W akcji zorganizowanej przez Urząd Miasta, we współpracy z Gazetą Pomorską i radiem "Gra", wzięli aktywny udział mieszkańcy Włocławka, składając około dwustu propozycji. Czytelnicy nadsyłali pomysły na hasło, które w sposób syntetyczny powinno wyrazić wszystko, co stanowi o tradycji, kulturze i atrakcyjności Włocławka. Nasza akcja wywołała duży odzew także w internecie. Na forach internetowych zaroiło się od propozycji, gdzieś już wykorzystanych takich jak: "Zakochaj się we Włocławku", "Zawsze tam gdzie ty - Włocławek" czy całkiem oryginalnych jak "Włocławek - punkt kulminacyjny kraju". Nie próżnowali też młodzi mieszkańcy Włocławka. Na popularnym wśród młodzieży portalu społecznościowym Grono.net, można znaleźć wiele propozycji haseł i sloganów takich jak: "Włocławek - tylko u nas Zgłowiączka wpada do Wisły", "Rośniemy szybko i zdrowo z saletrą amonową" czy "Włocławek - tam gdzie jest fajna i ładna katedra". Nie brakowało określeń złośliwych"...jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie", "Włocławek - prawie jak Wrocław", "Wszystkie dziurawe drogi prowadzą do Włocławka" czy "Włocławek jak ketchup czerwony".
Celuloza, katedra, Hala Mistrzów, rzeźby Zagajewskiego, żurek kujawski - to niektóre z ikon wybranych w ubiegłym roku przez Czytelników "Gazety Pomorskiej", widzów TV3 i słuchaczy radia "Gra" w plebiscycie podczas Dni Włocławka. A jak będzie w tym roku?
_Hasło powinno _integrować społeczność lokalną, wywoływać pozytywne wrażenie oraz zachęcać do jego odwiedzenia - mówią specjaliści od marketingu. Według badania TNS OBOP przeprowadzonego w lutym ub.r. na potrzeby pierwszej edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów, aż 85 procent mieszkańców miast uważa, że powinny one podejmować działania promocyjne.
Nasz konkurs na hasło wpisuje się w kampanię promocyjną rozpoczętą w styczniu tego roku. Włocławek pojawił się wówczas na stu pięćdziesięciu billboardach w całej Polsce. Projekt, przygotowany przez włocławską firmę "Gutenberg Design", zawisł na nośnikach znanej firmy Stroer.

Biznes
Już wkrótce na portalu inter-netowym Urzędu Miasta Włocławka - www.wloclawek.pl zostanie opublikowana lista haseł - tych poważnych i wesołych, .wybranych przez komisję, w skład której wejdą specjaliści od marketingu oraz przedstawiciele organizatorów. Do 15 czerwca będzie można zagłosować na jedno z nich wysyłając smsa lub oddając głos w internecie. Wyniki głosowania stanowić będą jeden z elementów oceny.
Finał całego przedsięwzięcia odbędzie się podczas tegorocznych "Dni Włocławka", zaplanowanych na 21-22 czerwca. Hasło, którym promować się będzie Włocławek, poznamy tuż przed występem gwiazdy wieczoru - grupy "Maanam". Na autora zwycięskiego sloganu czeka atrakcyjna nagroda - wycieczka do Paryża z biurem Sigma Travel.