Wyjątkiem będzie Śląsk. "W województwie śląskim i powiatach, gdzie zagrożenie epidemiczne jest podwyższone, sytuacja będzie monitorowana na bieżąco". W tym kończącym się tygodniu w biurach powiatowych były realizowane sprawy paszportowe i zgłoszenia zwierzęce, a w oddziałach regionalnych formalności związane z wnioskami inwestycyjnymi czy dotyczące działań premiowych. Pierwszy etap otwierania biur trwał zaledwie tydzień. Od 25 maja Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zamierza w oddziałach terenowych realizować pełen zakres prac związanych z obsługą beneficjentów.
– Otwieramy wszystkie biura powiatowe i oddziały regionalne, ale jednocześnie na bieżąco monitorujemy sytuację, szczególnie w województwie śląskim i tych powiatach, w których zagrożenie epidemiczne jest podwyższone. W zależności od rozwoju okoliczności będziemy podejmować dalsze decyzje – informuje Tomasz Nowakowski, prezes ARiMR.
I zapewnia: - Chcemy, aby cała obsługa klienta odbywała się z poszanowaniem bezpieczeństwa, zarówno rolników, jak i naszych pracowników. Każda jednostka będzie sprawdzana pod kątem bezpieczeństwa na bieżąco.
Rolnicy, którzy nie złożyli jeszcze wniosków o płatności bezpośrednie, będą mogli zabrać się za to na miejscu, w biurze ARiMR. W wypełnieniu wniosku w formie elektronicznej (aplikacja eWniosekPlus) za pomocą udostępnianej przez biuro powiatowe sieci pomogą pracownicy agencji. "Login i kod dostępu każdorazowo wysyłany jest SMS-em na numer telefonu wnioskodawcy podany w formularzu. Dlatego ważne jest, aby przychodząc do biura powiatowego, zabrać ze sobą telefon komórkowy", podpowiada ARiMR.
Wrzutnie przed budynkami nadal będą do dyspozycji rolników.
