Interweniujemy. Kłopoty z neostradą

Ewa Abramczyk-Boguszewska ewa.abramczyk@pomorska.pl
fot. sxc
- Już prawie miesiąc czekam na podłączenie modemu - denerwuje się pan Stanisław.

W telekomunikacji wyjaśniają, że przyczyną są problemy techniczne i zapewniają, że postarają się jak najszybciej je rozwiązać.

Pan Stanisław (dane do wiadomości redakcji) postanowił założyć neostradę.

- Pod koniec kwietnia dostarczono mi modem - opowiada. - Okazało się, jednak, że nie można go podłączyć, bo są z tym jakieś problemy. Od tego czasu nic się nie zmienia. Jak długo jeszcze mam czekać na instalację? Czy w ogóle będę mógł korzystać z neostrady? Tracę już cierpliwość, bo nie sądziłem, że tak długo to wszystko potrwa.

Krok po kroku według instrukcji
Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu mówi, że podłączenie modemu zwykle należy do klienta.

- Nasi klienci otrzymują albo zwykły modem, albo też livebox, który umożliwia korzystanie z dostępu bezprzewodowego przy użyciu laptopa - wyjaśnia Maria Piechocka. - Do każdego modemu jest dołączona szczegółowa instrukcja obsługi.

Po zapoznaniu się z nią klient może przystąpić do samodzielnej instalacji modemu. Jeśli są z tym kłopoty, najlepiej zadzwonić pod nr 0-800-102-102. Tam klient uzyska telefoniczną pomoc. Może też poprosić o przyjazd fachowców, którzy zamontują modem. Jest to jednak usługa płatna.

Klient nie jest winny

Maria Piechocka dodaje jednak, że w przypadku naszego Czytelnika sprawa wygląda nieco inaczej i uspokaja, że pan Stanisław będzie mógł korzystać z neostrady.

- Nie ma tutaj mowy o winie klienta czy braku umiejętności z jego strony- tłumaczy Maria Piechocka. - Mamy bowiem problem z systemem informatycznym. Uniemożliwia to podłączenie usługi. Staramy się jednak przyspieszyć realizację tego zlecenia, aby klient mógł korzystać z neostrady.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
addammo_1985

Witam
Proszę Państwa o usunięcie poprzedniego mojego postu - tego wyżej - ponieważ wkradło się w niego kilka źle napisanych i bez całkowitego sensu (tylko z połoicznym sensem) informacji, a o zachowanie tego postu bez niniejszego opisu.
Dziękuję z Góry
Użytkownik: Adam

Witam.
Ja osobiście nie mam praktycznie w ogóle żadnych problemów z Neostradą. Używam jej już ponad 1,5 roku i wszystko śmiga aż miło.
W Neostradzie, w tym czy chodzi ona poprawnie czy nie, jak we wszelkich usługach szerokopasmowego dostępu do Internetu są ważne następujące rzeczy:

1) Długość linii telefonicznej od Centrali do Abonenta (ewentualnie od szafy ONU (wyniesionego DSLAM-u) do Abonenta nie przekraczająca około 6-7 km - do 8 km maksymalnie - od czego zależy maksymalna przepustowość - Opcja - możliwej do zainstalowania na danej linii Neostrady.

2) Stan techniczny linii telefonicznej, tłumienie powinno być maksymalnie do około 50 dB na obu końcach linii , zaś sygnał/szum powyżej 6 dB, a tak naprawdę powyżej 10 dB (na obu końcach linii) - wynika to głównie (parametry linii) z długości, ale też i ze stanu technicznego linii.

3) Na linii, na której chce Abonent założyć Neostradę lub jakikolwiek inny szerokopasmowy dostęp do Internetu nie może być urządzenia zwielokratniającego łącze, czyli np. tzw. PCM-ki, ponieważ aby Neostrada lub jakikolwiek inny szerokopasmowy dostęp do Internetu mógł prawidłowo działać między Centralą operatora, a Abonentem (lokalem Abonenta) musi być tzw. tor naturalny.

4) Neostrada działa tylko i wyłącznie na liniach analogowych TP. Nie działa ani na ISDN-ie (wydaje mi się, że TPSA na dzień dzisiejszy nie ma urządzeń, aby na ISDN-ie ją świadczyć), ani na radiodostępie abonenckim, czyli na tzw. radiotelefonie czy też radiolinii. Tak jak wyżej napisałem między Centralą operatora, a Abonentem (lokalem Abonenta) musi być tzw. tor naturalny, czyli na torze tym nie może być żadnych urządzeń zwielokratniających łącze, jak np tzw. PCM-ki.

5) Operator, np. TPSA musi mieć, na centrali pod którą dana linia jest podpięta, zainstalowane odpowiednie urządzenia dostępowe.

6) Zarówno sieć szkieletowa operatora, jak i sieć lokalna (dotyczy: dostępu do Internetu) nie może być "zapchana" za dużą ilością Użytkowników wpiętych do danej Usługi np. na centrali głównej czy na centrali lokalnej.

To w sumie wszystko.
W razie pytań Proszę pytać - postaram się odpowiedzieć.

Przygotował na podstawie informacji teoretycznych oraz własnych i moich Znajomych i Sąsiadów doświadczeń:
- Adam - fan telekomunikacji i łączności wszelkiego rodzaju, w tym też usług xDSL -

Pozdrawiam Wszystkich Państwa.

a
addammo_1985
W dniu 03.11.2008 o 15:50, ania_wp7 napisał:

a ja mam neostrade i jestem bardzo zadowolona nie mam żadnych problemów z jej uruchomieniem i otwiera sie bardzo szybko,rzeczywiscie z instalacja bylo troche problemow ,ale jak do tj pory wszystko jest super.



Witam.
Ja osobiście nie mam praktycznie w ogóle żadnych problemów z Neostradą. Używam jej już ponad 1,5 roku i wszystko śmiga aż miło.
W Neostradzie, w tym czy chodzi ona poprawnie czy nie, jak we wszelkich usługach szerokopasmowego dostępu do Internetu są ważne następujące rzeczy:

1) Długość linii technicznej od Centrali do Abonenta (ewentualnie od szafy ONU (wyniesionego DSLAMu) do Abonenta nie przekraczająca około 6-7 km - do 8 km maksymalnie - od czego zależy maksymalna przepustowość - Opcja - możliwej do zainstalowania na danej linii Neostrady.

2) Stan techniczny linii telefonicznej, tłumienie powinno być do około 50 dB na obu końcach linii , zaś sygnał powyżej 6 a tak na prawdę 10 dB (na obu końcach linii) - wynika to głównie (parametry linii) z długości, ale też i stanu technicznego linii.

3) Na linii, na której chce Abonent założyć Neostradę lub jakikolwiek inny szerokopasmowy dostęp do Internetu nie może być urządzenia zwielokratniającego łącze, czyli np. tzw. PCM-ki, ponieważ aby Neostrada lub jakikolwiek inny szerokopasmowy dostęp do Internetu mógł prawidłowo działać między Centralą operatora, a Abonentem (lokalem Abonenta) musi być tzw. tor naturalny.

4) Neostrada działa tylko i wyłącznie na liniach analogowych TP. Nie działa ani na ISDN-ie (wydaje mi się, że TPSA na dzień dzisiejszy nie ma urządzeń, aby na ISDN-ie ją świadczyć), ani na radiodostępie abonenckim, czyli na tzw. radiotelefonie czy też radiolinii. Tak jak wyżej napisałem między Centralą operatora, a Abonentem (lokalem Abonenta) musi być tzw. tor naturalny, czyli na torze tym nie może być żadnych urządzeń zwielokratniających łącze, jak np tzw. PCM-ki.

5) Operator, np. TPSA musi mieć, na centrali pod którą dana linia jest podpięta, zainstalowane odpowiednie urządzenia dostępowe.

6) Zarówno sieć szkieletowa operatora, jak i sieć lokalna (dotyczy: dostępu do Internetu) nie może być "zapchana" za dużą ilością Użytkowników wpiętych do danej Usługi np. na centrali głównej czy na centrali lokalnej.

To w sumie wszystko.
W razie pytań Proszę pytać - postaram się odpowiedzieć.

Przygotował na podstawie informacji teoretycznych oraz własnych i moich Znajomych i Sąsiadów doświadczeń:
- Adam - fan telekomunikacji i łączności wszelkiego rodzaju, w tym też usług xDSL -

Pozdrawiam Wszystkich Państwa.
a
ania_wp7

a ja mam neostrade i jestem bardzo zadowolona nie mam żadnych problemów z jej uruchomieniem i otwiera sie bardzo szybko,rzeczywiscie z instalacja bylo troche problemow ,ale jak do tj pory wszystko jest super.

G
Gość
W dniu 13.09.2008 o 21:02, krema napisał:

A kto nie ma problemów z TPSA? na palcach jednej ręki mozna policzyć



Najlepsze jest to, że jak chce się rezygnować z usług TPSA to dzwonią zawracają niepotrzebnie głowę i pomimo tego, że człowiek jest zdecydowany to i tak męczą jaka to ich oferta jest och i ach .
k
krema

A kto nie ma problemów z TPSA? na palcach jednej ręki mozna policzyć

A
ANDRE

Mam tez TA WIELKA NOSTRADE mam klopot z nia od samego poczatku.Zrobilem zapotrzebowanie na 6mb w promocji mala cena,predkosc byla taka ze bol glowy monitowalem .Po 2miesiacach dostalem ulge 33 zlote za te niby 2 miesiace ,a predkosc tej nostrady w dalszym ciagu byla niska.Dzwonilem monitowalem dostalem pismo ze mogie zmienic na nizsza predkosc tak tez uczynilem, co bylo dla mnie zaskoczeniem ze ta prezna firma na to poszla .Zmienilem chetnie bo nie bede placil tyle pieniedzy za byle co .Dostalem aneks do umowy ale juz bez promocji tylko mala cena dosc dlugo to trwalo okolo 1 godziny W tej chwili mam 1MB oplata tej predkosci to 137 zl miesiecznie uwazam ze to jest cena bardzo wygorowana. Ale nastepnym razem nie dam sie wykolowac .Przestrzegam wszystkich nie zawierajcie z nimi umowy ten moloch musi upasc

G
Gość

a ja mam neostrade i sobie chwale, na poczatku wystapiły jakies dobne problemy przy instalacji ale teraz już wszystko jest ok...

k
katrin820

no tez mialam problemy z neostrada,,hjest wadliwa

G
Gość

TP SA i wszystko jasne
Problemy to tylko rozwiązuje Pani rzecznik albo UKE bo pracownicy jakoś nie mogą rozwiązać problemu. To pytanie za co oni pobierają wynagrodzenie ?
A potem TP SA się dziwi, że traci klientów. Prędzej można nerwy stracić niż TPSA rozwiąże problem.
Pozdrowienia dla monopolisty. Róbcie tak dalej a niedługo chyba tylko pracownicy będą klientami tej firmy .

Dodaj ogłoszenie