezydent Ryszard Brejza oraz skarbnik miasta Grażyna Filipak podpiszą z marszałkiem Piotrem Całbeckim dziśw Toruniu.

- Podpisanie porozumienia jest dowodem pełnego wykorzystania przez nas szansy na modernizację i rozbudowę funkcji uzdrowiskowych Inowrocławia w większości (60 procent!) dzięki pieniądzom z Unii. Spełniliśmy bardzo ostre kryteria i wymagania część zadań już wykonaliśmy, a do pozostałych jesteśmy już przygotowani. Cieszę się, że tak duża pula środków unijnych trafia do naszego miasta przyczyniając się do polepszenia jego wizerunku i atrakcyjności - mówi z dumą Ryszard Brejza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dług Ina wynosi już 113mln
Prezydent dobrze wie co robi, po to inwestycje w Solanki, by pojawiali się inwestorzy i stawiali kolejne obiekty (jeden za chwilę zacznie się budować) o inne miejsce w Solankach puka już sześciu inwestorów.
Ci inwestorzy inwestują już od objęcia czasowo władzy przez historyka i efekt jest taki,że dług miasta rośnie a dochody własne stoją prawie w miejscu.Ale oczywiście zza biurka zawsze lepiej widać,tylko do klaskania i cmokania kasy nie przybywa.
JEśli bierze pieniądze na rozbudowę dróg (patrz metalowców), to po to, na ulokowanych przy nich terenach mogli stawiać swoje firmy kolejni inwestorzy, którzy od dawna szukają miejsca w mieście.
Gdy przy bydgoskiej powstaje strafa przemysłowa (też pieniądze z unii), to dlatego, ze poprzednie władze tak ślicznie sprzedały działki przy ulicy, że do tych z tyłu nie było dojazdu,a to odpychało inwestorów.
Opowiadasz frazesy,w czasie przyszłym niedokonanym.Dobry gospodarz codziennie myśli o dniu jutrzejszym a nie o marzeniach z gatunku science fiction.Na wymienione przez ciebie inwestycje kredyt można a nawet trzeba było zaciągnąć już w I kadencji RFB.Dzisiaj,jeśli prawdą jest gadka o stojących w kolejkach inwestorach/w co osobiscie nie wierze bo mamy kryzys/miasto miałoby znacznie wiecej zródeł dochodów własnych i pewnie mniejsze bezrobocie.Mamy więc 7 lat straconych

Reasumując, przydent to nie facet od zarabiania "środków własnych" na przysłowiowych lumpeksach, czy sklepach pod wynajem (jak to sobie niektórzy domorośli biznesmeni roją).
Prezydent ma tworzyć realne warunki do tego, aby sprzyjały inwestowaniu.
Nareszcie po 7 latach urzędowania zauważono,że trzeba stwarzać warunki do inwestowania.To rewelacyjne ,wręcz epokowe odkrycie.Czy miasto to odkrycie opatentuje???????????
G
Gość
W dniu 11.12.2009 o 00:12, Gość napisał:

A ja myślę, że niektórzy nie potrafią widzieć zagadnienia inaczej niż liniowo, cos jak przecinak.Prezydent dobrze wie co robi, po to inwestycje w Solanki, by pojawiali się inwestorzy i stawiali kolejne obiekty (jeden za chwilę zacznie się budować) o inne miejsce w Solankach puka już sześciu inwestorów.JEśli bierze pieniądze na rozbudowę dróg (patrz metalowców), to po to, na ulokowanych przy nich terenach mogli stawiać swoje firmy kolejni inwestorzy, którzy od dawna szukają miejsca w mieście.Gdy przy bydgoskiej powstaje strafa przemysłowa (też pieniądze z unii), to dlatego, ze poprzednie władze tak ślicznie sprzedały działki przy ulicy, że do tych z tyłu nie było dojazdu,a to odpychało inwestorów.Reasumując, przydent to nie facet od zarabiania "środków własnych" na przysłowiowych lumpeksach, czy sklepach pod wynajem (jak to sobie niektórzy domorośli biznesmeni roją).Prezydent ma tworzyć realne warunki do tego, aby sprzyjały inwestowaniu.Przynajmniej narazie. Do momentu aż największe szkodniki miejskie, czyli ci radni, którzy przeszkadzali w rozszerzeniu miasta a tym samym jego rozwojowi, przestaną miastu przeszkadzać.zatem -trochę więcej przestrzennego myślenia.Świat nie jest płaski, ekonomia też.


No nie świat nie jest płaski ale głowy niektórych TAK.Biznesmeni i inwestorzy stoją w kolejce?No bez przesady.Tak,właśnie histerycy o przepraszam historycy mają wspaniałą wiedzę o gospodarowaniu,zarządzaniu i wspomnianej ekonomii.A to widać. Jak sprzedają się działki-wystarczy wejść w informacje o przetargach,że nie wspomnę o innych źródłach wiedzy.No to Jaśnie RFB trzeba tworzyć te"realne"warunki a nie pisać,dyskutować i uwielbiać siebie.
~mieszkaniec~
W dniu 09.12.2009 o 21:22, zosia napisał:

Ja myslę, że mądrzy to są wyborcy i wybiorą kogoś jeszcze mądrzejszego!


Też tak myślę i tego sobie i innym życzę!
~magda~
W dniu 09.12.2009 o 21:17, UE ok!!! napisał:

Widać, że lewica to myli nawet LPR z rewitalizacją solanek. Dlatego właśnie jesteście w opozycji. Mieszkańcy wiedzą, że macie słabą wiedzę na temat funkcjonowania samorządu, a co dopiero środków z UE. Jeżeli byśmy czekali zgodnie z sugestią, jednego z komentujących to pewnie marszałek zabrał by dofinansowanie. Wszystkie gminy robią, a potem otrzymują zwrot środków! Takie są zasady!!! Prezydent to bardzo mądry człowiek, ale i bardzo skuteczny polityk dlatego ja tylko na niego zagłosuję!!!


Nie lewica,nie lewica,przeciętny mieszkaniec tego miasteczka.Głosuj-na zdrowie!A mądrość to pojęcie względne-ostrożnie i bez przesady!
G
Gość
A ja myślę, że niektórzy nie potrafią widzieć zagadnienia inaczej niż liniowo, cos jak przecinak.
Prezydent dobrze wie co robi, po to inwestycje w Solanki, by pojawiali się inwestorzy i stawiali kolejne obiekty (jeden za chwilę zacznie się budować) o inne miejsce w Solankach puka już sześciu inwestorów.
JEśli bierze pieniądze na rozbudowę dróg (patrz metalowców), to po to, na ulokowanych przy nich terenach mogli stawiać swoje firmy kolejni inwestorzy, którzy od dawna szukają miejsca w mieście.
Gdy przy bydgoskiej powstaje strafa przemysłowa (też pieniądze z unii), to dlatego, ze poprzednie władze tak ślicznie sprzedały działki przy ulicy, że do tych z tyłu nie było dojazdu,a to odpychało inwestorów.
Reasumując, przydent to nie facet od zarabiania "środków własnych" na przysłowiowych lumpeksach, czy sklepach pod wynajem (jak to sobie niektórzy domorośli biznesmeni roją).
Prezydent ma tworzyć realne warunki do tego, aby sprzyjały inwestowaniu.
Przynajmniej narazie. Do momentu aż największe szkodniki miejskie, czyli ci radni, którzy przeszkadzali w rozszerzeniu miasta a tym samym jego rozwojowi, przestaną miastu przeszkadzać.
zatem -trochę więcej przestrzennego myślenia.Świat nie jest płaski, ekonomia też.
R
RT
Wielka szkoda, że z takim zaangażowaniem nie walczy się w mieście, z bezrobociem, biedą i patologiami jak ''o solanki''. A tak swoją drogą czy miasto jako całość nie przypomina trochę żebraka, który tylko wyciąga rękę by coś dostać, a przez 15 lat ze swoich środków bardzo mało zrobiono. A tak wytykają społeczeństwu, że nauczyło się żyć z różnego rodzaju zasiłków itd. Czy tu nie ma podobnej analogi. No bo ile by zrobiono gdyby nie środki z UE ?? Czy to trochę nie przypomina '' żebractwa '' daj daj daj. Pewnie, że się cieszę, że solanki wyglądają coraraz ładniej, ale oby nam tego kiedyś nie wypomniano, że to dzięki gospodarce największych państw takich jak Niemcy mamy środki na te remonty. Bo sami co tu ukrywać jesteśmy bardzo słabymi gospodarzami udowodniliśmy to przez ostatnie 20 lat przemian. Łupić się wzajemnie o to potrafimy w tym jesteśmy naprawdę dobrzy./

Dobry gospodarz inwestuje w żródła dochodów bo ich wrost pozwala inwestować.Tymczasem inwestycje w zródla dochodów to pojęcie było jeszcze do niedawna nieznane dla obecnej ekipy czasowo zarządzajacej miastem.Ważne są igrzyska,które niezorientowanym robią wodę z mózgu.Kiedy zadaję pytanie które z inwestcji robionych na kredyt przyniosą wrost dochodów własnych pozwalających na spłatę zobowiązań cmokierzy obecnej ekipy nie potrafią odpowiedzieć.Ciekawą odpowiedz mielibyśmy gdyby przeprowadzić badania preferencji wyborczych pod kątem wykształcenia elektoratu i jego dochodów.Ja sądzę,ze elektorat obecnej ekipy to ludzie których wiedza pochodzi z ambony oraz rodziny urzędników.
[/quo

Skoro masz znajomości w innym elektoracie pogadaj, żeby przestał tworzyć źródła dochodu z niepewnych źródeł, bo jeszcze CBŚ się zainteresuje.
d
dług Ina wynosi już 113mln
Wielka szkoda, że z takim zaangażowaniem nie walczy się w mieście, z bezrobociem, biedą i patologiami jak ''o solanki''. A tak swoją drogą czy miasto jako całość nie przypomina trochę żebraka, który tylko wyciąga rękę by coś dostać, a przez 15 lat ze swoich środków bardzo mało zrobiono. A tak wytykają społeczeństwu, że nauczyło się żyć z różnego rodzaju zasiłków itd. Czy tu nie ma podobnej analogi. No bo ile by zrobiono gdyby nie środki z UE ?? Czy to trochę nie przypomina '' żebractwa '' daj daj daj. Pewnie, że się cieszę, że solanki wyglądają coraraz ładniej, ale oby nam tego kiedyś nie wypomniano, że to dzięki gospodarce największych państw takich jak Niemcy mamy środki na te remonty. Bo sami co tu ukrywać jesteśmy bardzo słabymi gospodarzami udowodniliśmy to przez ostatnie 20 lat przemian. Łupić się wzajemnie o to potrafimy w tym jesteśmy naprawdę dobrzy./

Dobry gospodarz inwestuje w żródła dochodów bo ich wrost pozwala inwestować.Tymczasem inwestycje w zródla dochodów to pojęcie było jeszcze do niedawna nieznane dla obecnej ekipy czasowo zarządzajacej miastem.Ważne są igrzyska,które niezorientowanym robią wodę z mózgu.Kiedy zadaję pytanie które z inwestcji robionych na kredyt przyniosą wrost dochodów własnych pozwalających na spłatę zobowiązań cmokierzy obecnej ekipy nie potrafią odpowiedzieć.Ciekawą odpowiedz mielibyśmy gdyby przeprowadzić badania preferencji wyborczych pod kątem wykształcenia elektoratu i jego dochodów.Ja sądzę,ze elektorat obecnej ekipy to ludzie których wiedza pochodzi z ambony oraz rodziny urzędników.
S
Szkoda wielka szkoda !
Wielka szkoda, że z takim zaangażowaniem nie walczy się w mieście, z bezrobociem, biedą i patologiami jak ''o solanki''. A tak swoją drogą czy miasto jako całość nie przypomina trochę żebraka, który tylko wyciąga rękę by coś dostać, a przez 15 lat ze swoich środków bardzo mało zrobiono. A tak wytykają społeczeństwu, że nauczyło się żyć z różnego rodzaju zasiłków itd. Czy tu nie ma podobnej analogi. No bo ile by zrobiono gdyby nie środki z UE ?? Czy to trochę nie przypomina '' żebractwa '' daj daj daj. Pewnie, że się cieszę, że solanki wyglądają coraraz ładniej, ale oby nam tego kiedyś nie wypomniano, że to dzięki gospodarce największych państw takich jak Niemcy mamy środki na te remonty. Bo sami co tu ukrywać jesteśmy bardzo słabymi gospodarzami udowodniliśmy to przez ostatnie 20 lat przemian. Łupić się wzajemnie o to potrafimy w tym jesteśmy naprawdę dobrzy.
p
pytanie
W dniu 09.12.2009 o 21:59, haker napisał:

Czas na zmiany im szybciej tym lepiej dla nas.Tych małych polityków juz dawno powinni zastapić fachowcy.Co do funduszy europejskich to nie masz o nich pojęcia pomimop miejsca , w którym się znajdujesz.Wiedzy nie zastąpi żaden układ.Cały czas uczycie się na własnych błędach a powinniście się uczyć na uniwersytetach(tylko tam jest trudno)!!!



Jacy fachowcy i od jakich uniwersytetów? Od tego, jak oszukać skarb państwa, czy może od tego jak nie zarobić na działkach pod markety?
Czy może od tego, jak z niczego dorobić się szeregu kamienic?
Fachowcy już "fachowo" wydoili Inowrocław z mieszkań (dla swoich), placów (ekstra biznesy na sadzie morelowym), czy nawet potrafili "fachowo" wydoić szkołę z boiska.

A propos sejmiku i jego Władz, lepsi ci, niż inni, u których pracowali "inowrocławscy, wybitni działacze poprzedniego systemu", a którzy nie załatwili nic dla Inowrocławia.
h
haker
W dniu 09.12.2009 o 21:17, UE ok!!! napisał:

Widać, że lewica to myli nawet LPR z rewitalizacją solanek. Dlatego właśnie jesteście w opozycji. Mieszkańcy wiedzą, że macie słabą wiedzę na temat funkcjonowania samorządu, a co dopiero środków z UE. Jeżeli byśmy czekali zgodnie z sugestią, jednego z komentujących to pewnie marszałek zabrał by dofinansowanie. Wszystkie gminy robią, a potem otrzymują zwrot środków! Takie są zasady!!! Prezydent to bardzo mądry człowiek, ale i bardzo skuteczny polityk dlatego ja tylko na niego zagłosuję!!!


Czas na zmiany im szybciej tym lepiej dla nas.Tych małych polityków juz dawno powinni zastapić fachowcy.Co do funduszy europejskich to nie masz o nich pojęcia pomimop miejsca , w którym się znajdujesz.Wiedzy nie zastąpi żaden układ.Cały czas uczycie się na własnych błędach a powinniście się uczyć na uniwersytetach(tylko tam jest trudno)!!!
z
zosia
W dniu 09.12.2009 o 21:17, UE ok!!! napisał:

Widać, że lewica to myli nawet LPR z rewitalizacją solanek. Dlatego właśnie jesteście w opozycji. Mieszkańcy wiedzą, że macie słabą wiedzę na temat funkcjonowania samorządu, a co dopiero środków z UE. Jeżeli byśmy czekali zgodnie z sugestią, jednego z komentujących to pewnie marszałek zabrał by dofinansowanie. Wszystkie gminy robią, a potem otrzymują zwrot środków! Takie są zasady!!! Prezydent to bardzo mądry człowiek, ale i bardzo skuteczny polityk dlatego ja tylko na niego zagłosuję!!!



Ja myslę, że mądrzy to są wyborcy i wybiorą kogoś jeszcze mądrzejszego!
U
UE ok!!!
Widać, że lewica to myli nawet LPR z rewitalizacją solanek. Dlatego właśnie jesteście w opozycji. Mieszkańcy wiedzą, że macie słabą wiedzę na temat funkcjonowania samorządu, a co dopiero środków z UE. Jeżeli byśmy czekali zgodnie z sugestią, jednego z komentujących to pewnie marszałek zabrał by dofinansowanie. Wszystkie gminy robią, a potem otrzymują zwrot środków! Takie są zasady!!! Prezydent to bardzo mądry człowiek, ale i bardzo skuteczny polityk dlatego ja tylko na niego zagłosuję!!!
d
dług Ina wynosi już 113mln
W dniu 09.12.2009 o 11:24, ~obiektywny~ napisał:

widać chłopie, że jesteś słabo zorientowany w temacie. Projekty rewitalizacji dofinansowanie dostaną, ponieważ są zawarte w Lokalnym Programie Rewitalizacji dla Miasta Inowrocławia na lata 2008-2015. A fakt, że dokument ten został zatwierdzony przez Urząd Marszałkowski wskazuje, że dostanie on dofinansowanie, więc Twoje obiekcje są nieuzasadnione. A co do samego sposobu funkcjonowania tych całych "funduszy UE" to zgadzam się w pełni, że nie decyduje jakość wniosku, ale znajomości w strukturach kujawsko-pomorskiego PO, przykre ale prawdziwe pozdrawiam


Program Rewitalizacji dla Miasta Inowrocławia nie jest i nigdy nie był programem dzialania Urzędu Marzszałkowskiego.Po drugie wspomniałem o braku odpowiedzialności w podejmowaniu decyzji zupełnie świadomie,ponieważ najpierw zaciągnięto kredyty na rewitalizację Parku Solankowego a
umowa dofinansowania z UE zostanie dopiero podpisana.Moim zdaniem powinno być odwrotnie.Ale cóż,nieomylni tak mają!!!!!!!!
l
lewica górą
Kieraj na prezia, Olech na vice
Inowrocław opłynie w dobrobycie!
~obiektywny~
widać chłopie, że jesteś słabo zorientowany w temacie. Projekty rewitalizacji dofinansowanie dostaną, ponieważ są zawarte w Lokalnym Programie Rewitalizacji dla Miasta Inowrocławia na lata 2008-2015. A fakt, że dokument ten został zatwierdzony przez Urząd Marszałkowski wskazuje, że dostanie on dofinansowanie, więc Twoje obiekcje są nieuzasadnione.
A co do samego sposobu funkcjonowania tych całych "funduszy UE" to zgadzam się w pełni, że nie decyduje jakość wniosku, ale znajomości w strukturach kujawsko-pomorskiego PO, przykre ale prawdziwe
pozdrawiam
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska