Naklejki mają przypominać Polakom o tym, by w obecnej nadzwyczajnej sytuacji myli ręce oraz zachowywali bezpieczny odstęp, na przykład stojąc w kolejce do sklepowej kasy.
- Do włączenia się do walki z wirusem zainspirowała mnie wizyta w markecie, do którego wybrałem się na zakupy. Mimo, jak mantra, powtarzanych podstawowych zasad bezpieczeństwa, ludzie tłoczyli się przy kasach, nie zwracając uwagi na potencjalne zagrożenie - mówi Janusz Kunke, prezes drukarni Kunke Poligrafia w Inowrocławiu.
Inowrocławski przedsiębiorca wspólnie z partnerami z Poznania postanowił włączyć się do społecznej akcji edukacyjnej przypominającej o zachowaniu bezpiecznej odległości i częstym myciu rąk. W ten sposób firmy zajęły się produkcją naklejek elektrostatycznych z napisem „Umyj ręce” oraz „Zachowaj odstęp”. Naklejki te będą bezpłatnie dystrybuowane do różnych instytucji (sklepy, poczty, urzędy, Sanepid, szpitale i inne), w których występują skupiska ludzi.
Firmy przygotowały też 4 tys. sztuk naklejek w języku niemieckim. Trafią one do ich zachodnich partnerów, nie tylko z Niemiec.
