Łódź, Inowrocław, Bydgoszcz, Warszawa i Olsztyn - na wszystkich trasach wylotowych w kierunku tych miast trwają lub właśnie zaczynają się ogromne inwestycje. Na Szosie Bydgoskiej likwidowane jest wąskie gardło między Polchemem, a Przysiekiem. Na części tego odcinka zaawansowana jest budowa dwóch pasów w obie strony i drogi z szerokim poboczem. Obok powstaje chodnik, ścieżka rowerowa, zatoki i przystanki autobusowe.
Obwodnica i wiadukty
Są już pieniądze na modernizację trasy wylotowej na Warszawę. Kilkupasmowa Szosa Lubicka kończy się na skrzyżowaniu z Olsztyńską. Dalej jeździ się już gęsiego, ale wkrótce i tutaj będzie szeroka, dwupasmowa droga. Ekipa prezydenta Zaleskiego zdobyła z Unii Europejskiej pieniądze na modernizację szosy, aż do węzła autostradowego w Lubiczu. Obok pasów ruchu, powstanie również przejście podziemne i dwa, duże skrzyżowania. Pierwsza łopata będzie wbita już jutro. Z Unii miasto zdobywa pieniądze na wiele innych projektów drogowych.
W przyszłym roku kierowcy przestaną denerwować się stojąc w korkach tworzących się na wąskiej, jednopasmowej Olsztyńskiej. Tutaj zaczyna się budowa dwupasmowej jezdni z każdą stronę. W lewobrzeżnej części Torunia, która przez wiele ostatnich lat była zapomniana, dobiega końca największa z inwestycji. Jadący z Poznania lub Piły do Łodzi i odwrotnie ominą Podgórz, dzięki 11-kilometrowej obwodnicy, zbudowanej na terenie poligonu od podstaw. Obwodnicą dla której zbudowano 12 wiaduktów kierowcy pojadą już w przyszłym tygodniu. Mieszkańcy będą mieli łatwiejszą komunikację dzięki wewnętrznej trasie średnicowej.
Ogromny wzrost
Toruńskie drogi to jednak nie tylko trasy wylotowe z miasta. Na ulicach łączących osiedla mieszkaniowe również wiele się dzieje. Tak dużej liczby remontów i nowych dróg w Toruniu jeszcze nie było. Każdy, kto jeździ po mieście widzi to gołym okiem. Jak na dłoni widać to także w liczbach.
Pieniądze na drogi
2003 rok:
remonty - 9,9 miliona; inwestycje - 10,6 mln zł
2004 rok:
remonty - 10,3 mln zł; inwestycje - 28,4 mln zł
2005 rok:
remonty - 11,5 mln zł; inwestycje - 35,4 mln zł
Wymiany nawierzchni doczekała się dziurawa jak ser szwajcarski Szosa Lubicka od "płatków" do stacji Statoil. W obie strony drogowcy kończą układanie nowej jezdni. Jednocześnie - częściowo za pieniądze zdobyte przez miasto od Galerii Copernicus - wyremontowano Curie Skłodowskiej, Żółkiewskiego, Wschodnią i okoliczne skrzyżowania. Stanęła również nowa sygnalizacja świetlna na placu Daszyńskiego i skrzyżowaniu Rydygiera ze Wschodnią. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że będą zgrane z innymi na zasadzie "zielonej fali".
Z ważniejszych remontów warto wymienić: likwidację ostrego łuku Lubickiej przy Gołębiej, nowe jezdnie na Bema od placu Hoffmana do Sienkiewicza, Żwirki i Wigury, Chrobrego, Kościuszki. W tym roku udrożniono ul. Dąbrowskiego, która wreszcie przestała być ślepa, a u zbiegu Curie-Skłodowskiej z Bukową, dzięki rozbudowie skrzyżowania przestaną tworzyć się korki. Na Skarpie powstał nowy odcinek Ligi Polskiej łączący osiedle z Kaszczorkiem.
Inwestycje na dobre drodze
Kamil Sakałus

To już ostatnie prace. Za tydzień "poligonówka", czyli południowa obwodnica Torunia zostanie otwarta.
Kierowcy głośno narzekają na objazdy i korki w całym mieście, ale po cichu się jednak cieszą. Tylu inwestycji drogowych w Toruniu jeszcze nie było.