Trwa VI edycja Kampanii Społecznej "Piękna, bo zdrowa", organizowanej przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Organizacja powstała w 2007 r. z inicjatywy Idy Karpińskiej, która 9 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Teraz chce uchronić inne kobiety przed tą chorobą poprzez akcje edukacyjne i kampanie społeczne, których cechą wspólną jest budowa świadomości na temat chorób ginekologicznych.
Hasło tegorocznej kampanii brzmi: "Zrób badanie ginekologiczne! Nie bierz problemu w nawias! Koniec wymówek!". W grupie wiekowej 20-50 lat tylko 45 proc. kobiet wykonuje badania ginekologiczne regularnie (co najmniej raz na dwa lata), a 18 proc. Polek w tej samej grupie wiekowej nigdy nie miało wykonywanej cytologii. Akcja ma zachęcać panie do regularnych badań ginekolgicznych.
W tegorocznej kampanii, podobnie jak w latach ubiegłych, nie zabraknie inowrocławskiego akcentu. Stanie się tak za sprawą Agnieszki Szeligi, emisariuszki Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, organizatorki kampanii "Piękna, bo zdrowa" w Inowrocławiu, laureatki Złotej Perły Mądrości przyznanej przez Kwiat Kobiecości za działalność na rzecz zdrowia kobiet.
Dzięki jej wysiłkom, w tym roku Galeria Solna stanie się ponownie partnerem kampanii na rzecz zdrowia inowrocławianek. W sobotę, 17 bm., od godz. 14 do godz. 16 panie odwiedzające galerię przy ul. Wojska Polskiego będą mogły skorzystać z profesjonalnych materiałów edukacyjnych oraz porozmawiać o profilaktyce chorób nowotworowych w "strefie zdrowia" przy salonie Atlantic.
Czytaj e-wydanie »