Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak keczup czerwone

Łukasz Daniewski
Podczas tegorocznych "Dni Włocławka"  poznamy hasło, które promować będzie  Włocławek.
Podczas tegorocznych "Dni Włocławka" poznamy hasło, które promować będzie Włocławek. fot. Wojciech Alabrudziński
Zakończył się pierwszy etap konkursu na hasło promocyjne Włocławka.

W akcji zorganizowanej przez Urząd Miasta, we współpracy z Gazetą Pomorską i radiem "Gra", wzięli aktywny udział mieszkańcy Włocławka, składając około dwustu propozycji. Czytelnicy nadsyłali pomysły na hasło, które w sposób syntetyczny powinno wyrazić wszystko, co stanowi o tradycji, kulturze i atrakcyjności Włocławka. Nasza akcja wywołała duży odzew także w internecie. Na forach internetowych zaroiło się od propozycji, gdzieś już wykorzystanych takich jak: "Zakochaj się we Włocławku", "Zawsze tam gdzie ty - Włocławek" czy całkiem oryginalnych jak "Włocławek - punkt kulminacyjny kraju". Nie próżnowali też młodzi mieszkańcy Włocławka. Na popularnym wśród młodzieży portalu społecznościowym Grono.net, można znaleźć wiele propozycji haseł i sloganów takich jak: "Włocławek - tylko u nas Zgłowiączka wpada do Wisły", "Rośniemy szybko i zdrowo z saletrą amonową" czy "Włocławek - tam gdzie jest fajna i ładna katedra". Nie brakowało określeń złośliwych"...jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie", "Włocławek - prawie jak Wrocław", "Wszystkie dziurawe drogi prowadzą do Włocławka" czy "Włocławek jak ketchup czerwony".

Celuloza, katedra, Hala Mistrzów, rzeźby Zagajewskiego, żurek kujawski - to niektóre z ikon wybranych w ubiegłym roku przez Czytelników "Gazety Pomorskiej", widzów TV3 i słuchaczy radia "Gra" w plebiscycie podczas Dni Włocławka. A jak będzie w tym roku?

_Hasło powinno _integrować społeczność lokalną, wywoływać pozytywne wrażenie oraz zachęcać do jego odwiedzenia - mówią specjaliści od marketingu. Według badania TNS OBOP przeprowadzonego w lutym ub.r. na potrzeby pierwszej edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów, aż 85 procent mieszkańców miast uważa, że powinny one podejmować działania promocyjne.

Nasz konkurs na hasło wpisuje się w kampanię promocyjną rozpoczętą w styczniu tego roku. Włocławek pojawił się wówczas na stu pięćdziesięciu billboardach w całej Polsce. Projekt, przygotowany przez włocławską firmę "Gutenberg Design", zawisł na nośnikach znanej firmy Stroer.

Już wkrótce na portalu inter-netowym Urzędu Miasta Włocławka - www.wloclawek.pl zostanie opublikowana lista haseł - tych poważnych i wesołych, .wybranych przez komisję, w skład której wejdą specjaliści od marketingu oraz przedstawiciele organizatorów. Do 15 czerwca będzie można zagłosować na jedno z nich wysyłając smsa lub oddając głos w internecie. Wyniki głosowania stanowić będą jeden z elementów oceny.

Finał całego przedsięwzięcia odbędzie się podczas tegorocznych "Dni Włocławka", zaplanowanych na 21-22 czerwca. Hasło, którym promować się będzie Włocławek, poznamy tuż przed występem gwiazdy wieczoru - grupy "Maanam". Na autora zwycięskiego sloganu czeka atrakcyjna nagroda - wycieczka do Paryża z biurem Sigma Travel.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska