Jak działa komunikacja miejska w Toruniu? Pytamy radnych miejskich

Paulina Błaszkiewicz
Paulina Błaszkiewicz
Jak działa komunikacja miejska w Toruniu? Pytamy radnych miejskich
Jak działa komunikacja miejska w Toruniu? Pytamy radnych miejskich nadesłane / archiwum
Rozmowy z radnymi miejskimi o tym, jak dziś wygląda komunikacja miejska i co można w niej zmienić? Pytamy Macieja Krużewskiego z Platformy Obywatelskiej i Wojciecha Klabuna z Prawa i Sprawiedliwości.

Zobacz video: Polska liderem w produkcji malin

Maciej Krużewski, radny miejski z Platformy Obywatelskiej

Miasto rozkręca akcję "Podróżuj z MZK". Czy ci, którzy przesiądą się do autobusów i tramwajów nie będą zawiedzeni? Oferta komunikacji miejskiej w Toruniu jest na dobrym poziomie?

Oferta jest podobna jak w każdym mieście, ale chodzi o system, ten sam od lat. Sporo się zmieniło i dziś mamy zupełnie inne, nowe postrzeganie usługi transportowej oferowanej przez miasto.

Ciągle czekamy na internetowy system zakupu biletów i kartę miejską. Opóźnienia w tym zakresie nie odstraszą potencjalnych pasażerów?

Bardzo mocno postuluję o utworzenie karty miejskiej. Mogę powiedzieć, że w tym celu powstanie specjalna komisja, w której z radnym Szymańskim mamy pracować. Chcemy, by karta miejska nie przypominała tej z supermarketu, którą podajemy przy kasie, ale by była nowoczesna.

Jak aplikacja?

Tak. Chciałbym, by znalazły się w niej wszystkie usługi, które miasto oferuje od kultury poprzez podatki od nieruchomości. Byłoby dobrze, gdyby to była aplikacja lojalnościowa, bo dlaczego nie honoruje się osób, które jeżdżą tramwajem do pracy? Można by im dać od czasu do czasu karnet za darmo.

W dyskusji o komunikacji miejskiej zgłasza pan wiele postulatów. Co w jej funkcjonowaniu wymaga poprawy?

Najważniejsze jest to, by komunikacja publiczna była tańsza od samochodu i była dwa razy wygodniejsza. By tak było przystanek musi być w odległości nie dłuższej niż 3 minuty od domu. Pasażer musi też czekać na przystanku nie dłużej niż 3 minuty, a nie 10 czy 15 i miejsce docelowe też powinno być w racjonalnej odległości. Do tego bezpieczeństwo i niskie ceny biletów.

Wojciech Klabun, radny miejsko z Prawa i Sprawiedliwości

Miasto rozkręca akcję "Podróżuj z MZK". Jak Pan ocenia ofertę toruńskiej komunikacji miejskiej?

Ofertę MZK oceniam jak najbardziej pozytywnie. Na przestrzeni lat widać, jak komunikacja zmienia się na lepsze. Inwestycje w wygodne, nowoczesne i ekologiczne środki transportu, przebudowywanie przystanków, tworzenie zielonych torowisk. To wszystko w mojej ocenie można odbierać jako zmiany na lepsze.

Ciągle czekamy na internetowy system zakupu biletów i kartę miejską. Opóźnienia w tym zakresie nie odstraszą potencjalnych pasażerów, zwłaszcza tych młodszych?

Pracując nad zmianami musimy zawsze pamiętać o tym, że miasto jest dla ludzi i musimy „meblować” je w taki sposób, aby było jak najbardziej przyjazne. Korzystanie z nowoczesnych technologii jest jednym z takich udogodnień i na pewno powinniśmy otwierać się na nowinki techniczne. Staramy się wprowadzać cały czas - ostatnio np. dopuściliśmy nowe formy płatności w miejskich parkometrach.

Tak, ale one nie są dostępne we wszystkich autobusach i tramwajach, tylko w części z nim. Co w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Toruniu wymaga poprawy? Czy na przykład potrzebne są nowe połączenia?

Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Miasto cały czas się zmienia, komunikacja musi za tymi zmianami nadążać. Planując nowe lub zmieniając przebieg istniejących linii musimy słuchać głosu mieszkańców.

Wideo

Materiał oryginalny: Jak działa komunikacja miejska w Toruniu? Pytamy radnych miejskich - Nowości Dziennik Toruński

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Komunikacja miejska powinna być darmowa!
Dodaj ogłoszenie