https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pesa nie zwalniała pracowników, bo czekała, aż Intercity kupi Darty, a nie kupi

Agnieszka Domka-Rybka
PKP Intercity
Bydgoska firma odniosła się do stanowiska spółki PKP Intercity, która poinformowała, że nie skorzysta z opcji zakupu dodatkowych 10 Dartów.

- Szanujemy decyzję przewoźnika - komentuje Maciej Grześkowiak, szef promocji w Pesie. - Jesteśmy jednak rozczarowani, że PKP nie wzbogaca floty o nowe pociągi. Rezygnacja z opcji na dodatkowe Darty to nie tylko problem naszej firmy. Dotyczy bowiem również kilkuset polskich przedsiębiorców, którzy z nami współpracują. Zatrzymanie projektu, jednego z fundamentów naszej innowacyjności, ogranicza dalsze możliwości rozwojowe.

Pesa w Sejmie. Piotr Król: - W świat mogą pojechać nowoczesne pociągi, a nie naprawiane wagony

Grześkowiak nie kryje, że nie pozostanie to bez wpływu na kondycję finansową i politykę zatrudnienia: - Przypominam, że mimo braku zamówień z rynku krajowego w 2016 roku, inaczej niż konkurencja, nie zwalnialiśmy pracowników, czekając na zamówienie nowych Dartów.

Pociesza jednak, że firma ma obecnie co i dla kogo produkować: - Dziś realizujemy zamówienia na nowe ezt dla Przewozów Regionalnych, Kolei Śląskich i Podkarpacia. Będziemy dostarczać tramwaje dla Bydgoszczy i Łodzi, jesteśmy w trakcie produkcji i homologacji pojazdów dla Deutsche Bahn, a z PKP IC wiąże nas projekt budowy lokomotywy dwunapędowej.

Spółka PKP Intercity wyjaśnia, że przewidziana w umowie możliwość zakupu dodatkowych składów nie oznacza automatycznie, że jest to prawnie dozwolone: "Abstrahując od ekonomicznych przesłanek takiej decyzji, prawo zamówień publicznych oraz przepisy unijne wymagają w tym zakresie spełnienia określonych przesłanek. Pierwotny przetarg jest współfinansowany z pieniędzy unijnych, a pojazdy przeznaczone są do realizacji przewozów na ściśle określonych relacjach. Takiej potrzeby nie ma, ponieważ są one w wystarczającym stopniu obsługiwane przez dotychczasowe pociągi z Pesy. Nieprawidłowości mogłyby skutkować obowiązkiem zwrotu dotacji, co obciążałyby jedynie PKP Intercity".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukasz

W Krakowie różnica w jakości wykonania pomiędzy Bombardierami a Pesą jest widoczna gołym okiem na korzyść Bombardiera oczywiście, nie mówiąc już o tych ostatnich długaśnych Bombardierach, które naprawdę robią wrażenie...

 
r
realista

Pese wykończyli głupcy i politycy oponujacy za pendolinami-pociągami na pokaz i "kadra" nieudaczników -pchających firmę w stronę montowni-czyli fabryki bez własnego minimalnego zaplecza tanich komponentów.

PKP intercity kupować będzie za niedługo pociągi na zachodzie, a bezrobocie w bydgoszczy znów osiągnie zamierzony  politycznie poziom :)
 

J
Jarek
W dniu 24.05.2017 o 12:19, Adrian napisał:

Podstawową i jedyną przyczyną złej sytuacji PESY jest niska jakość i awaryjność produkowanego taboru. Tak pociągów jak i tramwajów. 

Adrian, jak ocenił byś negatywnie tramwaje,nie było by reakcji z mojej strony - nie jestem motorniczym. Natomiast na taborze kolejowym to się znam, jestem maszynistą o długim stażu i z wykształcenia trakcja elektryczna. Myślę, że nie lubisz Bydgoszczy i PESY. Ja mieszkam w Toruniu i oceniam pozytywnie wyroby z PESY.

g
gość

Przyczyna leży w Urzędzie Marszałkowskim Toruńskim !!!Zalewski też nienawidzi Bydgoszcz oraz Mieszkańców  !!t Tylko likwidacja Duopolu z małym Toruniem któremu bliżej  do Gdańska !! uratuje Region inaczej Bydgoszcz zginie   ???

g
gryf
W dniu 24.05.2017 o 07:57, Jan2 napisał:

Zastanawiam się, jaki wpływ na  upadek Pesy ma marszałek

 

Pesa nie upadła, stoi tam gdzie zawsze przy Zygmunta Augusta i intensywnie pracuje.

 

Podstawową i jedyną przyczyną...

 

Pitu, pitu. O jakości pociągów i tramwajów najlepiej świadczy, że mają nabywców z Niemiec, Włoch, Czech, Rosji itd. To jest wręcz międzynarodowa marka.

A
Adrian

Podstawową i jedyną przyczyną złej sytuacji PESY jest niska jakość i awaryjność produkowanego taboru. Tak pociągów jak i tramwajów. 

J
Jan2

Zastanawiam się, jaki wpływ na  upadek Pesy ma marszałek Kuj.-Pom. oraz prezydent Torunia.

Nie wiem jeszcze  ale na pewno to oni są przyczyną.

Precz z Toruniem. Zlikwidować K-P.

Bydgoszcz do Poznania, Toruń do Gdańska.

Raz na zawsze.

 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska